Connect with us

Upišite traženi pojam

Krešimir Jurić, direktor prodaje Setcora

Top Tema

JEDNA LIJEPA PRIČA! EKSKLUZIVNI INTERVJU KREŠIMIR JURIĆ, ICT tvrtka SETCOR: „Sve više tvrtki u Hrvatskoj shvaća važnost digitalizacije sustava koja je ključ opstanka i uspjeha!“

Hrvatska je u 2021. godini prepoznala važnost digitalizacije. Govore to i brojke prema kojima je na raspolaganju građanima ukupno 89 e-usluga, a samo sustav e-građanin ima više od milijun aktivnih korisnika. O fenomenu digitalizacije u Hrvatskoj progovorio je direktor prodaje ICT tvrtke Setcor, Krešimir Jurić, te objasnio nove trendove u IT svijetu koje su ključne za opstanak tvrtki i njihovu zaštitu.

Nevjerojatno, ali istinito. Za razliku od ostalih zemalja Europske unije, Hrvatska ima čak 89 e-usluga te je u samom vrhu po razvoju digitalnih usluga koje nudi svojim građanima. Većina platformi razvila se za vrijeme pandemije korona virusa kada su građani bili prisiljeni funkcionirati unutar svoja četiri zida. Mislite li da do takve digitalizacije ne bi došlo da nije bilo pandemije?

Živimo u digitalno doba kad se informatička pismenost smatra neophodnom vještinom potrebnom za privatni, ali i poslovni koncept života. Pandemija korona virusa natjerala je brojne tvrtke da poslovanje iz ureda presele na poslovanje od doma, a građane da usvoje proces digitalizacije. Hrvatska je poznata po papirologiji, biljezima, pečatima i čekanju u redovima na šalterima, tako da je za svaku pohvalu što smo napokon prepoznali važnost digitalnog poslovanja. Razvoj digitalne transformacije iznimno se ubrzao, a moguće je da skok u razvoju ne bi bio takav da nije došlo do karantene. Setcor, kao jedan od vodećih IT sustava u Hrvatskoj, već dugi niz godina kontinuirano radi na podizanju svijesti o digitalizaciji i tek sada možemo reći da smo na pravom putu.

Tijekom karantene brojne su tvrtke isprobale rad od kuće, ali nisu bile pripremljene na potpunu promjenu u radnoj dinamici jer su se svakodnevno susretale s tehnološkim problemima. Nedavno je došla vijest kako je Twitter postala prva velika IT tvrtka koja je omogućila zaposlenicima koji mogu raditi na daljinu da to rade na neodređeno vrijeme. Je li tako nešto moguće u Hrvatskoj?

Apsolutno. U posljednjih je godinu dana sve više tvrtki koji razvijaju kulturu poslovanja u oblaku. Nove vještine i navike potrebno je usvojiti što prije, a ne čekati da se pojavi neka nova situacija koja će dovesti i poslodavce i zaposlenike u nezgodnu poziciju. Isto kao što građani koriste sustave kao što su e-putovnica, e-dnevnik, e-radna knjižica, tako i poslodavci mogu imati sve podatke o radnicima na sigurnom mjestu gdje se neće izgubiti, uništiti ili ukrasti. Setcorovi stručnjaci brinu za sve što je povezano s cloudom – možemo dodavati resurse, 24 sata nadgledamo da li postoje problemi, a korisnička služba uvijek je na raspolaganju. Također, bitno je naglasiti kako podaci u oblaku pružaju puno veće mogućnosti za analizu podataka, prijenos podataka u realnom vremenu te imaju mnoge druge prednosti koje ostali sustavi ne mogu postići bez cloud usluga.

S obzirom na to da sve više građana vidi rješenja u digitalizaciji koja im očigledno olakšava i život i poslovanje, smatrate li da Hrvatska može postati vodeća zemlja u Europi po razvoju digitalizacije?

Gledajte, Hrvatska već godinama odlično kotira po kvaliteti proizvoda i usluga u IT sektoru.

Dobra strana je što nam za ovu industriju ne trebaju ogromna ulaganja kao što bi to bilo potrebno za, recimo, ponovno oživljavanje prerađivačke industrije. S druge strane, problem je

u tome što na domaćem tržištu nedostaje iskusnih kadrova te se premalo ulaže u obrazovanje. Mi možemo biti globalno konkurentni tek onda kada se naprave promjene u sustavu koji će omogućiti IT industriji da bude decentralizirana. Hrvatska je počela shvaćati kako digitalno poslovanje nije opcija već jedino ispravno rješenje. Cijela Europa okreće se umjetnoj inteligenciji i superračunalima, a sad smo i mi uvidjeli važnost toga. Prema Nacionalnom planu oporavka i otpornosti četvrtina ukupnih sredstava namijenjena je digitalnoj tranziciji te se nadamo kako će doći do veće aktivnosti domaćeg IT sektora u sljedećih nekoliko godina. Kako bi se olakšao protok, pohrana i transparentnost bitnih podataka trebalo bi propisati određene obrazovne i poticajne mjere.

Koji se sve koraci u razvoju digitalnog poslovanja moraju poduzeti da Hrvatska stoji rame uz rame najvećim svjetskim IT tvrtkama?

Prvo što treba napraviti je obrazovati ljude. Prije par desetljeća bili smo jedva svjesni interneta, a sada ne može proći ni dan da ga ne koristimo, bilo privatno ili poslovno. Naravno, razvoj tehnologije danas je brži nego što je bio prije 20 godina, a IoT i 5G još uvijek su kod nas donekle neistražene pa prema tome i odbijane u široj populaciji. Upravo kroz njih ćemo doći do razvoja IT industrije u Hrvatskoj. Dobra je strana to što nam za ovu industriju ne trebaju ogromna ulaganja, no sada je idealno vrijeme da se što više tvrtki i institucija uključi u projekte Digitalne Europe, ključnog dokumenta budućeg razvoja Europske unije. To je velika prilika gdje Hrvatska mora zauzeti svoj dio tržišta. Također, pod hitno moramo uvesti mehanizam zaštite od cyber kriminala na državnoj razini.

Sve većom digitalizacijom izloženiji smo brojnim internetskim prijevarama, a cyber kriminal tvrtkama donosi velike gubitke. Kako se zaštititi?

Sigurnost je proces kojemu je također potrebna digitalna transformacija, odnosno promjena svijesti koja podrazumijeva da reaktivno djelovanje uz međusobno nepovezana tehnološka rješenja više nije dovoljno. U Setcoru, web sigurnost uzima se vrlo ozbiljno te preporučujemo sigurnosne usluge koje omogućuju zaštitu podataka od zlonamjernog koda i napada sa Interneta prije nego što isti uopće dođu u infrastrukture klijenta. Specijalizirani smo za siguran cloud te kroz ranu detekciju i indikatore sprječavamo moguće zlonamjerne aktivnosti obogaćene kontekstualnim informacijama. To znači da nije potrebna kupnja hardvera ili softvera, već samo ugovaranje usluge što je znatno jednostavnije za klijente. Sve više tvrtki zbog toga rješenje traži u specijaliziranim sigurnosno-operativnim centrima koji su prepoznati kao ključna mjera za učinkovitu zaštitu od cyber napada.

Zbog čega je, po Vama, ključna digitalizacija?

Digitalizacija je ključ opstanka. One tvrtke koje ne prilagode svoje poslovne modele i poslovanje te ih ne naprave procesno efikasnijima, u današnjem svijetu nemaju šanse za opstanak. Svaka tvrtka bavi se nekom poslovnom djelatnošću pri čemu korištenje najmodernijih IT rješenja može osigurati troškovnu efikasnost i poboljšane rezultate po pitanju prodaje, a što je preduvjet boljih poslovnih rezultata. Problem je u tome što mnoge tvrtke često IT ulaganje gledaju kao trošak, a ne kao ulaganja u temelje buduće konkurentnosti i prije svega zaštite podataka. Svaka tvrtka koja koristi neku IT infrastrukturu izložena je riziku neželjenog pristupa od strane ne više samo profesionalnih hakera, već to može biti i posljedica izgubljenih laptopa ili mobitela. Zbog toga bi digitalna tehnologija trebala postati ključni dio poslovanje, a tvrtke bi ju trebale koristiti u punom potencijalu.

Klikni za komentar

Ostavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Povezane vijesti

Ostale vijesti

Profesorica prava o covid-potvrdama: Trebali smo donijeti poseban pandemijski zakon

Top Tema

U Srbiji je u subotu premašen broj od milijun zaraženih koronavirusom što tu zemlju na popisu, koji vodi specijalizirani portal Worldometers, svrstava na 36....

Top Tema

Ministar vanjskih i europskih poslova Gordan Grlić Radman izjavio je srijedu u New Yorku na konferenciji “Zajednica demokracija” da moramo izvući pouku iz posljednjih 18 mjeseci...

Kolačići nam pomažu pri pružanju usluga. Korištenjem naših usluga, prihvaćate naše korištenje kolačića. Vidi više


Kolačići (COOKIES)
Kako bi ova web stranica radila ispravno te da bismo bili u stanju vršiti daljnja unaprjeđenja stranice u svrhu poboljšavanja Vašega iskustva pregledavanja, ova stranica mora na Vaše računalo spremiti malenu količinu informacija (cookies) . Preko 90 % svih web stranica koristi ovu praksu, no prema odredbama Europske unije od 25. ožujka 2011. obvezni smo prije spremanja kolačića zatražiti vaš pristanak. Korištenjem web stranice pristajete na uporabu kolačića. Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, no neke njezine mogućnosti neće Vam biti dostupne.
Što je kolačić?
Kolačić je informacija spremljena na Vaše računalo od strane web stranice koju posjetite. Kolačići obično spremaju Vaše postavke, postavke za web stranicu, kao što su preferirani jezik ili adresa. Kasnije, kada opet otvorite istu web stranicu internetski preglednik šalje natrag kolačiće koji pripadaju toj stranici. Ovo omogućava stranici da prikaže informacije prilagođene Vašim potrebama.
Kolačići mogu spremati širok raspon informacija uključujući osobne informacije (kao što je Vaše ime ili adresa e-pošte). Ipak, ova informacija može biti spremljena jedino ako Vi to omogućite – web stranice ne mogu dobiti pristup informacijama koji im niste dali i ne mogu pristupiti drugim datotekama na Vašem računalu. Zadane aktivnosti spremanja i slanja kolačića Vama nisu vidljive. Ipak, možete promjeniti postavke internetskog preglednika tako da možete sami birati hoćete li zahtjeve za spremanje kolačića odobriti ili odbiti, da pobrišete spremljene kolačiće automatski pri zatvaranju internetskog preglednika i slično.
Kako onemogućiti kolačiće
Isključivanjem kolačića odlučujete da li hoćete dopustiti pohranjivanje kolačića na vašem računalu. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem internetskome pregledniku. Za informacije o postavkama kolačića, ovisi o internetskom pregledniku kojeg koristite.
Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na web stranicama Vipneta.
Što su privremeni kolačići?
Privremeni kolačići ili kolačići sesije uklanjaju se s računala po zatvaranju internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju privremene podatke, poput stavki u košarici za kupnju.
Što su stalni kolačići?
Stalni ili spremljeni kolačići ostaju na računalu nakon zatvaranja internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju podatke, kao što su ime za prijavu i zaporka, tako da se ne morate prijavljivati prilikom svakog posjeta određenom mjestu. Stalni kolačići ostat će na računalu danima, mjesecima, čak i godinama.
Što su kolačići od prve strane?
Kolačići prve strane dolaze s web-mjesta koje gledate, a mogu biti stalni ili privremeni. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pohraniti podatke koje će ponovo koristiti prilikom sljedećeg posjeta tom web-mjestu.
Što su kolačići treće strane?
Kolačići treće strane dolaze s reklama drugih web-mjesta (kao što su skočne ili bilo koje druge reklame) koje se nalaze na web-mjestu koje gledate. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pratiti korištenje interneta u marketinške svrhe.
Da li objektivno.hr koristi kolačiće?
Da, s primarnim ciljem kako bi naše web stranice vam omogućile bolje korisničko iskustvo.
Kakve kolačiće koristi objektivno.hr i zašto
Privremeni kolačići (engl. Session cookies) – to su privremeni kolačići koji ističu (i automatski se brišu) kada zatvorite internetski preglednik. Objektivno.hr ih koristi da omogući pristup sadržaju i omogući stvari koje možete učiniti kada se prijavite sa svojim podacima na objektivno.hr. Trajni kolačići (engl. Persistent cookies) – obično imaju datum isteka daleko u budućnosti te će ostati u vašem pregledniku, dok ne isteknu, ili dok ih ručno ne izbrišete. Objektivno.hr koristi trajne kolačiće za funkcionalnosti kao što su “Ostanite prijavljeni”, što korisnicima olakšava pristup stranicama kao registriranom korisniku. Također koristimo trajne kolačiće kako bi bolje razumjeli navike korisnika, tako da možemo poboljšati stranicu prema vašim navikama. Ova informacija je anonimna – ne vidimo individualne podatke korisnika.
Da li na web-stranici ima kolačića treće strane?
Ima nekoliko vanjskih servisa koji korisniku spremaju limitirane kolačiće. Ovi kolačići postavljeni su za normalno funkcioniranje određenih mogućnosti koje korisnicima olakšavaju pristup sadržaju. Za mjerenje posjećenosti objektivno.hr koristi Google analytics. Ako želite onemogućiti da vam navedeni servis spremaju kolačiće, možete to učiniti: Google Analytics Opt-out.
Objektivno koristi kolačiće u svrhu oglašavanja vlastitih proizvoda i usluga, te usluga i proizvoda svojih partnera koji bi korisnika mogli zanimati. Prikazivanje oglasa koje korisniku dostavlja objektivno.hr ili partner omogućuje se putem kolačića koje objektivno.hr, odnosno treća strana može postaviti u Web-preglednik korisnika. Korisnik uvijek može samostalno regulirati primanje kolačića putem postavki svojeg Web preglednika.
Dodatne informacija oko isključivanja kolačića
Trenutno postoji nekoliko web-stranica za isključivanje pohranjivanja kolačića za različite servise.
http://www.allaboutcookies.org/
http://www.youronlinechoices.eu/

Zatvori