Kako prenosi Zadarski list, Hrvatska turistička zajednica predstavlja ukupnu hrvatsku turističku ponudu na vodećem svjetskom turističkom sajmu ITB Berlin koji se održava od 5. do 7. ožujka. Osim Hrvatske turističke zajednice kao glavnog izlagača, u sklopu hrvatskog štanda ponudu predstavlja i 20 suizlagača među kojima su i turističke zajednice Splitsko-dalmatinske, Dubrovačko-neretvanske, Ličko-senjske i Šibensko-kninske županije, kao i gradova Zagreb, Split i Dubrovnik. Na sajmu je prisutna i hrvatska turistička delegacija predvođena Nikolinom Brnjac, ministricom turizma i sporta te Kristjanom Staničićem, direktorom HTZ-a.

– Nastup Hrvatske na jednom od najvažnijih svjetskih turističkih sajmova s dugogodišnjom tradicijom odlična je prilika za dodatno jačanje pozicije naše zemlje kao atraktivne i održive turističke destinacije. Iskazani interes naših partnera i posjetitelja te velika potražnja za putovanjima najbolji su razlog za daljnji optimizam i pozitivna očekivanja u nadolazećoj turističkoj sezoni. Ove godine s njemačkog tržišta očekuje se 70 milijuna putovanja koja će trajati barem pet dana stoga čvrsto vjerujem da ćemo ovim predstavljanjem, između ostalog, zadržati konkurentnu poziciju na njemačkom tržištu s kojeg i dalje ostvarujemo najveći turistički promet, izjavio je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, dodavši da se u ovoj godini očekuje nastavak pozitivnih turističkih trendova s posebnim naglaskom na razdoblja pred i posezone u kojima hrvatski turizam ima najveći prostor za daljnji održivi rast i razvoj.

Ovo prestižno turističko događanje u Berlinu je okupilo ključne dionike turističkog sektora iz svih dijelova svijeta. Tako su predstavnici HTZ-a održali sastanke s važnim partnerima kao što su Jet2.com/Jet2holidays, Eurowings i KLM/Air France s kojima se razgovaralo o poslovnim prognozama, očekivanjima i povećanje suradnje.

– U prva dva mjeseca ove godine njemački turisti su u Hrvatskoj ostvarili 6 posto više dolazaka u odnosu na isto razdoblje prošle godine, u kojoj smo, ostvarili najbolju predsezonu hrvatskog turizma. Potražnja za Hrvatskom je iznimno dobra, a posebno nas veseli činjenica da je Hrvatska prepoznata kao poželjna destinacija u razdoblju pred i posezone, što je u skladu sa strateškim ciljevima hrvatskog turizma odnosno razvoja cjelogodišnjeg turizma, rekla je ministrica Brnjac, koja je u Berlinu sudjelovala i na Globalnom okruglom stolu vodećih ljudi u turizmu, na kojem je tema bila tranzicija turizma i na kojem je predstavila aktivnosti Hrvatske u tom području s naglaskom na reformu turizma i Zakon o turizmu.

Uz to, ministrica Brnjac sastala se i s ministrom turizma Saudijske Arabije Ahmedom Al Khateebom te glavnim tajnikom UN Tourisma Zurabom Pololikashvilijem s kojim je razgovarala o daljnjim koracima suradnje s ostalim europskim i svjetskim zemljama na temu održivosti u turizmu.
Na sajmu ITB prisutan je i nacionalni prijevoznik Croatia Airlines koji je predstavio ovogodišnji ljetni red letenja pri čemu je naglašeno da je tijekom turističke sezone planirano povezivanje Hrvatske s ukupno 28 međunarodnih odredišta, a zrakoplovi Croatia Airlinesa će pritom letjeti na 50 međunarodnih linija.

Također, u sklopu hrvatskog štanda održana je i prezentacija te degustacija vrhunskih hrvatskih vina i sireva u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom, a osim toga realizirano je i zajedničko predstavljanje hrvatskih subjekata zdravstvenog turizma u okviru Medical & Health Pavilliona posvećenog trendovima i praksama u zdravstvenom turizmu.

Dodajmo kako je na sajmu predstavljena i zajednička suradnja HTZ-a i TZ Kvarnera s RDA, Europskim strukovnim udruženjem autobusera, koje će nakon 20 godina svoju Godišnju skupštinu održati upravo u Hrvatskoj i to u listopadu ove godine na Kvarneru. Udruženje broji 2.600 direktnih i pridruženih članova iz 40 zemalja te predstavlja sve one koji nude usluge vezane uz grupna putovanja autobusom.

U prilog gore navedenih očekivanja svakako idu optimistični netom objavljeni podaci Državng zavoda za statistiku da je u 2023. godini u komercijalnim smještajnim objektima ostvareno je 19,5 milijuna dolazaka i 92,4 milijuna noćenja turista, što je za 9,7% više dolazaka turista i za 2,6% više njihovih noćenja u odnosu na 2022. U odnosu na rekordnu turističku godinu 2019., bilo je za 0,4% manje dolazaka, ali za 1,2% više noćenja turista.
Domaći turisti ostvarili su za 7,6% više dolazaka i za 4,7% više noćenja, dok su strani turisti ostvarili za 10,0% više dolazaka i za 2,4% više noćenja u 2023. u odnosu na 2022.
I u 2023. najbrojniji turisti iz Njemačke
Turisti iz Njemačke ostvarili su najviše dolazaka i noćenja stranih turista u 2023., i to 3,2 milijuna dolazaka i 22,3 milijuna noćenja, što je 19,0% od ukupno ostvarenih dolazaka stranih turista i 26,5% od ukupno ostvarenih noćenja stranih turista. Ipak, u odnosu na 2022., imali su za 2,3% manje dolazaka i za 5,2% manje noćenja.
Slijede noćenja turista iz Slovenije i Austrije (svaka po 9,1%), Poljske (7,5%), Češke (5,9%), Italije (4,7%) te Ujedinjene Kraljevine (4,1%). Turisti iz azijskih zemalja ostvarili su 1,1 milijun noćenja, što je porast za 81,2% noćenja u 2023. u odnosu na 2022. Najviše noćenja turista iz azijskih zemalja ostvarili su turisti iz Republike Koreje, i to 200 tisuća noćenja, te Kontinentalne Kine sa 159 tisuća noćenja.
Istarska županija i Rovinj ostvarili najbolje rezultate
U Istarskoj županiji ostvareno je najviše turističkih dolazaka i noćenja u 2023., i to 4,8 milijuna dolazaka (što čini 24,8% od ukupno ostvarenih dolazaka) i 28,1 milijun noćenja (što čini 30,4% od ukupno ostvarenih noćenja u komercijalnom smještaju). U odnosu na 2022., u Istarskoj županiji ostvareno je za 5,4% više dolazaka i za 1,6% više noćenja turista. Nadmašen je i pretpandemijski rezultat te je ostvareno za 7,8% više dolazaka i za 6,6% više noćenja turista u 2023. u odnosu na 2019.
Istarsku županiju slijede Splitsko-dalmatinska županija s 3,6 milijuna dolazaka i 17,8 milijuna noćenja te Primorsko-goranska županija s 3,1 milijunom dolazaka i 15,6 milijuna noćenja.
Rovinj je grad s najviše ostvarenih noćenja, s 4,1 milijunom noćenja, a slijede ga Dubrovnik s 3,8 milijuna noćenja i Poreč s 3,2 milijuna noćenja. Domaći turisti najviše su noćili u Gradu Zagrebu, Crikvenici, Zadru, Vodicama, Malom Lošinju, Rovinju i Biogradu na Moru, dok su strani turisti najviše noćili u Rovinju, Dubrovniku, Poreču, Splitu, Medulinu i Umagu.
Više informacija u Priopćenju.
Dodatno, u PC-Axis bazi podataka u području statistike turizma možete pronaći pokazateljestope turističkog intenziteta i gustoće prema statističkim regijama, županijama, gradovima i općinama.
U Hrvatskoj je u 2023. prosječna stopa turističkog intenziteta bila 30 stalnih postelja na 100 stanovnika te 2 386 noćenja turista na 100 stanovnika. Turistički gradovi i općine s najvećim brojem noćenja turista na 100 stanovnika jesu: Funtana, Vrsar, Tar-Vabriga, Lopar i Baška.
Što se pak tiče stope turističke gustoće, ona je u Hrvatskoj u 2023. prosječno iznosila 1 633 noćenja po četvornom kilometru. Među vodećim turističkim gradovima i općinama najviše stope turističke gustoće prema ukupnom broju noćenja turista imale su Funtana, Fažana, Medulin, Tar-Vabriga, Okrug te Crikvenica.
