Koje ste odgovore kao član Vijeća Grada Đakova u prošlom mandatu tražili od aktualne gradske vlasti, a dobivali samo izgovore – kako glasi i Vaš izborni slogan?
Kada ste u dva mandata gradski vijećnik i u još više član ili predsjednik Mjesnog odbora, onda se gomila upita računa u stotinama, a odgovore možete nabrojati na prste. Jedne ruke. Naravno, odgovore dobijete na ona totalno beznačajna pitanja, koja ne zahtijevaju preveliki trud i vještinu odgovora, što sadržajno što pojašnjeno navodnim transparentnim financijama. Lokalna, a još više i mjesna politika i administracija bave se najvećim dijelom komunalnim pitanjima, koji zaslužuju brze točne odgovore, bez politiziranja i selektivnog ophođenja prema podnositelju zahtjeva i njegovoj političkoj pripadnosti. Rad Gradskog vijeća uz koji idu i izgovori gradske vlasti, svodi se na ista pitanja: Gdje je poslovna zona? Što je s gospodarstvom i potporom lokalnim obrtnicima? Potom, javni prijevoz, stavljanje ljekarni i Doma zdravlja pod županijsku vlast, ogromno povećanje zapošljavanja u gradskim službama, netransparentna kupovina zemljišta i sl. duboko unose razdor među moje sugrađanke i sugrađane koji gradskoj vlasti zamjeraju ovakve tektonske propuste, gdje kao šlag na torti dolazi nacionalno dobro poznat slučaj ”John Smith”. Tom prilikom je Grad platio 350 tisuća kuna javnog novca na lažni bankovni račun, a odgovorna tj. neodgovorna osoba – gradonačelnik, bankar, nije učinio apsolutno ništa. Kada vam osoba koja vas treba zaštititi kao gradonačelnik, osoba koja ovakve sumnjive aktivnosti treba prozrijeti u korijenu i spriječiti, osoba koja nakon svega treba preuzeti odgovornost, sliježe ramenima, daje izgovore na sve upite i paralelno u svoj životopis dodaje nove funkcije poput one u Saboru, vrijeme je da mu se zahvalimo za sve što je učinio. Postavlja se pitanje koji su to prioriteti aktualnog gradonačelnika?!
Koji će biti Vaši prvi potezi ukoliko postanete gradonačelnik te da li ćete u slučaju potrebe surađivati i sa strankama suprotnog političkog spektra? Očekujete li njihovu podršku?
Prvi potezi će biti usmjereni prema novim radnim mjestima. Otvaranje radnih mjesta, indirektno kroz stvaranje preduvjeta što je u domeni Grada je naš prioritet. Gradska poslovna zona je kompletno u privatnom vlasništvu što je u posljednjih 20 godina bila prepreka za ozbiljne investitore. Uistinu nitko u tome ne vidi problem?! Stvaranje novih vrijednosti mora biti prioritet. Prvenstveno kroz proizvodnu i prerađivačku djelatnost. Do sada, geostrateški položaj učinio je samo egzodus naših sugrađana, ali novim projektima usmjerenim prema gospodarstvu, negativni broj moramo, za početak zaustaviti i dovesti ga na nulu, a onda preokrenuti. Svi su do sada to ponavljali, ali još u Đakovu nismo imali gradonačelnika svih sugrađana. Onih koji su glasali na izborima za njega, ali i onih koji nisu. Mislim da je vrijeme da se to promijeni. Današnje stanje rezultat je takvog ponašanja. Ljudima je dosta izgovora, i uvjeren sam da dosadašnjim radom, kroz Gradsko vijeće, ali i velikom broju javnih organizacija, uvijek sam davao pravovremene odgovore, a uz odgovore i odgovornost za svoje postupke, što je, možemo se vjerujem svi složiti, jedna od najbitnijih odlika političara koje biramo na bilo kojoj razini.
Na predstavljanju kandidature za gradonačelnika kao jedan od ključnih problema Đakova ste naglasili nedostatak javnog prijevoza. Kolika je odgovornost za tu situaciju i sve slične probleme u domeni dugogodišnjeg resornog ministra Olega Butkovića? Mislite li da se za Vaš kraj moglo napraviti više s obzirom da je trenutno na vlasti HDZ ili se po dobrom starom običaju zaboravilo na Slavoniju?
Uz gospodarstvo i njegovu revitalizaciju, mobilnost naših sugrađana je na drugom mjestu. Tijekom godina, koliko god anketa provodili, uz gospodarstvo na prvom mjestu, nedostatak javnog prijevoza je bilo drugo ili čak dijelilo prvo mjesto s lošim stanjem u gospodarstvu.
Đakovo sa svojih 8 prigradskih naselja nužno je povezati javnim gradskim prijevozom, kako bi našim sugrađanima u tim prigradskim naseljima dozvolili da se osjećaju dijelom grada. Konačno, naše stanovništvo je sve starije i potrebe se mijenjaju. Osim toga, prigradska naselja postaju mjesta odabira za život mlađih osoba i povratnika koji svoju budućnost vide u našem gradu.
Organizacija gradskog javnog prijevoza pitanje je gradske ili ako hoćete lokalne vlasti i razine odlučivanja najbliže građanima. Pa ako hoćete paralelu s nacionalnom vlasti, da nije bilo SDP-ove Vlade i ministra Hajdaš Dončića, bi li se aktualna vlast i ministar Butković mogli hvaliti „svojim“ projektima uređenja grada, posebice glavnih cestovnih pravaca? Vertikala grad – županija – država koju su promovirali prije 4 godine Đakovu nije donijela baš ništa. Možemo zaključiti da ta teorija nema uporište u niti jednom vidljivom pokazatelju napretka.
Koliko je iz Vaše perspektive uspješan ili neuspješan projekt Vlade RH „Slavonija, Baranja i Srijem“?
Uz projekte uređenja državnih prometnih pravaca, još jedan veliki projekt je aktivan na području Đakova, a to je projekt đakovačke aglomeracije, projekti vodovodne mreže i odvodnje. Opet projekt SDP-ove Vlade, kojom se sadašnja gradska vlast voli kititi. A ako ćemo biti realni i odgovorni, može se zaključiti da su Đakovčanke i Đakovčani žrtve političkih zakulisnih igara HDZ-a jer tzv. Projekt ”Slavonija, Baranja i Srijem” nije ništa doli prazna priča i mazanje očiju. Za svaki novi operativni program odobrenje je potrebno tražiti od Europske komisije, a za tzv. Projekt ”Slavonije” nije napravljeno ništa od propisane procedure. Danas svaki novinar u državi to zna, pisao je o tome i na ovu šaradu HDZ-a više nije potrebno trošiti riječi.
Kako komentirate u medijima objavljene brojne afere iz mandata aktualnog HDZ-ovog gradonačelnika Mandarića kao npr. onu kada je iz gradskog proračuna asfaltirao put do imanja gradskog vijećnika HDZ-a koji je ujedno bio i jedan od donatora prošle kampanje za lokalne izbore. Koji su još primjeri netransparentnosti i pogodovanja od strane trenutne HDZ-ove gradske vlasti i zašto im Plenković to tolerira, odnosno te iste ponovno bira kao kandidate svoje stranke, dok ostale, koji imaju slične skandale napada?
Gradnja cesta do svojih političkih suradnika, ali i do svoje vlastite zemlje, odavno je poznat slučaj i problem u Đakovu, a vjerujem da je ovakvih slučajeva i drugdje po Hrvatskoj. Zanimljivo bi bilo popisati sva proračunska sredstva koja odlaze na ovakve projektiće, bagatelne nabave, vraćanja usluga kumovima i dr. No, nije ova cesta jedini grijeh, postoje tu i drugi problemi, poput kupovine zemlje uz đakovački Bajer, gdje je čestica prije otkupa razbijana na manje dijelove kako se kupoprodajni ugovor ne bi trebao potvrđivati na sjednici Gradskog vijeća, ne znam, da li je zbog zemlje, vlasnika ili činjenice što je na istoj čestici istog vlasnika, preko puta otkupljenih čestica, i sam gradonačelnik kupio česticu za izgradnju svoje nove obiteljske kuće. Ništa ne čudi, znajući kako ta stranka funkcionira, na svim razinama, pa i na nacionalnoj, gledajući popis afera koje svakodnevno izlaze. Očito je u HDZ-u to obrazac ponašanja, a ne samo slučajna greška u koracima! Što se nacionalne razine tiče, situacija zadnjih dana Vam sve govori.