Na održanoj konferencija za medije, nekadašnji gradonačelnik Dubrovnika dr. Andro Vlahušić u društvu kandidatkinje za njegovu zamjenicu, Nataše Gabričević s kojom na predstojećim lokalnim izborima kreće u lov po novi mandat ispred platforme Dubrovnik – naš grad, upozorio je na niz netransparentnosti i suspektnih detalja kojima je aktualni gradonačelnik Mato Franković ozbiljno doveo pod znak pitanja projekt koji je Vlahušić tada uspješno započeo.
Konferenciju su održali na novoj cesti koja spaja Most dr. Franja Tuđmana s Pobrežjem, a koju je Vlahušić prigodno nazvao Primorska cesta.
Upozorio je da je sporna njena današnja cijena jer kada je taj projekt pokrenuo kao gradonačelnik Dubrovnika, zajedno s djelatnicima gradskog prometnog odjela, predviđena projektantska cijena bila je 20 milijuna kuna, a s današnjim cijenama mogla je biti veća za maksimalno deset posto.
– Evo, cesta je napravljena. Moja ideja i koncept sukladno GUP-u, ali bez zelenila sa strane, čempresa. I ne košta dvadeset milijuna kuna, nego šezdeset milijuna kuna i više. Po kilometru novoizgrađene ceste skuplja je od Pelješke ceste, gdje su polovica ceste tuneli i mostovi. Gdje je završila većina gradskih novaca za koje smo uzeli kredit od 60 i više milijuna kuna, koji je dio paketa od 300 milijuna kuna uzetih u vrijeme ekonomskoga obilja od 2017. – 2019., a za koje još nijednu ratu kredita nismo počeli vraćati? – rekao je Vlahušić naglasivši kako iznad betonskih površina u koje je većina tog novca otišla ne postoje zaštitne mreže te da zbog toga cesta ne može niti smije dobiti uporabnu dozvolu dok se ne postave zaštitne mreže.
– Kako je došlo do ovih betona, betona kojih nije bilo u projektu, niti su ih profesionalci iz grada Dubrovnika tražili. Koji je razlog da se štetna, estetski i sigurnosna rješenja primijene. Razlog se nalazi u gradskome novcu koji je duboko injektiran u ovo brdo. Netko je predložio, a Mato Franković osobno odobrio zakopavanje javnoga dubrovačkoga novca u brdo. Koliko je novca otišlo u nepotrebni, štetni i ružni beton, a koliko u privatne džepove saznat ćemo čim Nataša i ja pobijedimo na izborima – najavio je Vlahušić te dodao kako je ova cesta koja sada vodi do Pobrežja prva dionica Primorske ceste koja će ići sve do Dola i povezivanja s Pelješkom cestom.
Podržao je i donošenje deklaracije protiv projekta izgradnje brze ceste preko izvora Omble te predložio rješenje za tranzitni promet koji sada kroz Dubrovnik ide prema drugim državama.
– Kada se dođe s automobilima na čvor Osojnik, tada ovom spojnom cestom ulaze vozila koja idu u Dubrovnik, Župu i Konavle te turisti koji imaju osiguran smještaj u gradu i tim susjednim općinama. A sav tranzitni promet prema Crnoj Gori, Albaniji i Turskoj ne prolazi kroz Dubrovnik, nego novom spojnom cestom, Osojnik-Ivanica produžava prema Crnoj Gori. Udaljenost Osojnik-Ivanica-Herceg Novi iznosi 55 km, cesta je osim obilaznice Ivanice od oko pet kilometara u cijelosti izgrađena i jednakih voznih karakteristika kao ceste kroz Dubrovnik, Župu i Konavle, a čija je duljina isto 55 kilometara. Pa tko želi da mu albanski kamioni i pospani vozači voze kroz grad, kroz naša dvorišta? Tko osim nadobudnih projektanata i pokrovitelja iz županije? Jesu li to uopće normalni ljudi, razmišljaju li oni i zaslužuju li naše povjerenje? – izjavio je Vlahušić te dodao kako bi izgradnjom obilaznice Ivanice prestala potreba za cestom kroz Rijeku dubrovačku, ali i padinama Srđa koje su UNESCO i Ministarstvo kulture, te Plan upravljanja – zabranili. Naglasio je da i općine Konavle i Župa dubrovačka te Hrvatske ceste moraju što prije odlučiti se pokrenuti projekt ceste od Dubca do zračne luke, kako bi se od Mosta do Ilijine glavice mogla urediti treća, pješačka staza traka s pothodnicima i parkinzima, a kako bi Nuncijata napokon postala sigurno naselje. Tome bi trebao pridonijeti i budući parking na groblju Dubac koje će se proširiti kako bi postao istočni Park and ride sustav, uz onaj koji će nastati na Pobrežju.
– Pobrežje je budući novi gradski kotar, ali i zona gdje će se u tzv. TT bloku izgraditi dio komunalnih postrojenja. Pri tome mislimo i na jednu od planiranih sortirnica odvojenog otpada, ali svega desetak kilometara dalje i azila čije je mjesto planirano na zemljištu na Grabovici – nadovezala se Nataša Gabričević koja se osvrnula i na zatvaranje odlagališta otpada Grabovica, za koje je istaknula da “podrazumijeva i naknadni višegodišnji monitoring istog, ali otvara i dodatni pristup EU fondovima. Naime, na bivšim odlagalištima otpada diljem Europe proteklih godina otvaraju se rekreativni centri financirani upravo putem EU fondova”.
Naglasila je i da je za potpunu integraciju Pobrežja, Osojnika i cijele te zone važno planiranje infrastrukture, ali i realizacija mnogih manjih komunalnih projekata, kao i postavljanje odgovarajuće urbane opreme.
– O tome je važno razmišljati unaprijed kako nam se ne bi ponovila situacija kao s naseljima Mokošica, Zlatni potok te brojnim drugim. Budući gradski kotar svakako podrazumijeva i zelene rekreativne oaze, ali i autobusna stajališta, napredna rješenja za prikupljanje otpada te odgovarajuću opremu za oglašavanje. U tom smislu se nadam da će se i na ovoj cesti postaviti osnovna urbana oprema, koja uključuje košarice za otpad, ali i za pseći otpad te opremu za oglašavanje, a sve prije formalnog presijecanja vrpce. Vjerojatno neće, jer ipak su izbori! – rekla je Gabričević koja je zaključila kako je to još jedan pokazatelj da “naivnost i neiskustvo političara i aktivista na kraju koštaju građane” te naglasila da Dubrovnik u ovakvoj krizi treba provjerene profesionalce.