Connect with us

Upišite traženi pojam

Top Tema

Isti obrazac…Vujnovac , kao i Todorić, radi novi Unex u kojem nema mjesta za Real grupu?

Uskoro će se saznati hoće li Vujnovac preko svojih ”spavača” pokušati preuzeti i medijsko oglašavanje HEP grupe jer je i tamo posao izgubila Real grupa

Hrvatski ”državni prijatelj broj 1” – Pavao Vujnovac, direktor Fortenova grupe , pokreće novu marketinšku agenciju za zakup i planiranje medija – nalik na Unex koji je bio pokrenut u sklopu nekadašnjeg poslovnog carstva Ivice Todorića, zasad je samo glasina koja je već uzburkala hrvatski politički, gospodarski i medijski milje.

O tome se Vujnovac još nije čak ni neslužbeno oglasio, no kako se saznaje, vodstva drugih marketinških agencija za promidžbu i informiranje, uključivši i onu vodeću – Real grupu koju vodi Krešimir Renzo Prosoli, razmatraju tu mogućnost i upozoravaju na eventualne posljedice daljnjeg širenja Vujnovčeva imperija.

”Kao i u slučaju Vujnovčeva prethodnika Ivice Todorića, na vrhuncu moći njegova Agrokora, postoji mogućnost da i sadašnji trenutačno najjači hrvatski tajkun pokuša dodatno ojačati svoj utjecaj kroz oglašavanje i ”pacificiranje” medija. Pritom, ključni motiv nije novac, već kontrola medijskog prostora”, ističe naš sugovornik blizak vodstvu jedne od vodećih hrvatskih marketinških agencija.

Pritom upozorava na, kako kaže, tri činjenice koje treba uzeti u razmatranje pokaže li se da Vujnovac stvarno planira ući u svijjet promidžbe i informiranja, odnosno zakupa i planiranja medija. Prvo jest, ”kadrovska” ekipiranost i regrutiranje povjerljivih ljudi iz Fortenova grupe koji bi vodili taj ”osjetljivi” zadatak. Drugo jest motiv jer, bez obzira na mnoge bajkovite priče, u zakupu hrvatskog medijskog prostora nije u igri toliko veliki novac koji bi zadovoljio Vujnovčeve apetite iako, što bi mogao biti odlučujući ”okidač”, postoji mogućnost dodatnog ”servisiranja” države i politike uz, naravno, neke povratne usluge.

I treće, posljednje, upozoravajuća činjenica jest da se, baš kao i Todorić s Unexom, i Vujnovac kao sadašnji ”državni prijatelj broj 1”, može ”opeći” u poigravanju s oglašavanjem i zakupom medijskog prostora jer to je, ipak, u svijetu krize medija, postao iznimno riskantan poslovni potez.

No, krenimo redom.

Prvo, Vujnovčeva Fortenova grupa, iako se čini kadrovski moćnom, i nije baš ekipirana ljudima koji bi, ad hoc,mogli preuzeti posao planiranja i uspostave najmoćnije, krovne hrvatske marketinške agencije. U prilog toj tezi idu i posljednje kadrovske promjene u sklopu Fortenova grupe, barem u dijelu poslovanja vezanim uz, nakon preuzimanja Agrokora, ”bazičnom” hrvatskom poljoprivredom.

Naime, ispod radara šire javnosti krajem siječnja prošla je vijest o kadrovskoj ”sječi”, ili korporativno rečeno, restrukturiranju vodstva u dvije povezane tvrtke Vujnovčeve Fortenove iz sektora voćarstva. Naime, dosadašnje vodstvo koje su činili predsjednica Sanja Burić i član Uprave Tomislav Đurić je ”prepustilo” funkcije novom upravnom timu, pisao je Lider.

”Uprava ENNE Fruita, tvrtke u vlasništvu Pavla Vujnovca, kao i njene podružnice Moslavina voće je razriješena, a time započinje nova era u poslovanju ovih poljoprivrednih poduzeća. Nova uprava je sastavljena od trojice iskusnih stručnjaka; Ivone Tupek, Alena Ambrinca i Antuna Segečića”, isticalo se u popratnom tekstu. Naravno, ističe se da nove Vujnovčeve akvizicije preuzimaju ”iskusni stručnjaci”, no za takvu ocjenu nema nikakve neovisne potvrde. Isto tako, glasine o kadrovskim rješenjima u navodno novoj marketinškoj ”mega” agenciji u Vujnovčevu vlasništvu i nisu baš ohrabrujuće. U kuloarima se kao voditeljica tog projekta spominje izvjesna rukovoditeljica Fortenove koji su zli jezici povezivali s Vujnovčevom aferom kada je u Hrvatsku, bez plaćanja carine, pokušao ući s ogrlicom vrijednom oko pola milijuna eura. Vujnovac se o ”aferi ogrlica” oglasio u intervjuu N1 koji su prenijeli brojni mediji, no mrlja na Vujnovčevu imidžu je ostala. Povezivanje vodeće osobe nove marketinške agencije s jednom od rijetkih – privatnih Vujnovčevih afera ne ulijeva baš povjerenje u ozbiljnost tog projekta, ističu naši sugovornici.

Druga upozoravajuća činjenica u navodnom projektu odnosi se na lukrativnost, odnosno isplativost. Iako mnogi tvrde da se u zakupu oglašavanja i medijskog prostora krije veliki novac, to baš i nije slučaj uzevši u obzir ostale Vujnovčeve poslove. Konkretno, uzet ćemo podatke jednog od rijetkih istraživanja koje je o poslovanju vodeće marketinške agencije Real grupe krajem 2022. objavio novinar Saša Paparella .

”Središnja država i državne tvrtke su se tijekom 2020. i 2021. za usluge promidžbe i informiranja najviše koristile uslugama agencije Real grupa, preko koje je, preko dosad prikupljenih podataka, transferirano barem 31,5 milijuna kuna.”, objavio je Paparella.

Do tih se podataka došao je skupljanjem odataka o sklopljenim ugovorima i to korištenjem prava na pristup informacijama preko Gongove platforme Imampravoznati. Drugi izvor podataka bio je registar ugovora o javnoj nabavi. 

Real grupi, brzorastućoj agenciji koju vodi Krešimir Renzo Prosoli , najviše je državnog novca – 22,1 milijun kuna, došlo iz Hrvatske lutrije. Iako ne toliko poznata u javnosti, Real grupa završila je 2020. s prihodom većim od 340 milijuna kuna i s 23,8 milijuna kuna neto dobiti. Uglavnom, taj novac za Vujnovca nije velik, no nikada se ne smije podcijeniti mogućnost novog utjecaja na središnju državu i državne tvrtke.

I treće, posljednje, stručnjaci upozoravaju da, u slučaju da Vujnovac pokrene marketinšku agenciju, postoji opasnost da taj doživi sudbinu Unexa – agencije njegova prethodnika Ivice Todorića.

Naime, sredinom 2017. dogodio se slom poslovanja i pokretanja stečaja Unex medije i Unex grupe. Konkretno, kako je tada Index izvijestio, najveća hrvatska agencija za zakup i planiranje medija Unex koja je svojevremeno bila u Agrokorovu suvlasništvu, podnijela je sudu zahtjev za stečaj obiju svojih tvrtki: Unex medije i Unex grupe.

To je, podsjetimo, nakon AWT-a bio drugi Agrokorov dobavljač koji je zatražio stečaj, što je posljedica krize u toj kompaniji. Unex su potopile regresne mjenice kojima ih je plaćala Todorićeva tvrtka za poslove zakupljivanja medijskog reklamnog prostora. Nakon aktiviranja Lex Agrokora, faktoring kuće kojima je Unex prodavao regresne mjenice, ponajviše Raiffeisen Factoring i Erste Factoring, aktivirale su mjenice i zapravo ih otjerale u nelikvidnost. Zaključno, u slučaju eventualnog Vujnovčeva pokretanja marketinške agencije, a sudeći prema evidentnoj krizi u zakupljivanju medijskog prostora, ne bi trebao ni Lex Agrokor za finalni test (ne)isplativosti tog projekta.

No, na samom kraju, eto i konkretnog pitanja koje bi u bliskoj budućnosti moglo dati odgovor hoće li ”državni prijatelj broj 1” pokrenuti svoju marketinšku agenciju.

Naime, uskoro će se saznati hoće li Vujnovac preko svojih ”spavača” pokušati preuzeti i medijsko oglašavanje HEP grupe jer je i tamo posao izgubila Real grupa .

Povezane vijesti

Top Tema

“Hrvatskoj javnosti dobro je poznato da Vujnovac kontrolira otprilike 20 posto hrvatskog BDP-a”, podsjeća odvjetnik Lansky ”Austrijskom odvjetniku Gabrielu Lanskyju, Hrvatska je bez obrazloženja...

Top Tema

Plenković se hvali inozemnim ulaganjima, a iza većine njih stoji ”državni prijatelj br.1” – Pavao Vujnovac Pavao Vujnovac prebacio je 70-postotni vlasnički udio u...

Top Tema

Teza da Vujnovac preko Tiska kupuje naklonost novinskih izdavača za Plenkovića, koliko god na prvi pogled djelovala ”nategnuto”, lako je obranjiva Tisak plus otkazao...

Politika

U medijima se pojavila se teza da iza transakcije kojom je ruski udio u Fortenova grupi kupio investitor iz Dubaija Saif Alketbi zapravo stoji...

Kolačići nam pomažu pri pružanju usluga. Korištenjem naših usluga, prihvaćate naše korištenje kolačića. Vidi više


Kolačići (COOKIES)
Kako bi ova web stranica radila ispravno te da bismo bili u stanju vršiti daljnja unaprjeđenja stranice u svrhu poboljšavanja Vašega iskustva pregledavanja, ova stranica mora na Vaše računalo spremiti malenu količinu informacija (cookies) . Preko 90 % svih web stranica koristi ovu praksu, no prema odredbama Europske unije od 25. ožujka 2011. obvezni smo prije spremanja kolačića zatražiti vaš pristanak. Korištenjem web stranice pristajete na uporabu kolačića. Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, no neke njezine mogućnosti neće Vam biti dostupne.
Što je kolačić?
Kolačić je informacija spremljena na Vaše računalo od strane web stranice koju posjetite. Kolačići obično spremaju Vaše postavke, postavke za web stranicu, kao što su preferirani jezik ili adresa. Kasnije, kada opet otvorite istu web stranicu internetski preglednik šalje natrag kolačiće koji pripadaju toj stranici. Ovo omogućava stranici da prikaže informacije prilagođene Vašim potrebama.
Kolačići mogu spremati širok raspon informacija uključujući osobne informacije (kao što je Vaše ime ili adresa e-pošte). Ipak, ova informacija može biti spremljena jedino ako Vi to omogućite – web stranice ne mogu dobiti pristup informacijama koji im niste dali i ne mogu pristupiti drugim datotekama na Vašem računalu. Zadane aktivnosti spremanja i slanja kolačića Vama nisu vidljive. Ipak, možete promjeniti postavke internetskog preglednika tako da možete sami birati hoćete li zahtjeve za spremanje kolačića odobriti ili odbiti, da pobrišete spremljene kolačiće automatski pri zatvaranju internetskog preglednika i slično.
Kako onemogućiti kolačiće
Isključivanjem kolačića odlučujete da li hoćete dopustiti pohranjivanje kolačića na vašem računalu. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem internetskome pregledniku. Za informacije o postavkama kolačića, ovisi o internetskom pregledniku kojeg koristite.
Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na web stranicama Vipneta.
Što su privremeni kolačići?
Privremeni kolačići ili kolačići sesije uklanjaju se s računala po zatvaranju internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju privremene podatke, poput stavki u košarici za kupnju.
Što su stalni kolačići?
Stalni ili spremljeni kolačići ostaju na računalu nakon zatvaranja internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju podatke, kao što su ime za prijavu i zaporka, tako da se ne morate prijavljivati prilikom svakog posjeta određenom mjestu. Stalni kolačići ostat će na računalu danima, mjesecima, čak i godinama.
Što su kolačići od prve strane?
Kolačići prve strane dolaze s web-mjesta koje gledate, a mogu biti stalni ili privremeni. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pohraniti podatke koje će ponovo koristiti prilikom sljedećeg posjeta tom web-mjestu.
Što su kolačići treće strane?
Kolačići treće strane dolaze s reklama drugih web-mjesta (kao što su skočne ili bilo koje druge reklame) koje se nalaze na web-mjestu koje gledate. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pratiti korištenje interneta u marketinške svrhe.
Da li objektivno.hr koristi kolačiće?
Da, s primarnim ciljem kako bi naše web stranice vam omogućile bolje korisničko iskustvo.
Kakve kolačiće koristi objektivno.hr i zašto
Privremeni kolačići (engl. Session cookies) – to su privremeni kolačići koji ističu (i automatski se brišu) kada zatvorite internetski preglednik. Objektivno.hr ih koristi da omogući pristup sadržaju i omogući stvari koje možete učiniti kada se prijavite sa svojim podacima na objektivno.hr. Trajni kolačići (engl. Persistent cookies) – obično imaju datum isteka daleko u budućnosti te će ostati u vašem pregledniku, dok ne isteknu, ili dok ih ručno ne izbrišete. Objektivno.hr koristi trajne kolačiće za funkcionalnosti kao što su “Ostanite prijavljeni”, što korisnicima olakšava pristup stranicama kao registriranom korisniku. Također koristimo trajne kolačiće kako bi bolje razumjeli navike korisnika, tako da možemo poboljšati stranicu prema vašim navikama. Ova informacija je anonimna – ne vidimo individualne podatke korisnika.
Da li na web-stranici ima kolačića treće strane?
Ima nekoliko vanjskih servisa koji korisniku spremaju limitirane kolačiće. Ovi kolačići postavljeni su za normalno funkcioniranje određenih mogućnosti koje korisnicima olakšavaju pristup sadržaju. Za mjerenje posjećenosti objektivno.hr koristi Google analytics. Ako želite onemogućiti da vam navedeni servis spremaju kolačiće, možete to učiniti: Google Analytics Opt-out.
Objektivno koristi kolačiće u svrhu oglašavanja vlastitih proizvoda i usluga, te usluga i proizvoda svojih partnera koji bi korisnika mogli zanimati. Prikazivanje oglasa koje korisniku dostavlja objektivno.hr ili partner omogućuje se putem kolačića koje objektivno.hr, odnosno treća strana može postaviti u Web-preglednik korisnika. Korisnik uvijek može samostalno regulirati primanje kolačića putem postavki svojeg Web preglednika.
Dodatne informacija oko isključivanja kolačića
Trenutno postoji nekoliko web-stranica za isključivanje pohranjivanja kolačića za različite servise.
http://www.allaboutcookies.org/
http://www.youronlinechoices.eu/

Zatvori