Nakon iznimno uspješnih izvedbi nove predstave Gilgameš u godini s 13 mjeseca u zagrebačkom MSU, Eurokaz nastavlja jesensku sezonu s dvije ekskluzivne izvedbe izuzetno tražene predstave Gospoda Glembajevi.
Predstava se može pogledati 25. listopada u Centru za kulturu Trešnjevka, a nakon toga 27. listopada Glembajevi gostuju u Centru za mlade Bunker u Samoboru. Koliko vlada velik interes za predstavom, svjedoči i to što je prva izvedba rasprodana u samo nekoliko dana.
Redatelj Branko Brezovec, alfa i omega Eurokaza, dvanaest godina nakon senzacionalnog uspjeha njegove postave u riječkom HNK sa Severinom u glavnoj ulozi, vratio se s novim ‘Glembajevima’, ovaj put i s ansamblom vrhunskih međunarodnih glumaca.
Glembajevi nisu samo najcjelovitiji, pa time i ponajbolji Krležin dramski tekst; to je drama čija trajnaaktualnost zapanjuje. Ona govori o propasti jedne velike kapitalističke obitelji, o načinu kako je veličina te obitelji nastala, kako se u lukavosti održavala i kako se perverzno rastočila. U doba današnje tajkunizacije čini nam se tema te drame ključnom za hrabar ulaz u vibriranje teatarske suvremenosti i neporecive aktualnosti.
Režiju predstave potpisuje Branko Brezovec, glazbu je skladao Stanko Juzbašić, za scenografiju je zaslužna Ivana Knez, a za kostime se pobrinula Suzana Brezovec. Projekcije je osmislio Ivan Marušić klif, slikarski radovi povjereni su Marti Crnobrnji, dok je produkcijski dio odradio Marko Milovac.
U glavnim su ulogama Zlatko Burić Kićo kao Ignjat Glembaj, Zoran Ivanoski kao Leone Glembaj, Pavle Vrkljan kao Oliver Glembay, dok u ulozi barunice Castelli ‘provocira’ muški glumac, Domagoj Janković. Sestru Angeliku igra Suzana Brezovec, a Alojzija Silberbrandta Siniša Miletić.
Ulaznice se mogu kupiti putem portala ulaznice.hr ili rezervirati putem SMS-a na 0915400609.
Prava scenska poslastica ipak se krije u liku starog Glembaja kojeg je lavovski snažno odglumio Zlatko Burić Kićo, jedan od vodećih hrvatskih filmskih i televizijskih glumaca, uvijek spreman na ekperimentiranje i dekonstrukciju kanoniziranih svetinja.
Denis Derk
Večernji list, srpanj 2019.
Brezovčeva predstava Gospoda Glembajevi donosi nova čitanja i preispitivanja Krležina teksta, nove Glembajeve. Posebnosti su Brezovčeve režije segmentiranje teksta i prostora, kao i njihova nova preslagivanja, scenska fragmentiranost, metatekstualnost i interpoliranost projekcijskih i glazbenih, opernih segmenata u predstavu.
Mira Muhoberac
Vijenac, srpanj 2019.
Brezovec je opet ponudio novo i prilično izokrenuto čitanje te i danas aktualne Krležine drame, čemu je najviše pridonjela njegova prepoznatljiva, kazališna poetika i estetika te dodjela uloge barunice Castelli mladom glumcu Domagoju Jankoviću, a starog ignjata Glembaja Zlatku Buriću Kići. Stvaranju takvog izokrenutog glembajevskog svijeta uveliko su pridonjeli, primjerice, vizualno impresivne slike, višeznačna scenska rješenja Ivane Knez, ekpresivne glumačke interpretacije i brehtijanski songovi…Dakle, poznati Brezovec, ali u nešto prigušenijoj i manje kaotičnoj varijanti, koji je pomoću ironije, čak djelomično i groteske, skinuo aureolu svetosti s Krležine drame i njegovih Glembajevih, prikazavši ih u njihovoj apsurdnoj i nakaradnoj ljudskosti.
Nina Ožegović |