MINISTRICA BRNJAC JOŠ JEDNOM POTVRDILA: Hrvatska je spremna za turističku sezonu

S obzirom na sve aktivnosti i poduzete sigurnosne mjere u zemlji i turističkom sektoru, Hrvatska je spremna za turističku sezonu, poručila je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac na online seminaru “Hrvatska-sigurna i atraktivna” Europskog udruženja putničkih agencija i touroperatora-ECTAA. Cilj tog seminara (webinara) je predstavljanje sigurnosnih mjera i ponude u Hrvatskoj za ovu turističku sezonu, kazao je predsjednik […]

S obzirom na sve aktivnosti i poduzete sigurnosne mjere u zemlji i turističkom sektoru, Hrvatska je spremna za turističku sezonu, poručila je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac na online seminaru “Hrvatska-sigurna i atraktivna” Europskog udruženja putničkih agencija i touroperatora-ECTAA.

Cilj tog seminara (webinara) je predstavljanje sigurnosnih mjera i ponude u Hrvatskoj za ovu turističku sezonu, kazao je predsjednik ECTAA-e Pawel Niewiadomski, podsjetivši i da su Hrvatska i Češka pred prošlo ljeto bile među prvim zemljama koje su dogovorile turistički promet.

Webinar je organiziran na inicijativu Borisa Žgombe, predsjednika Udruge putničkih agencija pri HGK i člana izvršnog odbora ECTAA-e, a na njemu su sudjelovali predstavnici hrvatskih hotelijera i agencija, stranih turoperatora i istraživačkih kuća.

Povod je i to što je Hrvatska za 2021. ECTAA-ina preferirana ili preporučena destinacija, što je ministrica Brnjac ocijenila važnim, posebice u godini kada ECTAA obilježava 60 godina rada, ali i zbog suradnje koja “nikada nije bila toliko važna kao danas, kada svi trebaju surađivati ​​kako bi što prije ponovno pokrenuli organizirani turistički promet”.

“To je naš zajednički i hitan cilj na europskoj, pa i svjetskoj razini, jer ljudi žele ponovno putovati, a naša je dužnost osigurati sve preduvjete za sigurno i ugodno putovanje, kao i predvidivo planiranje odmora. Hrvatska je u tom smislu među prvim, ako ne i prva, europska destinacija koja već primjenjuje šire kriterije za turističke posjete, iste one koji bi se uskoro trebali primijeniti i na razini EU-a”, poručila je ministrica.

Istaknula je i da Hrvatska sudjeluje u pilot-programu za europske digitalne zelene certifikate i bit će spremna implementirati taj sustav i prije zaključenja postupka na razini EU-a, odnosno već početkom lipnja.

Spomenula je i mnoge aviolinije (180) koje bi trebale ove ljeto povezivati Hrvatsku s mnogim odredištima po Europi, ali i svijetu, pa tako i izravno s SAD-om (New York), što znači da zrakoplovne tvrtke ove godine računaju na Hrvatsku.

“Hrvatska je počela i s organiziranim cijepljenjem turističkih djelatnika prije tri tjedna, zanimanje je za to veliko u turizmu, ali i među drugim građanima, te očekujemo da će se više od 55 posto hrvatskih građana cijepiti do kraja lipnja”, kazala je ministrica, dodajući da je u turističkim odredištima u Hrvatskoj već više od 300 punktova za testiranje turista, a Vlada će subvencionirati antigenske testove za turiste.

“Ostajemo vrlo ozbiljni u pogledu poštivanja epidemioloških mjera i provedbom našeg ključnog projekta za siguran boravak Safe stay in Croatia, a tom je oznakom označeno već oko 14 tisuća raznih objekata u zemlji, na što smo ponosni”, istaknula je Brnjac.

Smatra i da je regionalni pristup pri označavanju na mapi REOPEN EU nešto na čemu svi zajedno trebaju raditi u mjesecima koji dolaze, a to je jako važno za turističke zemlje.

Istaknula je i kako se incidencija covida-19 u Hrvatskoj značajno smanjila u posljednjih tjedan dana. “Vjerujem da će se, nakon poduzetih mjera, ovaj dobar trend nastaviti. U Istri smo zapravo jučer imali nula infekcija, a imamo i pozitivna iskustva sa svojim regionalnim pristupom epidemiološkim mjerama”, zaključila je Brnjac.

Staničić: Hrvatska je u ovom trenutku jedna od traženijih ili top destinacija na Mediteranu

O mjerama koje se poduzimaju govorio je i direktor HTZ-a Kristjan Staničić, koji je kazao i kako su promotivne kampanje hrvatskog turizma dobro prihvaćene na stranim tržištima, a uskoro kreće i glavna pozivna kampanja koja će se pojedinim tržištima obraćati s posebnim prorukama.
“Hrvatska je u ovom trenutku već jedna od traženijih ili top destinacija na Mediteranu, a kako je i u 2020. bila među boljima s oko 50 posto ostvarenog prometa iz 2019., vjerujem da će i ove godine uspjeti”, istaknuo je.

Direktor hotelijerske udruge UPUHH Bernard Zenzerovć također je naglasio spremnost hotelijera i kampova za ovu sezonu sa strogom primjenom svih sigurnosnih mjera i protokola, pri čemu koriste i nove tehnologije i digitalizaciju.

“Ova situacija traži i visoku razinu komunikacije prema tržištima o svemu što se čini za sigurnost boravka turista u Hrvatskoj, a sve poduzeto daje i optimizam da bi ova sezona mogla biti bolja od lanjske i to hotelijeri i očekuju”, poručio je.

Slično očekuju i agencije, koje, po riječima Borisa Žgombe, pripremaju atraktivne programe, ali je u svemu i dalje najvažnije da se smanji broj zaraza i da drugi dio svibnja donese više tzv. zelenih zona u Hrvatskoj.

“Vjerujemo da će se turizam jače pokrenuti ove sezone, turistima je važno da se priznaju potvrde o cijepljenju i testovi, a sektoru je važno da bude povezaniji nego do sada, posebice agencijama s hotelijerima i drugim pružateljima smještaja i da svi djelujemo u provođenju mjera”, naglasio je Žgomba.

Slično je kazao i predsjednik Uprave europskog touroperatora Travel Europe Helmut Gschwentner, uz napomenu kako su karantene nakon putovanja “katastrofa za posao” i zato je dobro što postoje i priznaju se testovi, zbog čega je i pohvalio Hrvatsku i njezine visoke medicinske standarde.
Ipak, dodaje kako će i ove sezone veliku ulogu imati last minute buking, što nije lako ni za koga u turizmu, ali je “prilično siguran da će kroz ljeto biti posla za sve”.

“Važno je i što se epidemiološka situacija u Hrvatskoj popravlja i što brojke zaraza idu dolje, ali su još i visoke i to trenutno otežava prodaju organiziranih putovanja”, zaključio je Gschwentner.

Frida Polyak iz istraživačke kuće Euromonitor International iznijela je očekivanja za ovu godinu od turizma u Europi, pri čemu su u najboljem slučaju mogući dolasci turista na razini 65 posto iz 2019. godine, a u najgorem od oko 41 posto, dok se jači promet očekuje tek u 2022. odnosno 2023. godine.

Izvor: Hina/Vlada

POPULARNE KATEGORIJE