Hrvatska gospodarska komora objavila je zanimljivu informaciju da će se na inauguraciji novog američkog predsjednika Bidena točiti vina iz Hrvatske – pelješki dingač i zinfandel, što pokazuje višegodišnje trendove uspješnog izvoza i promocije naših vina.
“Od davnina je poznato da se na položaju Dingač proizvodilo veoma cijenjeno vino koje je još prije 15. stoljeća bilo na glasu i na tržištu postizalo puno višu cijenu od ostalih kvalitetnih dalmatinskih vina. Dingač je vrhunsko crno suho vino kontroliranog podrijetla s ograničenih područja pelješkog poluotoka. Zaštićeno je Ženevskom konvencijom 1961. godine i postalo je prvo hrvatsko vino zaštićeno zakonom”, rekao je Slobodan Rosić iz udruge Plavac mali s Pelješca dodavši kako se više od 90 posto plavca proizvodi upravo na Pelješcu te da je riječ o odličnoj promociji ne samo dingača i Pelješca već i cijele Hrvatske. Pojasnio je i kako ga vodeći hrvatski, a sve više i inozemni enolozi i vinski znalci s razlogom zovu kraljem hrvatskih crvenih vina, a zahvaljujući načinu uzgoja, pomnoj preradi i svojim jedinstvenim svojstvima, vrhunsko vino Dingač već godinama je vrhunski brend i perjanica vinarstva na Pelješcu, Dubrovačko-neretvanskoj županiji i Hrvatskoj.
Da je odabir hrvatskih vina za inauguraciji novog američkog predsjednika kulminacija višegodišnjih trendova uspješnog izvoza i promocije naših vina na američkom tržištu smatra potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević koji kaže kako izvoz nije narušila ni korona kriza.
“Izvoz nam raste po stopi od 10 do 15 posto godišnje, a prema podacima za prvih deset mjeseci 2020. dosegao je iznos od 860 tisuća dolara, odnosno zadržao se na razinama iz 2019. unatoč kriznim uvjetima poslovanja i pandemiji COVID-19 koja je negativno utjecala na sve segmente poslovanja, a poglavito na vinski sektor koji je izrazito ovisan o promotivnim i društvenim događanjima te turističkim kretanjima”, pojasnio je Kovačević dodavši kako u SAD, koje je peto najznačajnije tržište za izvoz hrvatskih vina, izvozimo uglavnom vrhunska buteljirana vina (više od 80 posto izvoza) i to po visokoj prosječnoj cijeni u odnosu na ostale države u koje izvozimo.
Primjerice, u prvih 10 mjeseci 2020. godine prosječna izvozna cijena hrvatskih vina u SAD bila je 6,84 eura po litri, dok je ista u 2019. godini iznosila 6,89 eura po litri. Zbog specifičnog načina distribucije, vino koje je iz Hrvatske izvezeno po cijeni od, primjerice, 12 dolara za butelju na polici američke vinoteke dostiže cijenu od 35 – 40 dolara, odnosno u restoranima i ugostiteljskim objektima 60 – 80 dolara.
Izvor: HGK
