Europska komisija danas je potvrdila ono što se najavljivalo već neko vrijeme. Europska unija uvodi visoke carine na električna vozila proizvedena u Kini, a odluka na snagu stupa već sutra.
Euronews navodi kako se radi o izuzetno značajnoj odluci koja će redefinirani odnose Europske unije i Kine te će gotovo sigurno izazvati osvetničke mjere usmjerene protiv europskih proizvođača automobila i drugih vozila.
Ovaj korak najavljen je početkom lipnja te je rezultat devetomjesečne istrage koja je otkrila da je cijeli opskrbni lanac električnih vozila proizvedenih uz Kini “napumpan” subvencijama, što onda proizvođačima tih vozila omogućava da zatrpaju europsko tržište vozilima ispod cijene, što stvara nepoštenu konkurenciju.
Javni novac otkriven je u svim elementima proizvodnog lanca, rekli su europski dužnosnici – od iskopavanja sirovina potrebnih za proizvodnju baterija do brodara angažiranih da prevezu vozila do europskih obala.
Golem opseg subvencija omogućuje kineskim proizvođačima da ponude svoja elketrična vozila po osjetno nižim cijenama od onih koji se formiraju u EU, gdje su troškovi energije i rada puno veći. Razlika u cijenama izazvala je silovit rast uvoza kineskih električnih vozila – s 3,9% tržišnog udjela u 2020. na 25% na kraju 2023., objavila je Europska komisija.
Ovaj val jeftinog uvoza predstavlja “prijetnju od ekonomske štete” industriji EU-a koja bi mogla dovesti do razornih gubitaka i dovesti u opasnost više od 12 milijuna radnih mjesta, što izravno a što neizvarno, upozorila je Komisija.
Carine su stoga potrebne kako bi se nadoknadila nepravedna prednost koju dodjeljuju subvencija, navodi EK. Odlukom objavljenom danas predviđene su diferencirane pristojbe koje se obračunavaju prema matičnoj tvrtki, godišnjem prometu i sumnjivom iznosu primljenih subvencija.
izvor: Index Auto