Što kao dugogodišnji župan Primorsko-goranske županije još možete ponuditi Vašim sugrađanima, odnosno što još niste realizirali, a voljeli biste u idućem mandatu?
Tijekom ovog mandata ostvarili smo sve što smo i planirali, a obilježile su ga investicije u svim područjima. Unatoč pandemiji koronavirusa uspjeli smo kroz održavanje stabilnog proračuna osigurati sredstva za pomoć sektorima poduzetništva i zdravstva.
U idućem mandatu nastavit ćemo ulagati po cijeloj županiji, a već su odrađene sve pripreme za nove kapitalne investicije u području obrazovanja, poput sportske dvorane Medicinske škole u Rijeci, dogradnje osnovne škole u Rabu te gradnje nove škole i sportske dvorane u Marinićima, u Općini Viškovo, najmnogoljudnijoj u Republici Hrvatskoj.
U planu su i brojni projekti izgradnje, rekonstrukcije i održavanja županijskih i državnih cesta. U željezničkom sektoru najznačajniji je projekt izgradnje pruge Rijeka – Zagreb, razvoj luke uz dovršenje izgradnje terminala na Zagrebačkoj obali u Rijeci te pripremu izgradnje i prometno povezivanje novog terminala na otoku Krku.
Podizanje kvalitete turističkih proizvoda i usluga jedan je od glavnih ciljeva u predstojećem razdoblju, a razvoj ćemo usmjeriti prema projektima koji će na turističko tržište post-pandemijskog razdoblja donijeti više zanimljivih sadržaja, dok posebnu pažnju posvećujemo razvoju kongresnog te zdravstvenog turizma. Županija će sudjelovati u projektu proširenja zračne luke na Lošinju, kao i u daljnjoj modernizaciji zračne luke Rijeka.
U idućem mandatu želimo još više napredovati, a to možemo postići samo s visoko motiviranom radnom snagom koja je obrazovana sukladno potrebama tržišta rada. Briga o mladima sadržana je u svakom planiranom projektu jer samo povoljna demografska slika može poduzetnicima osigurati potrebnu radnu snagu. I, naravno, tu je važno reći da brinemo i o našim starijim stanovnicima jer, uz četiri županijska doma za starije u Rijeci, Opatiji, na Lošinju i Krku koji odnedavno ima podružnicu i na Rabu, planiramo u suradnji s gradovima i općinama i nove domove za starije u Klani i Kostreni.
Kojeg protukandidata doživljavate kao eventualnu prepreku ka ostvarenju zacrtanih ciljeva ili smatrate da ćete ponovno pobijediti već u prvom krugu?
Svoje protukandidate, odnosno njihove programe, doživljavam isključivo kao izazov u političkoj areni, a vjerujem da imamo dobar program s ostvarivim ciljevima te da će naši građani to i prepoznati i dati nam svoj glas na izborima 16. svibnja.
Kakav bi to profil osobe trebao biti kandidat HDZ-a kako bi ikada imao šanse pobijediti u PGŽ-u koja slovi kao neosvojiva utvrda SDP-a?
Dobro ste rekli, Primorsko-goranska županija jest mnogima neosvojiva utvrda jer stanovnici ovoga kraja imaju jedan poseban odnos prema antifašističkoj tradiciji, vole slobodu za koju su se izborili naši djedovi i bake. Ovo je kraj radišnih i po mnogočemu naprednih ljudi, otvoren kraj, modernih razmišljanja i promišljanja, poseban jer se temelji na bogatoj tradiciji koja je oplemenjena činjenicom da su multinacionalnost i međureligijski dijalog sastavni dio naše povijesti i naše svakodnevice. Sve su to temeljne postavke SDP-a i stranaka s kojima je SDP na ovim prostorima godinama u uspješnoj suradnji. Na ovim izborima to su naši prijatelji i kolege iz PGS-a, IDS-a, HSU i HSS-a. Dakle, neosvojiva smo utvrda.
Možda jedini koji je donekle imao šansu približiti Vam se je bio dugogodišnji ministar Oleg Butković, ali isti je propustio izaći Vam na megdan iako je premijer i predsjednik HDZ-a Plenković imao ozbiljnu namjeru gurnuti ga u bitku koju teško može dobiti te ga se potencijalno na taj način elegantno želio ”riješiti”.
Što mislite da je doista stajalo u pozadini svega toga te koji je bio razlog Butkovićevog odbijanja? Grčevita želja za ostankom na čelu mega ministarstva ili/i strah od izglednog poraza u srazu s Vama?
Rekao bih da je mudro odlučio. S Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture Županija uspješno surađuje, najviše na projektima lučke infrastrukture. Tako su naše županijske lučke uprave uz pomoć resornog ministarstva uspješno kandidirale projekte i dosad osigurale gotovo 250 milijuna kuna bespovratnih europskih sredstava za niz projekata poput dogradnje luke Mrtvaška na Lošinju, luke u Baškoj, Cresu, Unijama, Crikvenici. Oleg Butković je uspješan ministar s nizom važnih projekata iza sebe te vjerujem da mu je bila želja i ostati na čelu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Spomenuti Butković Vas je nedavno prozvao da se kitite tuđim perjem te Vam predbacuje nefunkcioniranje centra za gospodarenje otpadom Marišćina. Kako mu na to odgovarate te što bi se njemu sve moglo predbaciti? Mediji su u nekoliko navrata pisali da je na više načina pogodovao ocu, poznatom novljanskom ugostitelju, kao i bratu Benjaminu Butkoviću čija je tvrtka Projekt Povile d.o.o. u kratkom vremenu značajno povećala prihode te je navodno bila i podizvođač u infrastrukturnim projektima koje financira država? Kakva saznanja imate o tome?
Svi znaju da je Marišćina državni projekt. Investitor Marišćine bio je Fond za zaštitu okoliša, a država ju je financirala putem pretpristupnih fondova Europske unije i donosila odluke o odabiru tehnologije zbrinjavanja otpada i, na žalost, nije izgradila obećane energane na gorivo iz otpada što bi onda bila zaokružena priča zbrinjavanja otpada u Hrvatskoj. Pametnome dosta. Što se tiče drugog dijela vašeg pitanja, najbolje da na njega odgovori sam ministar Butković. Niti se kitim tuđim perjem, niti tuđe pogreške i postupke koristim kako bih poentirao u politici. Građani sve vide i sve znaju.
Što ga je priječilo da u proteklom poduljem periodu nije ranije krenuo u realizaciju izgradnje obilaznice Novog Vinodolskog iako je i kao gradonačelnik bio itekako dobro upoznat s velikim prometnim gužvama koje su se stvarale u ljetnim mjesecima?
Još prije dvadesetak godina prepoznali smo važnost izgradnje ove autoceste i uvrstili je u Prostorni plan Primorsko-goranske županije. To je prometnica od izuzetne važnosti za cijeli Jadran i naše otoke, ali i Liku. Izgradnja obilaznice, kao prve dionice autoceste, značajno će rasteretiti Novi Vinodolski u prometnom smislu i drago mi je da taj projekt kreće. Početak ovog projekta pokazuje da smo bili u pravu što se tiče važnosti te prometnice. Osobno već godinama inzistiram i zalažem se za gradnju ove zaobilaznice, a obzirom da je ministar Butković svojevremeno obnašao dužnost gradonačelnika Grada Novog Vinodolskog, i sam je svjestan velikog prometnog problema koji postaje još izraženiji dolaskom svake turističke sezone. Obilaznica oko Novog Vinodolskog najvećim će dijelom biti izgrađena upravo na trasi buduće autoceste A7 Križišće – Žuta Lokva, a ostatak čine spojne ceste na Jadransku magistralu. Ovaj kraj zaslužuje ovakvo prometno rješenje.