Kako donosi Index stranka Možemo danas je stopostotnom podrškom službeno primljena u Europsku zelenu stranku, a njezini čelnici pritom su naglasili da zelena tranzicija mora ići u korist većine stanovništva, one koja živi od svog rada. Europska zelena stranka (EGP) danas broji 49 članica iz gotovo svih država Europe, a njezino vodstvo ovaj se tjedan okupilo u Lyonu kako bi se pripremilo za nadolazeće europske izbore u lipnju, ali i primilo nove članice.
Stranka Možemo primljena je sa stopostotnom podrškom više od 400 delegata te je tako nakon OraH-a postala druga hrvatska stranka u toj europskoj grupaciji koja broji 250 tisuća članova, trenutno je dio vlasti u sedam država te ima niz gradonačelnika u gradovima poput Amsterdama, Budimpešte ili samog Lyona. Na skupu u tom gradu u subotu je u članstvo primljena i Unija demokrata za Litvu.
Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević u Lyonu je rekao kako je njihovo članstvo u EGP-u dokaz da je rad stranke Možemo prepoznat „od svih zelenih stranaka u Europi” te da će ona sada pridonositi zagovaranju zelene tranzicije i na europskoj razini.
Ključno je da ona ne bude nauštrb „malih ljudi, nego na onima koji su najveći potrošači i najveći zagađivači”, rekao je Tomašević. Naglasio je da klimatske promjene „nisu budućnost, nego sadašnjost”, što dokazuju i sve češće suše, oluje, šumski požari ili toplinski udari koji pokazuju da „nema vremena za usporavanje zelene tranzicije”.
Benčić: Trošak zelene tranzicije trebaju podnijeti najbogatiji
Saborska zastupnica Sandra Benčić naglasila je važnost toga što će zeleni u svojoj kampanji za europske izbore u lipnju ove godine naglasak staviti na ekonomsku i socijalnu pravednost zelene tranzicije. „Dobitnik zelene tranzicije treba biti ona većina koja živi od rada, a njezin trošak trebaju podnijeti oni najbogatiji, ujedno i najveći onečišćivači”, kazala je.
Navela je primjer politike koja velikim tvrtkama dozvoljava iznimno štetno spaljivanje otpadnih procesnih plinova, takozvano ‘flareanje’, a da se istovremeno stanovnike, često iz ruralnih krajeva, odvraća od korištenja automobila za odlazak na posao.