ACI je financirao novi osmerac dubrovačkog Veslačkog kluba Neptun te je predsjedniku Uprave ACI-ja Kristijanu Paviću stoga dodijeljen kip svetoga Vlaha ili, kako bi se reklo, ruka ruku mije.
Gradonačelniku Matu Frankoviću uručena je nagrada u obliku vesla VK Neptun zbog ispunjenog obećanja i to potpuno zasluženo jer je malo političara koji ispunjavaju obećanja , vijest je iz Dubrovnika koja je krajem prošlog tjedna, u kulminaciji predizbornih kampanja, prošla ispod radara šire javnosti.
”Veslanje je sport, kako bi neki posprdno rekli, kad se u cilj ulazi guzicom i nije posebno atraktivan sponzorima”, kazao je predsjednik VK Neptun, Marko Potrebica, a prenio dulist. Dok je Potrebica pričao o ”cilju u koji se ulazi guzicom”, kandidat HDZ-a za dubrovačkog gradonačelnik Mato Franković, pričao je o ljubavi i obećanjima.
”Prije dvije godine, kada se slavilo 100 godina VK Neptun, rekao sam da sam nikad nisam doživio tako jedno zajedništvo, slogu, ljubav kao što sam osjetio te večeri. Tada sam dao obećanje da će veslači dobiti objekt kakav zaslužuju”, kazao je Franković te je za svaku pohvalu kako je Franković ispunio svoje obećanje i donio radost jednom malom, ali važnom sportu. No, iako neki u cilj ulaze guzicom i to nakon ljubavi i ispunjenih obećanja, nitko nije spominjao sponzore. Sponzor i ovog ulaska u cilj guzicom, bio je sveprisutni ACI o čijim smo ”sponzorstvima” dosad iscrpno izvještavali.
No, nismo bili jedini.
”ACI – dom za uhljebe. Kako je državni lanac marina postao spremište za posrnule HDZ-ovce i generator čudnih projekata”, zagrmio je lani u listopadu Telegram.hr . Teško je u potpunosti ne složiti se s tezama autorice Silvane Menđušić iznesenim u tom tekstu, no navodeći primjere bahatih i apsurdnih dosadašnjih poslovnih poteza i promašaja uprave te državne tvrtke, sada se slobodno može i dopuniti da ACI nije samo ”dom uhljeba” i ”generator čudnih projekata” nego i hrvatska inačica Monty Pythona.
Konkretno, ACI kao tvrtka koja upravlja državnim marinama ”uspješno” donira 50.000 eura slovenskoj nogometnoj reprezentaciji, daje besplatni vez šefu UEFA-e Aleksandru Čeferinu, poigrava se ”kupujući” hidroavione u propalom projektu ACI Air i zaključno – angažirala je čak i ”Bambija” (Ivan Kljaković Gašpić) da u ACI Sail projektu progura ”klupske labudove” (jedrilice club swan 36 kupljene bez javnog natječaja).
Svi ti projekti ostvareni su na prijedlog članova uprave ACI-ja Kristijana Pavića i od 2022. Ivana Heraka i uz suglasnost nesuvislog Nadzornog odbora ACI-ja kojem je na čelu Dražen Ivanušec koji je, što je iznimno zanimljivo, i državni tajnik Ministarstva prometa na čijem je čelu upravo Ministar Oleg Butković koji je, prema svemu sudeći, našao zanimljiv dodatni izvor prihoda svojem tajniku .
No, zanimljivo jest da na sve to resorni ministar Oleg Butković znakovito šuti, a očito ima razloga. Možda je jedan od tih razloga da se ne bi zamjerio ministru Bačiću koji je sa Korčule i koji očito štiti Pavića jer je u firmi ACI Fly gradonačelnika Korčule Andriju Fabrisa koji je izgubio izbore u Korčuli pa mu je trebalo očito pomoći, o čemu je pisao Objektivno.hr, ali i Telegram.hr
No, krenimo kronološki – od posljednjih poslovnih ”uspjeha” ACI-ja. Konkretno, probajte pronaći smisao u poslovnom potezu tvrtke koja upravlja državnim marinama,a čiji je najveći uspjeh otkriveno sponzoriranje slovenske (?!) nogometne reprezentacije sa 50.000 eura da bi zauzvrat, kako Telegram navodi – ACI, osim dogovorenog oglasnog prostora, dobio i dvije VIP ulaznice za domaće utakmice slovenske reprezentacije!
U paket tog ACI-jevog ”uspjeha” ide i davanje besplatnog veza i vjerojatno najutjecajnijem slovenskom državljaninu – šefu UEFA-e Aleksandru Čeferinu i to zbog njegovih, kako se navodi, referenci i statusa.
“Donijeli smo pravilnik o VIP gostima i gospodin Čeferin neće biti jedini gost s posebnim statusom. Nama je to marketinški bitno”, kazao je Herak za Telegram ne precizirajući zašto je baš Čeferin ključan za marketing ACI-jevih marina.
Zbog ovog suspektnog slučaja o kojemu je odlučila Uprava ACI-ja, njihov Nadzorni odbor zatražio je da se sva buduća sponzorstva pošalju njima na prethodnu provjeru.
I tu na scenu stupa šef NO-a Dražen Ivanušec i njegova ”prethodna provjera”.
”Nije istina da smo odobrili isplatu 50.000 eura’’ ističe se u Telegramovu naslovu na temelju priopćenja s potpisom Ivanušeca.
”Potpuno je netočna informacija kako je Nadzorni odbor ACI d.d. unisono donio Odluku o sponzoriranju Nogometnog Zveza Slovenije, naime Nadzorni odbor nikada o tome nije odlučivao niti donio takvu Odluku”, piše u zahtjevu za objavom netočne informacije koju potpisuje predsjednik NO-a Dražen Ivanušec. No, o vezu za Čeferina ni riječi.
S druge strane, pak, Telegram ističe da je odluku o sponzoriranju slovenske reprezentacije Uprava ACI-ja donijela je u travnju prošle godine, a potpisali su je predsjednik Kristijan Pavić te članovi Ivan Herak i Josip Ostrogović .
Znači, uprava ACI-ja radi po svome, a NO tvrdi da se to nije dogodilo jer, eto, njih nitko nije kontaktirao. Butković se, naravno, dosad nije oglasio ni o tome. Prije toga, a o čemu je Objektivno pisao, ACI se poigravao i s hidroavionima u sklopu njihova projekta ACI Air. Priča je u osnovi jednostavna, u sklopu plana povezivanja marina hidroavionima (!?), kako Telegram ističe, u ACI je prije tri godine doveden ražalovani bivši gradonačelnik Korčule Andrija Fabris.
”Od ambicioznog plana da se marine povežu hidroavionima nije ostalo puno, preciznije nije ostalo ništa”, ističe Telegram zaključujući da se ACI opravdavao da je to ”kompleksni projekt koji zahtijeva dugu pripremu” te da alibi pronalaze u ”pandemiji i ratu u Ukrajini”.
”Leteće igračke” u ACI-ju nisu samo podloga za zapošljavanje ražalovanih HDZ-ovaca, one su i strast predsjednika Uprave ACI-ja Kristijana Pavića, Podsjetimo, kako je izvijestio Index, Pavić je 2022. kupio zrakoplov Piper PA-28 i ujedno, zaposlio u ACI-ju Zdravka Delića – predstavnika proizvođača tog aviona za Hrvatsku. Delić je i sada u registru trgovačkog suda kao prokurist ACI-ja. Od ACI aviona, naravno, ništa.
No, ako u ACI-ju nemaju sreće sa zrakoplovima, ništa im bolje ne ide ni s jedrilicama. Podsjećamo na upozorenje Objektivno.hr od prije nekoliko godina kada je na službenim stranicama ACI-ja osvanuo hvalospjev uprave te tvrtke.
”Uz iskusan tim jedriličara, bivših olimpijaca, ACI Sail je opremljen najvećom flotom ClubSwan 36 nagrađivanih plovila na svijetu”. Upravo tim jedrilicama, kupljenim državnim novcem i, pazite sad, bez javnog natječaja, bahati čelnici ACI-A reklamirali su i ekskluzivne regate s partnerom “Nautor’s Swanom” i samo s njihovim klijentima, na destinacijama od “Porto Cerva, preko Palma de Mallorce do St. Tropeza i mnogih drugih mediteranskih destinacija”.
Te jedrilice kupljene državnim novcem su ono “što je Rolex u svijetu satova i Bentley u svijetu automobila , te su razuman izbor”, rekao je još 2019. Ivan Kljaković Gašpić,- Bambi proslavljeni olimpijac i ACI-jev maneken u promoviranju brenda Swan prilikom nabave tih plovila za ACI. U ovom slučaju, nabava tih plovila za ACI bila je donekle je usporediva s eventualnom nabavom u kojoj bi HAK za potrebe šlepa razbijenih vozila kupovao, u ACI-ju kažu – Bentley, a mi kažemo – Ferrari. “da se nađe” u slučaju zatreba li razbijeni Fiat Punto na autocesti kraj Korenice odvući do prvog mehaničara. Recimo, u drugu “atraktivnu” destinaciju – recimo, Gračac ili Udbinu. I o tome je Butković šutio.
Objašnjenje i odgovore za takve ”načine upravljanja procesima” u ACI-ju smo još prije tri godine tražili od nadležnog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i nadređenog i sveprisutnog Olega Butkovića. Odgovor nismo dobili. Šutnja je bila u drugim nadležnim institucijama kojima smo poslali upit – uključujući i Ministarstvo državne imovine, Upravu ACI-ja i Ured premijera.
Zaključno, pobrojimo dubiozne projekte ACI-a , dubrovački ”ulazak u cilj guzicom”, ”Bambi” koji promovira ”labudove”, hidroavioni za uhljebljivanje podobnih, sponzoriranje slovenskih nogometaša i besplatni vez šefu UEFA-e zbog ”referenci, statusa i VIP nogometnih ulaznica”
Dovoljno za dobar skeč Monty Pythona.





























