ZET-ovi kontrolori po prijedlogu Udruge sindikata vozača i prometnih radnika ZET-a željeli bi biti i zaštitari samih sebe, policajci, redarstvenici, pa će, navodno suludi prijedlog za nošenje oružja uputiti Holdingu na razmatranje.
Na sastanku će prisustvovati i predstavnici policije, a Sindikat će predložiti dvije mogućnosti u cilju bolje zaštite radnika – prva je kontrola karata uz pratnju licenciranih zaštitara ili policajca u civilu, a druga je polaganje za zaštitarski ispit samih ZET-ovih kontrolora.
”Zajedno s policijom radimo na cjelovitom programu zaštite koji ćemo predstaviti na skorašnjem sastanku”, otkriva predsjednik Udruge sindikata Ante Jelić.
Situacija, kaže Jelić, nikada nije bila gora. Na ideju o naoružanim zaštitarima Sindikat je došao nakon dva fizička napada na kontrolorke u istom danu, od kojih je jednu teže ozlijedila ženska putnica.
”Krajnje je vrijeme da Holding zaštiti svoje radnike jer je, osim samih djelatnika, ugrožena i tvrtka. Naime, napadi su sve brutalniji i kontrolori nakon njih ostaju na bolovanju i po nekoliko godina”, tvrdi Jelić, napominjujući da su kontrolori uz neprestanu pratnju naoružanih zaštitara svakodnevica u BiH i Srbiji, ali zaštitari s dugom cijevi nisu ništa neuobičajeno niti u Londonu. Kako će na prizor kontrolora s pištoljima reagirati putnici, Jelića ne brine.
”Javnim gradskim prijevozom, prema procjenama, dnevno se služi gotovo milijun ljudi. Problem nije u putnicima, problem je u onih jedan posto huligana”, kaže Jelić.
Objašnjava da na milijun putnika jedan posto ispadne zabrinjavajuće velik broj ljudi koji su spremni čak i fizički napasti kontrolora. Društvenim mrežama šire se upozorenja i izvaci iz zakona koji dokazuju da putnici nisu obvezni pokazati osobne isprave kontrolorima, a isto tako oni ih nemaju pravo zadržati do dolaska policije. Kad bi ijedan od prijedloga Sindikata prošao, tome bi se stalo na kraj.
”Svaki tim na terenu imao bi osobu zaduženu za legitimiranje osoba koje se zateknu u vožnji bez ispravne putne karte. Isto tako, zaštitari bi mogli upotrijebiti čak i fizičku silu kako bi zadržali osobu ako bi ona pokušala pobjeći”, kaže Jelić.
Prijedlog Sindikata je, tvrdi Jelić, naišao na odobravanje, i to iz lijevih i desnih političkih stranaka, pa se Jelić nada da će od iduće godine kontrolori imati znatno veće ovlasti, piše Jutarnji list.
Nije se jednom dogodilo da vozač zaustavi autobus zbog putnika koji nije pokazao putnu kartu, i ne želi krenuti dalje, dok istovremeno putnici s uredno plaćenom kartom trpe njihovu samovolju. Nije na kontrolorima ZET-a da se fizički obračunavaju s putnicima, niti vozačima da se igraju kontrolora, a kamoli zaštitara ili policajaca. ZET je “nakrivo” postavljen, a ukoliko se misli “mjeriti” s Europom, tada se mora promijeniti čitavi sustav kontrole, ulaska i izlaska putnika.