Više žena na visokim pozicijama jamči bolje rezultate tvrtke

„Women Matter“ je istraživanje uloge i statusa žena na globalnom tržištu rada, a tvrtka McKinsey&Co ga na godišnjoj razini provodi od 2007. godine. „Women Matter“ 2013. punog naziva „Moving corporate culture, moving boundaries“ anketiranjem više od 1.400 menadžera tvrtki iz cijeloga svijeta potvrdio je veliki utjecaj korporativne kulture na rodnu raznolikost na pozicijama u vodstvu […]

„Women Matter“ je istraživanje uloge i statusa žena na globalnom tržištu rada, a tvrtka McKinsey&Co ga na godišnjoj razini provodi od 2007. godine. „Women Matter“ 2013. punog naziva „Moving corporate culture, moving boundaries“ anketiranjem više od 1.400 menadžera tvrtki iz cijeloga svijeta potvrdio je veliki utjecaj korporativne kulture na rodnu raznolikost na pozicijama u vodstvu korporacija.

U njihovim izvještajima iz godine u godinu se tvrdi kako tvrtke u kojima žene sudjeluju u visokom menadžmentu ostvaruju bolje rezultate, a kao glavni argument toj tezi prilaže se činjenica da muškarci i žene imaju različite pristupe upravljanja poslovanjem. Rezultati istraživanja Women Matter koje provodi tvrtka  McKinsey & Co pokazuju da tvrtke u kojima žene obnašaju najviše funkcije imaju 45 posto viši povrat na kapital (ROE) i čak 55 posto veće prihode prije oporezivanja od tvrtki koje nemaju žene na visokim pozicijama. 30 posto muškaraca i 40 posto žena smatra da stil upravljanja njihove kompanije onemogućuje ženama napredak jer se direktno sudara sa ženskim principima upravljanja

‘Šuplje cijevi, stakleni strop i ljepljivi pod’

Problematični dijelovi pokućstva iz podnaslova zapravo su prijevod engleskih izraza „leaky pipelines, glass ceiling odnosno sticky floor“, a koriste se kako bi se metaforički prikazali problemi s kojima se žene susreću na tržištu rada, naročito kada je riječ o napredovanju. „Leaky pipelines“ je izraz koji dočarava osipanje žena na područjima znanosti, tehnologije, strojarstva i matematike (engl. STEM) koja se tradicionalno smatraju muškim područjima. Prema statističaru Barryu Vetteru šuplje cijevi prate žene u svim fazama obrazovanja, pa tako na primjeru znanstvenog obrazovanja tvrdi da od 210 žena koje nakon osnovne škole imaju afinitet za znanost, samo jedna doktorira.

Stakleni strop i ljepljivi pod također se često koriste, a simboliziraju nevidljivu, ali vrlo čvrstu barijeru koja onemogućuje uspinjanje žena na najviše i najplaćenije pozicije, neovisno o razini obrazovanja, iskustva i sposobnosti. Premda su žene brojačano nadjačane na svim razinama, jaz je uspinjanjem korporativnim ljestvicama sve vidljiviji. Sustav je najnepravedniji prema budućim majkama, budući da i dalje ima previše tvrtki koje ne samo da nemaju nikakve olakšice, odnosno poticaje za zasnivanje obitelji, nego nerijetko odluku o zapošljavanju temelje na tome planira li kandidatkinja u zatrudnjeti u doglednoj budućnosti.

Premda tvrtke u razvijenim zemljama većinom imaju zadovoljavajuće mjere za postizanje rodne raznovrsnosti, napredak je i dalje vrlo spor. Prvi faktor koji treba uzeti u obzir je vrijeme, svaka transformacija je dug i mukotrpan proces, pa treba strpljenja da kvalitetno donesene i implementirane mjere počnu davati rezultate. Drugi faktor nije toliko očit. Međutim, riječ je o korporativnoj kulturi i način razmišljanja koji uvelike, u pravilu negativno utječe na postizanje rodne raznolikosti u visokom menadžmentu.

Korporativna nekultura

Naročito je upečatljiv podatak prema kojem žene vjeruju vlastitim sposobnostima te imaju ambicije za uspon na korporativnoj ljestvici u približno jednakoj mjeri kao i muškarci, ali zato su bitno manje sigurne da će se to i ostvariti.

Žene dakle ne sumnjaju u vlastite mogućnosti, već u mogućnosti koje im se pružaju, što jasno ukazuje na činjenicu da korporativna kultura uzrokuje taj veliki nesrazmjer između ženskih ambicija i stvarne situacije na tržištu. Kako bi se korporativni način razmišljanja promijenio, potrebno je utjecati na ključne elemente. Premda je sve više muškaraca svjesno prepreka na koje žene nailaze na poslu, potrebno je dodatno uključiti muškarce te ih osvijestiti o važnosti i korisnosti rodne raznolikosti u poslovnom svijetu. To je naročito važno zato jer što su muškarci manje svjesni navedene problematike, to su skloniji uvjerenju da su razne mjere za povećanje prava žena nepoštene.

Premda su muškarci i žene podjednako spremni na žrtvovanja i odricanja na području osobnog i obiteljskog života, ženama je bitno teže uskladiti majčinske i poslovne obveze, pa u konačnici ispada da ih se kažnjava zbog majčinstva, umjesto da ih se nagrađuje. Korporativna kultura svake tvrtke podrazumijeva dominantni stil upravljanja s kojim zaposlenici moraju biti kompatibilni, naročito ako žele napredovati. Prema istraživanju 30 posto muškaraca i 40 posto žena smatra da stil upravljanja njihove kompanije onemogućuje ženama napredak jer se direktno sudara sa ženskim principima upravljanja.  Navedeni su samo neki primjeri iz kojih je očito da je korporativna kultura unatoč napretku u osvještavanju javnosti još uvijek stavlja žene u podređeni položaj te da je potrebno mnogo truda i strpljenja da se ženama pruži šansa koju zaslužuju.

Primjer Sense Consultinga

Upravo je takav pristup uspješno implementiran u domaćoj kompaniji – Sense Consulting. Takav model u kojemu su sklonije žene usmjeren je na razvoj zaposlenika te podrazumijeva kolektivno donošenje odluka što osnažuje presudne dimenzije poslovanja kao što su odgovornost zaposlenika ili  pozitivna radna atmosfera, što u konačnici rezultira znatnim poboljšanjem poslovnih rezultata.

Konzultantska tvrtka Sense Consulting primjerom potvrđuje da žene na visokim pozicijama donose svježu perspektivu i ideje, a osiguravanje ravnopravnosti ženama pri zapošljavanju i prilika za usavršavanjem što u konačnici rezultira boljim poslovnim odlukama, od čega koristi imaju zaposlenice, poslodavci, ali i društvo u cjelini. Na vrhu organizacijske strukture Sense Consultinga nalazi se vijeće partnera, zatim izvršni direktori koji su nadređeni voditeljima timova, dok se timovi formiraju prema ključnim kompetencijama i rangu konzultanata. Razvidan je značajan udio žena, naročito kako idemo prema vrhu organizacijske piramide. Sense Consulting ima ukupno 27 zaposlenika , od čega je 16 žena. Od ukupno pet konzultantskih timova, četiri ih predvode žene. Titulu izvršne direktorice trenutno nose dvije žene, a dvije članice broji i najviša instanca tvrtke, vijeće partnera koje je sastavljeno od četiri zaposlenika Sense Consultinga.

„Čarobna formula koja bi trenutačno poboljšala položaj žena ne postoji te da je potrebno strpljivo i kvalitetno implementiranje mjera koje bi potaknule stvaranje ekosustava pogodnog za uključivanje žena u visoki menadžment“, kaže Managing Partner društva Sense Consulting Vedran Antoljak koji smatra da izvršni direktori i drugi visokopozicionirani zaposlenici u tvrtkama trebaju imati snažnu predanost u ostvarenju rodne raznolikosti kao visokog strateškog prioriteta; razvojne programe za žene kao lidere te uključivanje razvoja rodne raznolikosti u plan razvoja ljudskih resursa kako bi se omogućilo sustavno uključivanje žena u kanale napredovanja.

POPULARNE KATEGORIJE

Cookies nam pomažu pri pružanju usluga. Korištenjem naših usluga, prihvaćate naše korištenje cookies-a. Vidi više

Cookies Kolačići (COOKIES) Kako bi ova web stranica radila ispravno te da bismo bili u stanju vršiti daljnja unaprjeđenja stranice u svrhu poboljšavanja Vašega iskustva pregledavanja, ova stranica mora na Vaše računalo spremiti malenu količinu informacija (cookies) . Preko 90 % svih web stranica koristi ovu praksu, no prema odredbama Europske unije od 25. ožujka 2011. obvezni smo prije spremanja kolačića zatražiti vaš pristanak. Korištenjem web stranice pristajete na uporabu kolačića. Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, no neke njezine mogućnosti neće Vam biti dostupne. Što je kolačić? Kolačić je informacija spremljena na Vaše računalo od strane web stranice koju posjetite. Kolačići obično spremaju Vaše postavke, postavke za web stranicu, kao što su preferirani jezik ili adresa. Kasnije, kada opet otvorite istu web stranicu internetski preglednik šalje natrag kolačiće koji pripadaju toj stranici. Ovo omogućava stranici da prikaže informacije prilagođene Vašim potrebama. Kolačići mogu spremati širok raspon informacija uključujući osobne informacije (kao što je Vaše ime ili adresa e-pošte). Ipak, ova informacija može biti spremljena jedino ako Vi to omogućite – web stranice ne mogu dobiti pristup informacijama koji im niste dali i ne mogu pristupiti drugim datotekama na Vašem računalu. Zadane aktivnosti spremanja i slanja kolačića Vama nisu vidljive. Ipak, možete promjeniti postavke internetskog preglednika tako da možete sami birati hoćete li zahtjeve za spremanje kolačića odobriti ili odbiti, da pobrišete spremljene kolačiće automatski pri zatvaranju internetskog preglednika i slično. Kako onemogućiti kolačiće Isključivanjem kolačića odlučujete da li hoćete dopustiti pohranjivanje kolačića na vašem računalu. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem internetskome pregledniku. Za informacije o postavkama kolačića, odaberite internetski preglednik koji koristite. Chrome Firefox Internet Explorer 11 Internet Explorer 7, 8, 9, 10 Safari Opera Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na web stranicama Vipneta. Što su privremeni kolačići? Privremeni kolačići ili kolačići sesije uklanjaju se s računala po zatvaranju internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju privremene podatke, poput stavki u košarici za kupnju. Što su stalni kolačići? Stalni ili spremljeni kolačići ostaju na računalu nakon zatvaranja internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju podatke, kao što su ime za prijavu i zaporka, tako da se ne morate prijavljivati prilikom svakog posjeta određenom mjestu. Stalni kolačići ostat će na računalu danima, mjesecima, čak i godinama. Što su kolačići od prve strane? Kolačići prve strane dolaze s web-mjesta koje gledate, a mogu biti stalni ili privremeni. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pohraniti podatke koje će ponovo koristiti prilikom sljedećeg posjeta tom web-mjestu. Što su kolačići treće strane? Kolačići treće strane dolaze s reklama drugih web-mjesta (kao što su skočne ili bilo koje druge reklame) koje se nalaze na web-mjestu koje gledate. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pratiti korištenje interneta u marketinške svrhe. Da li objektivno.hr koristi kolačiće? Da, s primarnim ciljem kako bi naše web stranice vam omogućile bolje korisničko iskustvo. Kakve kolačiće koristi objektivno.hr i zašto Privremeni kolačići (engl. Session cookies) – to su privremeni kolačići koji ističu (i automatski se brišu) kada zatvorite internetski preglednik. Objektivno.hr ih koristi da omogući pristup sadržaju i omogući stvari koje možete učiniti kada se prijavite sa svojim podacima na objektivno.hr. Trajni kolačići (engl. Persistent cookies) – obično imaju datum isteka daleko u budućnosti te će ostati u vašem pregledniku, dok ne isteknu, ili dok ih ručno ne izbrišete. Objektivno.hr koristi trajne kolačiće za funkcionalnosti kao što su “Ostanite prijavljeni”, što korisnicima olakšava pristup stranicama kao registriranom korisniku. Također koristimo trajne kolačiće kako bi bolje razumjeli navike korisnika, tako da možemo poboljšati stranicu prema vašim navikama. Ova informacija je anonimna – ne vidimo individualne podatke korisnika. Da li na web-stranici ima kolačića treće strane? Ima nekoliko vanjskih servisa koji korisniku spremaju limitirane kolačiće. Ovi kolačići postavljeni su za normalno funkcioniranje određenih mogućnosti koje korisnicima olakšavaju pristup sadržaju. Za mjerenje posjećenosti objektivno.hr koristi Google analytics. Ako želite onemogućiti da vam navedeni servis spremaju kolačiće, možete to učiniti: Google Analytics Opt-out. Objektivno koristi kolačiće u svrhu oglašavanja vlastitih proizvoda i usluga, te usluga i proizvoda svojih partnera koji bi korisnika mogli zanimati. Prikazivanje oglasa koje korisniku dostavlja objektivno.hr ili partner omogućuje se putem kolačića koje objektivno.hr, odnosno treća strana može postaviti u Web-preglednik korisnika. Korisnik uvijek može samostalno regulirati primanje kolačića putem postavki svojeg Web preglednika. Dodatne informacija oko isključivanja kolačića Trenutno postoji nekoliko web-stranica za isključivanje pohranjivanja kolačića za različite servise. http://www.allaboutcookies.org/ http://www.youronlinechoices.eu/

Close