SUVREMENA ŠKOLA: I danas učenici ustaju kad profesor ulazi u razred

Da je 21. stoljeće znamo, a i u mnogim prilikama se pozivamo na tu činjenicu, kao argument da smo u skladu s vremenom u koje smo do sada dospjeli. Kad je tako, doista začuđujuće činjenice postoje u našem sustavu obrazovanja. Od problema izbornog predmeta vjeronauka, nedostatka asistenata u radu s djecom s posebnim potrebama, do […]

Da je 21. stoljeće znamo, a i u mnogim prilikama se pozivamo na tu činjenicu, kao argument da smo u skladu s vremenom u koje smo do sada dospjeli. Kad je tako, doista začuđujuće činjenice postoje u našem sustavu obrazovanja. Od problema izbornog predmeta vjeronauka, nedostatka asistenata u radu s djecom s posebnim potrebama, do mogućnosti kažnjavanja nasilničkog ponašanja ili normiranja rada s nadarenim, iznadprosječnim učenicima.

No, i ono što se tiče svakodnevnog rada i funkcioniranja sustava svaki dan, gotovo da je dovedeno do apsurda. Nisu to dijelovi sustava koji funkcioniraju više ili manje, bolje ili lošije, nego nelogičnosti. I to nema veze, očito, s vremenom u kojemu živimo. Kako bismo drugačije promtumačili običaj koji se održao od doba kad je generacija šezdesetih išla u školu, nego kao nedorastao vremenu i razvitku. I danas, i dalje, djeca ustaju, kad profesor ulazi u razred!

Vremena su se zaista promijenila, htjeli mi to ili ne, mislili ili ne da je u naše doba bilo bolje ili drugačije. I to je činjenica, koju bi trebalo uvažiti i uzeti u obzir kad se radi s djecom i mladima, najodgovornijim i najsloženijim poslom u društvu. Je li to strogoća koja bi trebala izazvati poštovanje, ili je to utjerivanje reda gdje ga ne bi posebno trebalo biti? Ili je to neki automatizam koji postoji dokle god se neko ne zapita zašto postoji.

Odgoj djece nije mali niti lak zadatak, još manje jednostavan, ali to nipošto ne znači da stvari u sustavu treba puštati da traju koliko traju, pa ćemo onda već o tome misliti i možda nešto učiniti.

 

POPULARNE KATEGORIJE