STYRIJA U NOVOM DEALU: Srpski Kurir u Hrvatskoj osvaja medijski prostor

„Adria Media Group kao jedna od vodećih medijskih kompanija zapadnog Balkana uspješno nastavlja ostvarivati svoju viziju i ciljeve. Veliko nam je zadovoljstvo što ćemo u budućnosti nastaviti regionalnu suradnju s partnerom kao što je Styria. Čvrsto vjerujemo u hrvatsko tržište koje ima sve potencijale za razvoj medijskog poslovanja“, znakovita je poruka Aleksandra Rodića, srpskog medijskog […]

„Adria Media Group kao jedna od vodećih medijskih kompanija zapadnog Balkana uspješno nastavlja ostvarivati svoju viziju i ciljeve. Veliko nam je zadovoljstvo što ćemo u budućnosti nastaviti regionalnu suradnju s partnerom kao što je Styria. Čvrsto vjerujemo u hrvatsko tržište koje ima sve potencijale za razvoj medijskog poslovanja“, znakovita je poruka Aleksandra Rodića, srpskog medijskog tajkuna i izdavača tabloida Kurir nakon ulaska na hrvatsko medijsko tržište i preuzimanja 75 posto temeljnog kapitala Adria Medije Zagreb – izdavača hrvatskog Storyja, Cosmopolitana i drugih magazinskih izdanja.

Taj ulazak velikog srpskog medijskog igrača u Hrvatsku, ostvaren početkom studenoga, uslijedio je nakon povlačenja finske Sanome i njemačke korporacije Gruner & Jahr s ovih prostora. U domaćim medijima ta je vijest prošla relativno nezapaženo što je, prema svemu sudeći, i bila namjera novih partnera iz nužde – moćnog i agresivnog srpskog izdavača koji se krije iza tvrtke neutralnog imena Adria Media Group i Styrije iza koje se, pak, krije austrijska biskupska konferencija – bogobojazni štajerski biskupi.

U tom, prema svemu sudeći, neželjenom i mnogima u Hrvatskoj nezamislivom partnerstvu, zanimljivo je bilo vidjeti zajedničko priopćenje novog većinskog vlasnika i austrijske Styrije kao starog suvlasnika – ne toliko zbog otkrivanja pojedinosti zajedničke poslovne strategije, nego upravo zbog onog što je u tom priopćenju bilo prešućeno.

Konkretno, u zajedničkom obraćanju u Poslovnom dnevniku, hrvatskom izdanju Styrije baš niti jednom rječju nije napisano da je novi partner Austrijancima u Hrvatskoj srpska medijska kompanija – izdavač bulevarskog desničarskog tabloida Kurir. Kako su zagrebačke Novosti zabilježile, kapital možda ne poznaje granice, ali čitateljima ostalih Styrijinih izdanja, prvenstveno Večernjeg lista okrenutog domoljubnim vrijednostima, možda bi objava te informacije ipak otvorila nove vidike prema neslućenim mogućnostima regionalne i kulturne suradnje. Naravno, na način kako je zamišljaju štajerski biskupi i od njih postavljeni direktori Styrije u Hrvatskoj.

Ili kako bi zlobni jezici primjetili, možda su čelni ljudi Styrije u Hrvatskoj, a među njima siva eminencija pater Ivan Tolj bili oplemenjeni novim spoznajama čitajući naslove Kurira, vodećeg tabloida novog partnera. Primjerice, ‘Posle 102 godine otkrivena tajna, Hajduka su osnovali Srbi’ ili ‘Kompleksaši: Hrvati bi da iskopiraju Beograd na vodi’. No, bez obzira na velike mogućnosti odgovora u 24 sata – hrvatskom tabloidu koji ponajviše provocira javnost dijeleći medaljone svetaca i blaženika, čelnici Styrije odlučili su u Poslovnom dnevniku korporacijskim rječnikom istaknuti samo pozitivne strane buduće suradnje s vlasnikom Kurira – ponajviše u novom srpsko-hrvatskom izdanju magazina Story.

‘Dominantnu poziciju među dnevnim novinama i digitalnim medijima upotpunili smo magazinskim izdanjima i time stvorili najbolji medijski portfelj u Hrvatskoj i regiji. U oba medijska segmenta Styria i Adria Media zajedničkim investicijama i suradnjom iskoristit će sve potencijale regionalnog tržišta. Adria Media Group za nas je idealan partner upravo zato što prepoznaje te potencijale i dijeli našu posvećenost razvoju i odgovornom poslovanju’, izjavili su Boris Trupčević i Mario Vrgoč, direktori Styrije za Hrvatsku.

Val otkaza i smanjivanje plaća novinarima

Ističući da je stvoren ‘najbolji medijski portfelj u Hrvatskoj i regiji’, čelnici Styrije pritom su prešutjeli i probleme u korporacijskom raju – najnoviji val otkaza i smanjivanja plaća novinarima u njihovom najuspješnijem izdanju ’24sata’
No, i za to imaju objašnjenje – nova strategija , barem tako piše u prioćenju svim zaposlenicima koje je potpisao Markus Mair, predsjednik Uprave Styrija Media Group AG , Ujedno, to je i najava novih potrese u toj, kako se ističe, jedinoj medijskoj kompaniji koja u Hrvatskoj još ostvaruje značajan profit u prodaji tiskanih izdanja.

Konkretno, iako su u 24 sata lani ostvarili 260,5 milijuna kuna prihoda i čak 15,9 milijuna čiste dobiti, austrijska je medijska kompanija nedavno uručila otkaze za desetero novinara 24 sata i provela značajna rezanja plaća ostalima.
Opravdanja o tehnološkom višku, sudeći prema rezultatima poslovanja i dobiti, u novinarskoj zajednici ovom slučaju zvuče krajnje neuvjerljivo.

„Ponašanje uprave 24 sata smatram skandaloznim. Istina je da tiraža pada i prihodi su manji, ali to još nije toliki pad da bi se posegnulo za ovako drastičnim mjerama. Pa, može se vlasniku u Austriji isporučiti i nešto manja dobit, a ne da se svi problemi, pa i loše odluke uprave, prelamaju preko leđa zaposlenika. Poduzeće posluje pozitivno pa nema ni zakonskog opravdanja za proglašavanje tehnološkog viška, poručio je predsjednik Sindikata novinara Hrvatske Anton Filić tjedniku Novosti . Ujedno, Anton Filić kao i novinar Večernjeg lista – druge i ‘ozbiljnije’ hrvatske tiskovine u vlasništvu austrijske kompanije ističe da je njihov menadžment prilično nesklon socijalnom dijalogu sa zaposlenicima.

„U 24 sata nemamo podružnicu SNH-a već samo individualne članove. Podružnice nema jer je zaposlenicima ‘suptilno’ rečeno da u 24 sata neće biti ni sindikata ni radničkog vijeća. Našim ćemo članovima u svakom slučaju sugerirati da podignu tužbe protiv poslodavca zbog nezakonitih otkaza“, poručuje Filić podsjećajući i da je Večernji list već prošao nekoliko valova otpuštanja i to naročito nakon prijelomnog štrajka 2011. godine kada se bezuspješno pokušalo upozoriti na nepravilnosti u poslovanju austrijske kompanije i držanju novinara u prikrivenom radnom odnosu – notornom tzv. RPO-u. (Registru poreznih obveznika).
S druge strane, u Styriji ističuda su u Hrvatskoj ‘manevarski prostori i vremena za reakciju za medijska vremena sve skučeniji i kraći’.

„Strategija pod naslovom STYRIA: FIRST je naš odgovor u ovoj situaciji. Ovu s jedne strane dorađenu, a s druge strane novu strategiju trebamo zbog toga što smo okrenuti prema budućnosti i što imamo ambiciozan cilj biti lider. ‘Biti Styria’ znači i u teškim vremenima određivati mjerila prema kojima se drugi ravnaju te biti uspješan. Od toga cilja nećemo odustati“, piše u Mairovu priopćenju. Koliko je uspješno biti lider i u određivati mjerila uspješnosti, Styria je već dokazala ulaskom i ekstra profitom ostvarenim nakon kupovine Večernjeg lista 2001.– njezinog ulaska u Hrvatsku. Rijetki govore o tome, no vrijedno je istaknuti zapažanje Branka Tuđena – bivšeg glavnog urednika Večernjeg lista objavljeno u ‘Sjaju i sumraku novinarstva’:

„U biti nikakav kapital nije donijela, nego odnijela…Tako su provedene mnoge privatizacije i prodaje u Hrvatskoj. Prema nekim procjenama Styria je uložila u Večernji list oko 140 milijuna kuna, a izvukla gotovo milijardu kuna“, zaključio je Tuđen.

POPULARNE KATEGORIJE

Cookies nam pomažu pri pružanju usluga. Korištenjem naših usluga, prihvaćate naše korištenje cookies-a. Vidi više

Cookies Kolačići (COOKIES) Kako bi ova web stranica radila ispravno te da bismo bili u stanju vršiti daljnja unaprjeđenja stranice u svrhu poboljšavanja Vašega iskustva pregledavanja, ova stranica mora na Vaše računalo spremiti malenu količinu informacija (cookies) . Preko 90 % svih web stranica koristi ovu praksu, no prema odredbama Europske unije od 25. ožujka 2011. obvezni smo prije spremanja kolačića zatražiti vaš pristanak. Korištenjem web stranice pristajete na uporabu kolačića. Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, no neke njezine mogućnosti neće Vam biti dostupne. Što je kolačić? Kolačić je informacija spremljena na Vaše računalo od strane web stranice koju posjetite. Kolačići obično spremaju Vaše postavke, postavke za web stranicu, kao što su preferirani jezik ili adresa. Kasnije, kada opet otvorite istu web stranicu internetski preglednik šalje natrag kolačiće koji pripadaju toj stranici. Ovo omogućava stranici da prikaže informacije prilagođene Vašim potrebama. Kolačići mogu spremati širok raspon informacija uključujući osobne informacije (kao što je Vaše ime ili adresa e-pošte). Ipak, ova informacija može biti spremljena jedino ako Vi to omogućite – web stranice ne mogu dobiti pristup informacijama koji im niste dali i ne mogu pristupiti drugim datotekama na Vašem računalu. Zadane aktivnosti spremanja i slanja kolačića Vama nisu vidljive. Ipak, možete promjeniti postavke internetskog preglednika tako da možete sami birati hoćete li zahtjeve za spremanje kolačića odobriti ili odbiti, da pobrišete spremljene kolačiće automatski pri zatvaranju internetskog preglednika i slično. Kako onemogućiti kolačiće Isključivanjem kolačića odlučujete da li hoćete dopustiti pohranjivanje kolačića na vašem računalu. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem internetskome pregledniku. Za informacije o postavkama kolačića, odaberite internetski preglednik koji koristite. Chrome Firefox Internet Explorer 11 Internet Explorer 7, 8, 9, 10 Safari Opera Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na web stranicama Vipneta. Što su privremeni kolačići? Privremeni kolačići ili kolačići sesije uklanjaju se s računala po zatvaranju internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju privremene podatke, poput stavki u košarici za kupnju. Što su stalni kolačići? Stalni ili spremljeni kolačići ostaju na računalu nakon zatvaranja internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju podatke, kao što su ime za prijavu i zaporka, tako da se ne morate prijavljivati prilikom svakog posjeta određenom mjestu. Stalni kolačići ostat će na računalu danima, mjesecima, čak i godinama. Što su kolačići od prve strane? Kolačići prve strane dolaze s web-mjesta koje gledate, a mogu biti stalni ili privremeni. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pohraniti podatke koje će ponovo koristiti prilikom sljedećeg posjeta tom web-mjestu. Što su kolačići treće strane? Kolačići treće strane dolaze s reklama drugih web-mjesta (kao što su skočne ili bilo koje druge reklame) koje se nalaze na web-mjestu koje gledate. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pratiti korištenje interneta u marketinške svrhe. Da li objektivno.hr koristi kolačiće? Da, s primarnim ciljem kako bi naše web stranice vam omogućile bolje korisničko iskustvo. Kakve kolačiće koristi objektivno.hr i zašto Privremeni kolačići (engl. Session cookies) – to su privremeni kolačići koji ističu (i automatski se brišu) kada zatvorite internetski preglednik. Objektivno.hr ih koristi da omogući pristup sadržaju i omogući stvari koje možete učiniti kada se prijavite sa svojim podacima na objektivno.hr. Trajni kolačići (engl. Persistent cookies) – obično imaju datum isteka daleko u budućnosti te će ostati u vašem pregledniku, dok ne isteknu, ili dok ih ručno ne izbrišete. Objektivno.hr koristi trajne kolačiće za funkcionalnosti kao što su “Ostanite prijavljeni”, što korisnicima olakšava pristup stranicama kao registriranom korisniku. Također koristimo trajne kolačiće kako bi bolje razumjeli navike korisnika, tako da možemo poboljšati stranicu prema vašim navikama. Ova informacija je anonimna – ne vidimo individualne podatke korisnika. Da li na web-stranici ima kolačića treće strane? Ima nekoliko vanjskih servisa koji korisniku spremaju limitirane kolačiće. Ovi kolačići postavljeni su za normalno funkcioniranje određenih mogućnosti koje korisnicima olakšavaju pristup sadržaju. Za mjerenje posjećenosti objektivno.hr koristi Google analytics. Ako želite onemogućiti da vam navedeni servis spremaju kolačiće, možete to učiniti: Google Analytics Opt-out. Objektivno koristi kolačiće u svrhu oglašavanja vlastitih proizvoda i usluga, te usluga i proizvoda svojih partnera koji bi korisnika mogli zanimati. Prikazivanje oglasa koje korisniku dostavlja objektivno.hr ili partner omogućuje se putem kolačića koje objektivno.hr, odnosno treća strana može postaviti u Web-preglednik korisnika. Korisnik uvijek može samostalno regulirati primanje kolačića putem postavki svojeg Web preglednika. Dodatne informacija oko isključivanja kolačića Trenutno postoji nekoliko web-stranica za isključivanje pohranjivanja kolačića za različite servise. http://www.allaboutcookies.org/ http://www.youronlinechoices.eu/

Close