Connect with us

Upišite traženi pojam

izvor: Facebook profil Davora Nađija

Politika

Predsjednik oporbene stranke Fokus ne sumnja u uspjeh hrvatskog turizma i tvrdi da se unatoč porastu cijena na Jadranu i dalje može naći usluga za svačiji džep

Dok se uobičajeno dobar dio oporbenih političara brže bolje hvata i za samu naznaku neuspjeha djelokruga nečega što je u nadležnosti vladajućih, Davor Nađi iz Fokusa sa svojim je Facebook pratiteljima podijelio stručnu analizu temeljenu na znanjima iz područja ekonomije te realno sagledao brojne aspekte hrvatskog turizma. Kako gleda i na perspektivu razvoja našeg turizma u budućnosti – pročitajte u nastavku Nađijeve objave koju prenosimo u cijelosti:

”S obzirom na sve što se događalo u zadnje vrijeme, nisam baš imao vremena se osvrnuti na sva komentiranja turističke sezone i turizma općenito u Hrvatskoj, pa koga zanima, u nastavku slijedi moj kratki osvrt.

Ljeto je krenulo standardno s najavama propasti sezone. To već tradicionalno tako ide u to doba godine, a nerijetko to promoviraju interesne skupine upravo iz turizma kako bi se napravio pritisak na Vladu (koja taman počinje pripreme proračuna i poreznih izmjena za iduću godinu) da spusti porezno opterećenje na turizam (podsjetimo, turizam nisu samo apartmani, a neki i dalje plaćaju PDV 25%!). Na njih se uvijek nadovezuju putničke agencije koje organiziraju inozemna putovanja, koje se onda trude promovirati visoke cijene u Hrvatskoj, a niske cijene u drugim zemljama. Jasno je zašto. Činjenica je da su u Hrvatskoj cijene narasle, ali i dalje se može naći usluga za svačiji džep. Svatko dovoljno motiviran će naći i vrlo skup restoran ili kafić i primjereno jeftin. Možda će netko reći da pretjerujem kad kažem „jeftin“, međutim stvarno ima i takvih na obali, ali iz njih često nije atraktivno objavljivati slike na Instagramu. Ne kažem da nema jeftinijih odredišta, ali u Hrvatskoj nije baš takva drama kako se prikazuje.

Dakle, razina cijena sama po sebi nije problem ako kvaliteta usluge opravdava cijenu i ako si kupci mogu to priuštiti, tj. imaju dovoljnu kupovnu moć. A Hrvatska je vrlo blizu najbogatijem dijelu svijeta koji si to može priuštiti. Ipak, već godinu dana cijeli svijet pleše na rubu recesije. SAD, EU, Kina…Sve tri najveće ekonomije drže glavu jedva iznad površine, a Njemačka je već ušla u recesiju. Ako se ostvare rizici i ako najveće globalne ekonomije redom uđu u recesiju, za očekivati je da će tempo rasta cijena u našem turizmu postati neodrživ te da će doći do određene korekcije. Međutim, ta korekcija vjerojatno neće biti tako dramatična i u stvari će nam biti dobrodošla. Jer će sa tržišta „očistiti“ one koji love u mutnom s vrlo niskom kvalitetom koja ne opravdava cijenu, ali koji se ipak „ogrebu“ za neki promet jer svake godine nanovo dođe gomila novih gostiju. Stoga sam uvjeren da nismo na vrhuncu hrvatskog turizma nego da će prva sljedeća recesija tek stvoriti prave temelje za rast hrvatskog turizma temeljenog na višem standardu i kvaliteti. Zahvaljujući toj kvalitetnoj podlozi za rast kao posljedici neke buduće recesije, u budućnosti Hrvatska će postati turistički div!

Ipak, prije toga treba biti oprezan i u tumačenju ovogodišnjih turističkih pokazatelja. Usporedbe broja noćenja u odnosu na rekordnu 2019. treba uzeti sa zrnom soli. Puno bitniji su prihodi u odnosu na 2019., a njih da bi usporedili treba umanjiti za inflaciju. Još je rano za reći sa sigurnošću koliko će ovogodišnja inflacija biti, međutim već sada možemo reći da je ovogodišnja opća razina cijena za nekih 20-25% viša nego 2019. godine. Stoga ako ovogodišnji turistički promet u broju noćenja premaši rekordnu 2019., a u prihodima ne ostvari barem 25% više nego 2019. godine, zapravo nam je realni prihod i dalje manji nego 2019. godine, a realni prihod po turistu nam je u opadanju u odnosu na 2019. No to tek ostaje za vidjeti, uz činjenicu da čak i ako ova godina bude slabija nego 2019., da je to i dalje odlično jer se uspoređujemo s rekordnom godinom!

Za kraj, još jedna kritika hrvatskog turizma koja je vrlo raširena je stalno ponavljanje da imamo previše apartmana, a premalo hotela. Iako se načelno slažem da hoteli donose bogatije goste, ako gledamo sa strane društvene koristi u smislu koliko ljudi ima koristi od turizma, mislim da je Hrvatska odabrala put bolji od bilo koje druge zemlje. Naime, izgradnjom autocesta, posebno one do juga, bilo je neminovno da će turizam u Hrvatskoj snažno rasti i da nije izgrađeno puno apartmana, otišli bi vjerojatno u smjeru izgradnje više hotela. Građani kroz vlasništvo dionica u hotelima mogu ubirati dio benefita od turističke zarade, ali kod nas takva ulaganja nažalost nisu praksa, što zbog neznanja, što zbog financijske nemogućnosti dijela građana. S druge strane, jako velik broj građana ima u svome vlasništvu apartmane što omogućuje da korist od turizma ima šira skupina građana. Da, efikasnije bi bilo da su umjesto toga građani kupovali udjele u turističkim kompanijama, ali kad već to nije bilo realno za očekivati, rekao bih da je ovo druga najbolja stvar. Lako se moglo dogoditi i da obalu zauzmu hotelski lanci u inozemnom vlasništvu gdje bi Hrvatska i dalje imala koristi, ali manje te koristi bi se rasporedilo prema stanovništvu, a više prema državnom proračunu.”

Povezane vijesti

Top Tema

Otvarajući današnju, 250. sjednicu Vlade, predsjednik Vlade Andrej Plenković osvrnuo se na nekoliko aktivnosti i aktualnih tema u proteklome tjednu. Uime Vlade još jednom...

Top Tema

Tonči Glavina, HDZ-ov državni tajnik u Ministarstvu turizma, na društvenim mrežama je dao svoj osvrt na tematsku sjednicu Gradskog vijeća Grada Splita i napad...

Vijesti

Hrvatska udruga turizma (HUT) pozdravlja donošenje uredbi o turističkom zemljištu smatrajući ih značajnim iskorakom u konačnom rješavanju pitanja turističkog zemljišta, a snažno pozdravlja i...

Top Tema

S mladim i uspješnim ekonomskim stručnjakom, predsjednikom stranke Fokus koja osim pored činjenice što su parlamentarna stranka, ostvaruje i vrlo zapažene rezultate na lokalnoj...

Kolačići nam pomažu pri pružanju usluga. Korištenjem naših usluga, prihvaćate naše korištenje kolačića. Vidi više


Kolačići (COOKIES)
Kako bi ova web stranica radila ispravno te da bismo bili u stanju vršiti daljnja unaprjeđenja stranice u svrhu poboljšavanja Vašega iskustva pregledavanja, ova stranica mora na Vaše računalo spremiti malenu količinu informacija (cookies) . Preko 90 % svih web stranica koristi ovu praksu, no prema odredbama Europske unije od 25. ožujka 2011. obvezni smo prije spremanja kolačića zatražiti vaš pristanak. Korištenjem web stranice pristajete na uporabu kolačića. Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, no neke njezine mogućnosti neće Vam biti dostupne.
Što je kolačić?
Kolačić je informacija spremljena na Vaše računalo od strane web stranice koju posjetite. Kolačići obično spremaju Vaše postavke, postavke za web stranicu, kao što su preferirani jezik ili adresa. Kasnije, kada opet otvorite istu web stranicu internetski preglednik šalje natrag kolačiće koji pripadaju toj stranici. Ovo omogućava stranici da prikaže informacije prilagođene Vašim potrebama.
Kolačići mogu spremati širok raspon informacija uključujući osobne informacije (kao što je Vaše ime ili adresa e-pošte). Ipak, ova informacija može biti spremljena jedino ako Vi to omogućite – web stranice ne mogu dobiti pristup informacijama koji im niste dali i ne mogu pristupiti drugim datotekama na Vašem računalu. Zadane aktivnosti spremanja i slanja kolačića Vama nisu vidljive. Ipak, možete promjeniti postavke internetskog preglednika tako da možete sami birati hoćete li zahtjeve za spremanje kolačića odobriti ili odbiti, da pobrišete spremljene kolačiće automatski pri zatvaranju internetskog preglednika i slično.
Kako onemogućiti kolačiće
Isključivanjem kolačića odlučujete da li hoćete dopustiti pohranjivanje kolačića na vašem računalu. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem internetskome pregledniku. Za informacije o postavkama kolačića, ovisi o internetskom pregledniku kojeg koristite.
Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na web stranicama Vipneta.
Što su privremeni kolačići?
Privremeni kolačići ili kolačići sesije uklanjaju se s računala po zatvaranju internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju privremene podatke, poput stavki u košarici za kupnju.
Što su stalni kolačići?
Stalni ili spremljeni kolačići ostaju na računalu nakon zatvaranja internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju podatke, kao što su ime za prijavu i zaporka, tako da se ne morate prijavljivati prilikom svakog posjeta određenom mjestu. Stalni kolačići ostat će na računalu danima, mjesecima, čak i godinama.
Što su kolačići od prve strane?
Kolačići prve strane dolaze s web-mjesta koje gledate, a mogu biti stalni ili privremeni. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pohraniti podatke koje će ponovo koristiti prilikom sljedećeg posjeta tom web-mjestu.
Što su kolačići treće strane?
Kolačići treće strane dolaze s reklama drugih web-mjesta (kao što su skočne ili bilo koje druge reklame) koje se nalaze na web-mjestu koje gledate. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pratiti korištenje interneta u marketinške svrhe.
Da li objektivno.hr koristi kolačiće?
Da, s primarnim ciljem kako bi naše web stranice vam omogućile bolje korisničko iskustvo.
Kakve kolačiće koristi objektivno.hr i zašto
Privremeni kolačići (engl. Session cookies) – to su privremeni kolačići koji ističu (i automatski se brišu) kada zatvorite internetski preglednik. Objektivno.hr ih koristi da omogući pristup sadržaju i omogući stvari koje možete učiniti kada se prijavite sa svojim podacima na objektivno.hr. Trajni kolačići (engl. Persistent cookies) – obično imaju datum isteka daleko u budućnosti te će ostati u vašem pregledniku, dok ne isteknu, ili dok ih ručno ne izbrišete. Objektivno.hr koristi trajne kolačiće za funkcionalnosti kao što su “Ostanite prijavljeni”, što korisnicima olakšava pristup stranicama kao registriranom korisniku. Također koristimo trajne kolačiće kako bi bolje razumjeli navike korisnika, tako da možemo poboljšati stranicu prema vašim navikama. Ova informacija je anonimna – ne vidimo individualne podatke korisnika.
Da li na web-stranici ima kolačića treće strane?
Ima nekoliko vanjskih servisa koji korisniku spremaju limitirane kolačiće. Ovi kolačići postavljeni su za normalno funkcioniranje određenih mogućnosti koje korisnicima olakšavaju pristup sadržaju. Za mjerenje posjećenosti objektivno.hr koristi Google analytics. Ako želite onemogućiti da vam navedeni servis spremaju kolačiće, možete to učiniti: Google Analytics Opt-out.
Objektivno koristi kolačiće u svrhu oglašavanja vlastitih proizvoda i usluga, te usluga i proizvoda svojih partnera koji bi korisnika mogli zanimati. Prikazivanje oglasa koje korisniku dostavlja objektivno.hr ili partner omogućuje se putem kolačića koje objektivno.hr, odnosno treća strana može postaviti u Web-preglednik korisnika. Korisnik uvijek može samostalno regulirati primanje kolačića putem postavki svojeg Web preglednika.
Dodatne informacija oko isključivanja kolačića
Trenutno postoji nekoliko web-stranica za isključivanje pohranjivanja kolačića za različite servise.
http://www.allaboutcookies.org/
http://www.youronlinechoices.eu/

Zatvori