POSTOJI LI “VEZA”, A DA NIJE “LJUBAVNA” IZMEĐU GUVERNERA VUJČIĆA, TODORIĆA I CEROVCA IZ AZTN-a?!

Todorića će kontrolirati Povjerenik kojeg on sam predloži, u ovom slučaju to je PricewaterhouseCoopers d.o.o., sa sjedištem u Ulici kneza Ljudevita Posavskog 31 u Zagrebu, do kojega se praktički osim kucanja na vrata ne može doći, jer osim početne internetske stranice o „Povjereniku“ se ne može ništa doznati, rješenja, izvedbe dijela posla, praktični ništa korisno i transparentno Kada je Agrokor kupio slovenski Mercator, a uz njega dobio i Getro, Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN), temeljem Zakona o […]

Todorića će kontrolirati Povjerenik kojeg on sam predloži, u ovom slučaju to je PricewaterhouseCoopers d.o.o., sa sjedištem u Ulici kneza Ljudevita Posavskog 31 u Zagrebu, do kojega se praktički osim kucanja na vrata ne može doći, jer osim početne internetske stranice o „Povjereniku“ se ne može ništa doznati, rješenja, izvedbe dijela posla, praktični ništa korisno i transparentno

Kada je Agrokor kupio slovenski Mercator, a uz njega dobio i Getro, Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN), temeljem Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (ZZTN), u postupku ocjene dopuštenosti namjere provedbe koncentracije koji je nastao stjecanjem i fuzijom trgovačkih lanaca Mercatora i Getroa pod kapom Agrokora, temeljem odluke Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja u sastavu: Mladen Cerovac, mag.iur; predsjednica Vijeća Vesna Patrlj, dipl. iur; zamjenica predsjednice Vijeća mr.sc. Ljiljana Pavlic; mr.sc. Tatjana Peroković i Denis Matić, dipl. iur, donijeli su Rješenje kojom se ocjenjuje uvjetno dopuštenom koncentracija, koja je nastala stjecanjem izravne kontrole Agrokora nad Mercatorom d.d., te su se prihvatile mjere i uvjeti podnositelja prijave namjere koncentracije, koje su dostavljene AZTN-u, 25. veljače 2014., a koje je Agrokor dužan ispuniti kako bi otklonio negativne učinke koncentracije na tržišno natjecanje u rokovima utvrđenim za njihovo ispunjenje.

Agrokor se tada obvezao da će u najkraćemu razumnom roku, dezinvestirati prodajne objekte, odnosno, dati ih na „bubanj“, ukupno 96 prodajno mjesto, po svim županijama u Hrvatskoj te da će se rokovi za izvršenja njegovih obaveza stjecanja faktičke kontrole nad Mercatorom, bez odgode, u roku 48 sati izvjestiti AZTN o nastupu dezinvestiranja povezanih društava u Republici Hrvatskoj tj. Konzum d.d., a vrijeme se računa od dana donošenja rješenja AZTN-a.

Ekspanzija

Do 2012., Agrokor je stekao poslovni prihod sa svojim poslovnicama 50 -60 posto ukupnog godišnjeg prihoda Mercatora-H ostvarenog u spomenutoj godini.

U Zagrebu se Agrokor već trebao „riješiti“, 26 prodajnih mjesta, 19 na području Zagrebačke županije te u još 13 županija, ukupno 51 prodajnog mjesta, što AZTN u odgovoru i spominje 51 prodavaonicu, mada u Rješenju stoji brojka od 96, to nije jasna razlika od 45 prodavaonica i što će biti s njima. Agrokor se mora riješiti i u Osijeku prodavaonica na način da će prodajom dijela poslovanja unaprijed poznatom kupcu uz obvezu neraskida ugovora na pet godina, a iste ne može niti nakon pet godina vratiti u svoje vlasništvo. Ukoliko ne nađe kupca za prodavaonicu u roku od 6 mjeseci, Agrokor ne može uzeti ili otkupiti konkretne prodavaonice, ali ih može „prenamijeniti“.

Agrokor također može dati u zakup „višak“ prodavaonica na rok zakupa od 10 godina, a ako to ne učini, a vrijeme mu dobrano „curi“, Todorić se obvezuje davanje u zakup dijela poslovanja izvršiti u roku za dezinvestiranje, na rok zakupa od najmanje 10 godina bez mogućnosti prijevremenog otkaza.

odgovor1- ministarstvo financija

Prenamjena prodavaonica u nešto „drugo“

No, točka 1.3.1. Rješenja kaže: „Iznimno u slučaju ako Agrokor u slučaju objektivne nemogućnosti prodaje ili daje u zakup pojedine prodavaonice koje čine dio poslovanja za dezinvestiranje, biti će ovlašten promijeniti namjenu dijela poslovanja prodavaonica, s tim da zatvori dio poslovanja u njima, kao što ih ima do sada ili ih zatvoriti. Iznimno, Agrokoru će se dozvoliti prenamjena prodavaonica u roku od tri mjeseca od isteka roka za dezinvestiranje, ili će ih zatvoriti“. Znači, ukoliko Agrokor ne uspije dati u zakup ili prodati prodavaonice, diljem Hrvatske, može ih prenamijeniti u druge svrhe ili ih mora zatvoriti, što je teško povjerovati, poznajući Todorića.

AZTN nadalje kaže da „Agrokor mora prodaju ili davanje u zakup objaviti javnim oglasom u najmanje jednoj nacionalnoj općeinformativnoj dnevnoj ili tjednoj tiskovini, jednoj regionaloj općeinformativnoj tiskovini, najčitanijoj u županiji ili gradu u kojem se nalaze prodavaonice kojih se mora riješiti“. Je li to napravio ne znamo, ali već je drugi krug prošao ponude, a Agrokor nije ništa dao u zakup niti prodao.

Ali… Agrokor će dati u zakup ili prodati kupcu koji kumulativno ispunjava slijedeće uvjete: da nije povezan s Agrokorom, članovima Uprave Agrokora, Mercatora ili njegovim članovima; da raspolaže odgovarajućim fi nancijskim sredstvima na osnovu kojih će moći opravdano poslovati na tržištu te u slučaju da za pojedine prodavaonice postoji više kvalificiranih ponuđača, prednost će imati neposredni konkurent na tržištu koji ponudi veću cijenu. Takve uvjete ima Sberbanka; nije povezana s Agrokorom niti Mercatorom, i ima efektivu za plaćanje najma. Agrokor nadalje mora imati na policama svojih hipermarketa površine veće od 2.500 m2, pet najvećih dobavljača iz Slovenije Mercatorovih, u Hrvatskoj u kategorijama proizvoda: meso, mesne prerađevine, riba, neprehranu, sredstva za čišćenje kućanstva, ljepotu i njegu, bezalkoholna pića, alkoholna pića, osnovne namirnice, slatkiše i grickalice, mlijeko i mliječne proizvode, pekarske proizvode, smrznutu hranu, voće i povrće te ostale proizvode (hrana za kućne ljubimce, gastro i konzerviranu hranu).

Nadalje, Agrokor mora imati zastupljenost u svojim hipermarketima i supermarketima izloženost od 30 posto za najmanje tri konkurenta u segmentima proizvoda u kojima povezana društva Agrokor imaju visoki tržišni udio, iznad 40 posto i to pod uvjetima koji nisu lošiji od onih koje Konzum nudi u svojoj vlastitoj prodajnom mreži te odobrava konkurentima tih dobavljača meso i mesne prerađevine; bezalkoholna pića; osnovne namirnice i smrznutu hranu.

odgovor2- HNB

Todorića kontrolira Povjerenik kojega on plaća

Todorića će kontrolirati Povjerenik kojeg on sam predloži, u ovom slučaju to je PricewaterhouseCoopers d.o.o., sa sjedištem u Ulici kneza Ljudevita Posavskog 31 u Zagrebu, do kojega se praktički osim kucanja na vrata ne može doći, jer osim početne internetske stranice o „Povjereniku“se ne može ništa doznati, rješenja, izvedbe dijela posla, praktični ništa korisno i transparentno, kako bi se vidjelo što Povjerenik radi, te kontrolira li Agrokor. Kako će Agrokor snositi troškove Povjerenika – u ovoj rečenici je sve jasno, Povjerenik će ga nadgledati, a Agrokor će mu snositi sve troškove.

No, prije određivanja Povjerenika, koji će u naredne tri godine pratiti koncentraciju, Agrokor je nemušto 3. srpnja 2013., dostavio nepotpunu prijavu koncentracije, koja mu je vraćena na doradu. Tada je još „prtljao“ s koncentracijom 15. srpnja 2013;, pa 23. srpnja 2013; pa 23. kolovoza iste godine pa 30. kolovoza 2013; 23. rujna 2013;, i 28. listopada 2013, da bi konačno dopunio svoju nedozvoljenu koncentraciju.

No, AZTN je konačno, tog 28. listopada 2013., godine zaprimila prijavu namjere provedbe koncentracije poduzetnika koja je nastala spajanjem Agrokora i Mercatora, koju joj je nakon vraćanja na doradu par puta, dostavio Agrokor.

odgovor3- AZTN

Nema što nema

Agrokor obuhvaća poduzetnike unutar tri poslovne grupe, hrane, maloprodaje i ostalih djelatnosti te se u njegovom sastavu nalaze Jamnica d.d., Ledo, d.d., Zvijezda d.d., PIK Vrbovec d.d. Belje, d.d., pa poduzetnici iz područja hrane Dijamant, Sarajevski kiseljak, Fonyodi, Frikom, Pik Vinkovci, Vupik, Agrogrofructus, Solna Pag i Podrum Mladina, a također ima razvijenu mrežu veleprodajnog sustava Velpro.

Konzum opskrbljuje i druge male trgovce i obrtnike na cijelom teritoriju Hrvatske, a Velpro među ostalim čini i 21 veleprodajni centar, a prema podacima na dan 3. listopada 2013., pored malih trgovaca i obrtnika koji se bave prodajom robe široke potrošnje, Konzum putem Velpro sustava snabdijeva poduzetnike iz sektora hotelijerstva i ugostiteljstva, javnog sektora te se na taj način značajan dio opskrbe robom za potrebe obrtnika odvija putem veleprodajnog segmenta Konzumovog poslovanja, što niti jedan drugi obrtnik u RH ne raspolaže tako razvijenom mrežom, takvih razmjera, niti je u mogućnosti ponuditi s vojim k upcima uslugu na način na koji to čini Konzum, koji također u okviru svoje veleprodajne djelatnosti sudjeluje u projektu „Plus market“, Konzum je vizualnim identitetom ostvario u oba segmenta u 2012., godini prihod od 70 posto od maloprodajne djelatnosti i 30 posto ukupnih prihoda iz veleprodajne djelatnosti.

Uz Mercator Todorić dobio i druge dućane

Mercator je pak, preuzeo Intersport, trgovine sportskom odjećom i obućom, i trgovine na malo tehničkom robom, Getro, d.d., Modiana d.o.o. iz Velike Gorice, Intersport- H d.o.o., a ukupan prihod svakog od najmanje dva sudionika koncentracije u RH, po financijskim izvještajima iznosio je najmanje sto milijuna kuna.

Ukupni godišnji konsolidirani prihod sudionika koncentracije na svjetskom tržištu u 2012., godini iznosio je za Agrokor koncern 29.745.211.000 kuna, a Mercatora 21.606.359.720 kn, što ukupno iznosi 51.351.570.720 kuna. U Hrvatskoj je ukupan godišnji prihod bio Agrokora 21.081.765.000 kuna a Mercatora 2.863.854.000 kuna.

No, prije dostave potpune prijave koncentracije Agrokor je 3. srpnja 2013., godine dostavio AZTN-u nepotpunu dokumentaciju, odnosno, prijavu koncentracije, koju je nadopunjavao, očito ne znajući što bi i kako ispunio ili navodno „smanjio“. AZTN je prvi prijedlog ocijenila nedostatnim za otklanjanje negativnih učinaka koncentracije na tržištu, o čemu ga je i obavijestila 4. studenog 2013.

Kako je Agrokor počeo razmjenjivati novac na Tiskovim kioscima, a Tiskovi su službenici morali proći obuku o isplatama novca Sberbanke, to će se moći i podizati novac uplaćen u inozemstvu na Tiskovim kioscima.

Agrokor otvorio mjenjačnice pa kreće na banke

Kako se radi o 51, odnosno, 96 prodavaonica Konzuma i Mercatora po svim županijama Republike Hrvatske, a koje ne smiju biti povezane s Agrokorom te u drugom pokušaju nije uspio dezinvestirati, odnosno, riješiti se viška prodavaonica, to je vrlo vjerojatno da će prodavaonice prenamijeniti, dati u zakup Sberbanci, koja mu je i dala kredit za kupnju Mercatora. Sberbanka je, iskreno govoreći – davši kredit Agrokoru, za 600 milijuna – kupila Agrokor. Sve je evidentnije da će Agrokor zadovoljiti sve uvjete davši u zakup diljem cijele Hrvatske, svoju 51 ili 96, prodavaonica, s prenamjenom, istovremeno rješavajući sve navedeno iz AZTN-a, Sberbanci, kojoj će vrlo vjerojatno ponuditi poslovne prostore, a ova otvoriti bez puno muke svoje poslovnice, diljem Hrvatske. Tako bi dobila 96 poslovnica, uz naknadu najma, koji ne smije biti „ispod cijene“, a Todorić će vrlo vjerojatno pod zakupom tih prodavaonica s prenamjenom, prebijati dugove rata kredita podignute u kupnji Mercatora upravo u toj banci.

Ministarstvo financija upućuje, jer to nije u njihovoj nadležnosti, na Hrvatsku narodnu banku, koja ne vidi, po zakonskim propisima ništa loše u tome što će Tisak, koji je već postao mjenjačnica, razmjenjujući novac pa napose i banka; jer tko je uplatio u Sberbanci nekome novac, taj drugi ga može podići na kioscima Tiska i moguće prebijanje rata kredita „prenamjenom“ i davanjem Sberbanci u zakup 96 poslovnih prostora. Za opisani poslovni model nije potrebno ishoditi posebno odobrenje za pružanje platnih usluga od Hrvatske narodne banke.

„Ruka ruku mije, lice obadvije“, Agrokor će se riješiti sasvim legalno manipulirajući svojom koncentracijom, na sreću Sberbanke svojih prodavaonica, a Sberbanka dobiti 96 poslovnih filijala diljem Hrvatske.

Za Todorića, Vujičića i Cerovca sve je jasno, ne postoji niti jedan segment u kojem Tisak ne bi mogao i radi to, isplaćivati novac na kioscima. Neka je Hrvatska po nečemu prva: nigdje u svijetu se novac na ovakav način ne može isplaćivati, na kioscima. No, dobro je znati da smo posebni po novumu koji svijet još ne pozna. Gdje su oni od Hrvatske…

POPULARNE KATEGORIJE

Cookies nam pomažu pri pružanju usluga. Korištenjem naših usluga, prihvaćate naše korištenje cookies-a. Vidi više

Cookies Kolačići (COOKIES) Kako bi ova web stranica radila ispravno te da bismo bili u stanju vršiti daljnja unaprjeđenja stranice u svrhu poboljšavanja Vašega iskustva pregledavanja, ova stranica mora na Vaše računalo spremiti malenu količinu informacija (cookies) . Preko 90 % svih web stranica koristi ovu praksu, no prema odredbama Europske unije od 25. ožujka 2011. obvezni smo prije spremanja kolačića zatražiti vaš pristanak. Korištenjem web stranice pristajete na uporabu kolačića. Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, no neke njezine mogućnosti neće Vam biti dostupne. Što je kolačić? Kolačić je informacija spremljena na Vaše računalo od strane web stranice koju posjetite. Kolačići obično spremaju Vaše postavke, postavke za web stranicu, kao što su preferirani jezik ili adresa. Kasnije, kada opet otvorite istu web stranicu internetski preglednik šalje natrag kolačiće koji pripadaju toj stranici. Ovo omogućava stranici da prikaže informacije prilagođene Vašim potrebama. Kolačići mogu spremati širok raspon informacija uključujući osobne informacije (kao što je Vaše ime ili adresa e-pošte). Ipak, ova informacija može biti spremljena jedino ako Vi to omogućite – web stranice ne mogu dobiti pristup informacijama koji im niste dali i ne mogu pristupiti drugim datotekama na Vašem računalu. Zadane aktivnosti spremanja i slanja kolačića Vama nisu vidljive. Ipak, možete promjeniti postavke internetskog preglednika tako da možete sami birati hoćete li zahtjeve za spremanje kolačića odobriti ili odbiti, da pobrišete spremljene kolačiće automatski pri zatvaranju internetskog preglednika i slično. Kako onemogućiti kolačiće Isključivanjem kolačića odlučujete da li hoćete dopustiti pohranjivanje kolačića na vašem računalu. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem internetskome pregledniku. Za informacije o postavkama kolačića, odaberite internetski preglednik koji koristite. Chrome Firefox Internet Explorer 11 Internet Explorer 7, 8, 9, 10 Safari Opera Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na web stranicama Vipneta. Što su privremeni kolačići? Privremeni kolačići ili kolačići sesije uklanjaju se s računala po zatvaranju internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju privremene podatke, poput stavki u košarici za kupnju. Što su stalni kolačići? Stalni ili spremljeni kolačići ostaju na računalu nakon zatvaranja internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju podatke, kao što su ime za prijavu i zaporka, tako da se ne morate prijavljivati prilikom svakog posjeta određenom mjestu. Stalni kolačići ostat će na računalu danima, mjesecima, čak i godinama. Što su kolačići od prve strane? Kolačići prve strane dolaze s web-mjesta koje gledate, a mogu biti stalni ili privremeni. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pohraniti podatke koje će ponovo koristiti prilikom sljedećeg posjeta tom web-mjestu. Što su kolačići treće strane? Kolačići treće strane dolaze s reklama drugih web-mjesta (kao što su skočne ili bilo koje druge reklame) koje se nalaze na web-mjestu koje gledate. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pratiti korištenje interneta u marketinške svrhe. Da li objektivno.hr koristi kolačiće? Da, s primarnim ciljem kako bi naše web stranice vam omogućile bolje korisničko iskustvo. Kakve kolačiće koristi objektivno.hr i zašto Privremeni kolačići (engl. Session cookies) – to su privremeni kolačići koji ističu (i automatski se brišu) kada zatvorite internetski preglednik. Objektivno.hr ih koristi da omogući pristup sadržaju i omogući stvari koje možete učiniti kada se prijavite sa svojim podacima na objektivno.hr. Trajni kolačići (engl. Persistent cookies) – obično imaju datum isteka daleko u budućnosti te će ostati u vašem pregledniku, dok ne isteknu, ili dok ih ručno ne izbrišete. Objektivno.hr koristi trajne kolačiće za funkcionalnosti kao što su “Ostanite prijavljeni”, što korisnicima olakšava pristup stranicama kao registriranom korisniku. Također koristimo trajne kolačiće kako bi bolje razumjeli navike korisnika, tako da možemo poboljšati stranicu prema vašim navikama. Ova informacija je anonimna – ne vidimo individualne podatke korisnika. Da li na web-stranici ima kolačića treće strane? Ima nekoliko vanjskih servisa koji korisniku spremaju limitirane kolačiće. Ovi kolačići postavljeni su za normalno funkcioniranje određenih mogućnosti koje korisnicima olakšavaju pristup sadržaju. Za mjerenje posjećenosti objektivno.hr koristi Google analytics. Ako želite onemogućiti da vam navedeni servis spremaju kolačiće, možete to učiniti: Google Analytics Opt-out. Objektivno koristi kolačiće u svrhu oglašavanja vlastitih proizvoda i usluga, te usluga i proizvoda svojih partnera koji bi korisnika mogli zanimati. Prikazivanje oglasa koje korisniku dostavlja objektivno.hr ili partner omogućuje se putem kolačića koje objektivno.hr, odnosno treća strana može postaviti u Web-preglednik korisnika. Korisnik uvijek može samostalno regulirati primanje kolačića putem postavki svojeg Web preglednika. Dodatne informacija oko isključivanja kolačića Trenutno postoji nekoliko web-stranica za isključivanje pohranjivanja kolačića za različite servise. http://www.allaboutcookies.org/ http://www.youronlinechoices.eu/

Close