Otvorili ste tvrtku?! Evo kako preživjeti prvu godinu uz digitalni marketing

Napokon ste se odlučili na taj korak, otvorili ste svoju tvrtku i sam ste svoj šef. Proces vjerojatno nije bio jednostavan i zasigurno ste već morali savladati podosta prepreka. Sada vam je glavni cilj uspješan rast i razvoj. No, vjerojatno ste i sami svjesni da je prva godina poslovanja često i najteža, puna izazova i […]

Napokon ste se odlučili na taj korak, otvorili ste svoju tvrtku i sam ste svoj šef. Proces vjerojatno nije bio jednostavan i zasigurno ste već morali savladati podosta prepreka. Sada vam je glavni cilj uspješan rast i razvoj.

No, vjerojatno ste i sami svjesni da je prva godina poslovanja često i najteža, puna izazova i dodatnih prepreka. A jedan od najvećih izazova zasigurno su financije i dilema kako ostvariti profit i rast uz minimalne troškove. Jer troškova će biti, kao i gubitaka, a profit neće doći tako lako.

Marketing je jedna od takvih dilema. S jedne strane, bez njega ne možete jer vijest o vašoj novoj tvrtki mora se proširiti i doći do potencijalnih klijenata, dok s druge strane, ne možete odvojiti velik budžet za njega.

Kako riješiti ovu dilemu? Ulaganjem u digitalni marketing.

Ne samo da vas neće financijski iscrpiti, nego ćete uz znatno manja ulaganja ostvariti iznimne rezultate. A evo i kako.

Što digitalni marketing čini toliko isplativim?

Digitalni marketing omogućuje vam ono o čemu gotovo svi poduzetnici sanjaju – da s nižim, ograničenim marketinškim budžetom dosegnete vrlo velik broj potencijalnih klijenata u prvoj godini poslovanja i započnete uspješan rast.

Glavna razlika između klasičnog i digitalnog marketinga je ta što digitalnim marketingom do potencijalnih klijenata dolazite vrlo ciljano putem interneta, a klasičnim marketingom putem televizije, radija, novina i drugih tradicionalnih medija.

Važno je spomenuti da se danas gotovo svi vaši potencijalni klijenti nalaze na internetu. Naravno, i dalje se gleda TV, sluša radio i čitaju novine, ali u potrazi za konkretnim informacijama, uslugama i proizvodima 84 % kupaca prvo će posegnuti za internetom, a 40 % će ih uspoređivati cijene i ponude s najmanje tri web stranice prije nego što se odluče za kupnju.

I dok je su klasični mediji većinom namijenjeni široj publici koja može, a i ne mora biti zainteresirana za vaše proizvode ili usluge, uz strategije digitalnog marketinga naći ćete se upravo pred očima onih kupaca koji traže vaše proizvode ili usluge. A u tom procesu izdvojit ćete i znatno manje novca.

Primjerice, korištenjem društvenih mreža i Facebook oglasa (jedna od digitalnih strategija), izdvojit ćete svega 20 kn kako biste dosegnuli 1000 potencijalnih klijenata. Reklamiranjem na TV-u za isti broj klijenata potrošili biste 10 puta više, a direktnom poštom čak 20 puta više.

Ovo je samo jedan primjer kako digitalni marketing omogućuje isplativ i učinkovit rast vašoj tvrtki. Na koje još načine doprinosi isplativom rastu i koje su to strategije koje trebate implementirati? Donosimo u nastavku.

Kako započeti s digitalnim marketingom? Glavne strategije

Web stranica je vaša nova posjetnica

Na sastanku s potencijalnim klijentom sigurno biste mu dali svoju posjetnicu. Posjetnice vjerojatno često nosite sa sobom i dijelite ih kako biste proširili glas o svojoj tvrtki, osobito ako je nova.

Ali u ovo tehnološko doba, stvari su se ipak malo promijenile i neka druga vrsta posjetnice svrgnula je s trona dobre stare papirnate posjetnice. Govorimo, naravno, o web stranici.

Upravo je web stranica glavno uporište svih vaših budućih digitalnih marketinških napora. Kao što smo ranije spomenuli, internet i web stranice postale su glavni izvor informacija za vaše potencijalne klijente. A osim toga, one su i odraz vaše profesionalnosti i vašeg branda.

Ako nemate web stranicu, onih 84 % kupaca koji svoj proces kupnje započinje na internetu neće vas moći pronaći, što znači da vaše proizvode ili usluge neće niti uzeti u obzir. Otići će na web stranice vaših konkurenata.

Osim toga, nije li neprocjenjivo imati radnika koji će za vas raditi 24 sata dnevno uz minimalne, gotovo nepostojeće troškove? Jer web stranica je upravo jedan takav radnik.

Google je vaš novi najbolji prijatelj

Kada korisnici guglaju usluge ili proizvode poput onih koje vi nudite, želite da im upravo vaši proizvodi ili usluge „iskoče“ u rezultatima pretrage, zar ne? I to pri vrhu. Jer kad malo bolje razmislite, kad i sami guglate nešto, kliknut ćete na prvih nekoliko rezultata koje vam Google ponudi. Istraživanja su pokazala da čak 67,6 % korisnika klikne na prvih pet rezultata Google pretrage.

A kako dovesti svoju web stranicu na vrh tih rezultata i tako si povećati vidljivost i broj potencijalnih klijenata? Procesom koji se zove SEO optimizacija, a koji će Google učiniti vašim najboljim prijateljem te na vaš web privući velik broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Osim optimizacije, važnu ulogu igra i otvaranje i optimizacija računa na Google kartama. Taj račun povećava vašu vidljivost u tzv. lokalnim pretragama, odnosno u pretragama kada korisnici traže uslugu u određenom gradu.

Uz dobru optimizaciju računa na Google kartama, Google će vas prepoznati kao relevantnu tvrtku u vašem gradu/području i dati vam prednost u rezultatima pretrage, tj. „pogurati“ vas na vrh.

Ako nemate društvene mreže, to je kao da i ne postojite

Danas su gotovo svi na društvenim mrežama, barem na jednoj. Čak i starije generacije koje su proživjele većinu života bez računala i interneta hvataju korak s mlađim generacijama i priključuju se online životu.

Mladi često znaju reći da ako nemate društvene mreže, to je kao da niti ne postojite. Šala, naravno, no za vaše poslovanje to može biti itekako istinita izjava. Jer svidjelo se to nama ili ne, društvene mreže postale su neizostavan dio života i vaši potencijalni klijenti tamo vas  očekuju.

Srećom za vašu mladu tvrtku, upravo pojavljivanjem na društvenim mrežama i održavanjem kontakta s korisnicima širite glas o svojoj tvrtki, gradite i jačate svoj brand, te gradite bazu potencijalnih klijenata uz minimalne troškove.

Društvene mreže kao što su Facebook, Instagram, LinkedIn i sl., također su odraz vaše vjerodostojnosti i profesionalnosti, te platforme na kojima gradite odnos povjerenja sa svojim korisnicima. A upravo su komunikacija i povjerenje u današnje vrijeme ključni u vašem odnosu s korisnicima i pomoći će im da vašu tvrtku odaberu u procesu kupnje.

Ostanite u kontaktu uz email marketing

Još jedan vrlo isplativ, jeftin i učinkovit način promocije vaše nove tvrtke jest marketing putem e-pošte, odnosno email marketing.

Postoje razni načini na koje možete prikupljati adrese e-pošte te tako početi sastavljati popis potencijalnih kupaca kojima ćete povremeno slati e-poštu s ciljem informiranja, edukacije ili promocije vaših proizvoda ili usluga.

Primjerice, na svojoj web stranici možete im ponuditi opciju da se prijave na vaš newsletter, odnosno da putem emaila primaju korisne obavijesti od vaše tvrtke. Email možete tražiti i u zamjenu za razna darivanja i promocije, te korisnicima povremeno slati i obavijesti o pogodnostima koje nudite.

Još jedna dobra stvar kod email marketinga je i mogućnost praćenja stope otvaranja emailova te raznih drugih segmenata kampanje, što vam uvelike pomaže pri analizi rezultata, napretka i profita.

Rastite i vi učinkovito i profitabilno

Ovo su samo neke od glavnih strategija digitalnog marketinga koje će vam uvelike olakšati poslovanje tijekom stresne prve godine.

No to ne znači da nakon prve godine poslovanja trebate raskinuti sve veze s digitalnim marketingom. Naprotiv, kako vrijeme odmiče, ova vrsta marketinga donijet će vam bolje rezultate, veći profit, jači brand i eksponencijalno veći broj novih kupaca.

Izvor: Kala Presence

POPULARNE KATEGORIJE

Cookies nam pomažu pri pružanju usluga. Korištenjem naših usluga, prihvaćate naše korištenje cookies-a. Vidi više

Cookies Kolačići (COOKIES) Kako bi ova web stranica radila ispravno te da bismo bili u stanju vršiti daljnja unaprjeđenja stranice u svrhu poboljšavanja Vašega iskustva pregledavanja, ova stranica mora na Vaše računalo spremiti malenu količinu informacija (cookies) . Preko 90 % svih web stranica koristi ovu praksu, no prema odredbama Europske unije od 25. ožujka 2011. obvezni smo prije spremanja kolačića zatražiti vaš pristanak. Korištenjem web stranice pristajete na uporabu kolačića. Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, no neke njezine mogućnosti neće Vam biti dostupne. Što je kolačić? Kolačić je informacija spremljena na Vaše računalo od strane web stranice koju posjetite. Kolačići obično spremaju Vaše postavke, postavke za web stranicu, kao što su preferirani jezik ili adresa. Kasnije, kada opet otvorite istu web stranicu internetski preglednik šalje natrag kolačiće koji pripadaju toj stranici. Ovo omogućava stranici da prikaže informacije prilagođene Vašim potrebama. Kolačići mogu spremati širok raspon informacija uključujući osobne informacije (kao što je Vaše ime ili adresa e-pošte). Ipak, ova informacija može biti spremljena jedino ako Vi to omogućite – web stranice ne mogu dobiti pristup informacijama koji im niste dali i ne mogu pristupiti drugim datotekama na Vašem računalu. Zadane aktivnosti spremanja i slanja kolačića Vama nisu vidljive. Ipak, možete promjeniti postavke internetskog preglednika tako da možete sami birati hoćete li zahtjeve za spremanje kolačića odobriti ili odbiti, da pobrišete spremljene kolačiće automatski pri zatvaranju internetskog preglednika i slično. Kako onemogućiti kolačiće Isključivanjem kolačića odlučujete da li hoćete dopustiti pohranjivanje kolačića na vašem računalu. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem internetskome pregledniku. Za informacije o postavkama kolačića, odaberite internetski preglednik koji koristite. Chrome Firefox Internet Explorer 11 Internet Explorer 7, 8, 9, 10 Safari Opera Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na web stranicama Vipneta. Što su privremeni kolačići? Privremeni kolačići ili kolačići sesije uklanjaju se s računala po zatvaranju internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju privremene podatke, poput stavki u košarici za kupnju. Što su stalni kolačići? Stalni ili spremljeni kolačići ostaju na računalu nakon zatvaranja internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju podatke, kao što su ime za prijavu i zaporka, tako da se ne morate prijavljivati prilikom svakog posjeta određenom mjestu. Stalni kolačići ostat će na računalu danima, mjesecima, čak i godinama. Što su kolačići od prve strane? Kolačići prve strane dolaze s web-mjesta koje gledate, a mogu biti stalni ili privremeni. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pohraniti podatke koje će ponovo koristiti prilikom sljedećeg posjeta tom web-mjestu. Što su kolačići treće strane? Kolačići treće strane dolaze s reklama drugih web-mjesta (kao što su skočne ili bilo koje druge reklame) koje se nalaze na web-mjestu koje gledate. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pratiti korištenje interneta u marketinške svrhe. Da li objektivno.hr koristi kolačiće? Da, s primarnim ciljem kako bi naše web stranice vam omogućile bolje korisničko iskustvo. Kakve kolačiće koristi objektivno.hr i zašto Privremeni kolačići (engl. Session cookies) – to su privremeni kolačići koji ističu (i automatski se brišu) kada zatvorite internetski preglednik. Objektivno.hr ih koristi da omogući pristup sadržaju i omogući stvari koje možete učiniti kada se prijavite sa svojim podacima na objektivno.hr. Trajni kolačići (engl. Persistent cookies) – obično imaju datum isteka daleko u budućnosti te će ostati u vašem pregledniku, dok ne isteknu, ili dok ih ručno ne izbrišete. Objektivno.hr koristi trajne kolačiće za funkcionalnosti kao što su “Ostanite prijavljeni”, što korisnicima olakšava pristup stranicama kao registriranom korisniku. Također koristimo trajne kolačiće kako bi bolje razumjeli navike korisnika, tako da možemo poboljšati stranicu prema vašim navikama. Ova informacija je anonimna – ne vidimo individualne podatke korisnika. Da li na web-stranici ima kolačića treće strane? Ima nekoliko vanjskih servisa koji korisniku spremaju limitirane kolačiće. Ovi kolačići postavljeni su za normalno funkcioniranje određenih mogućnosti koje korisnicima olakšavaju pristup sadržaju. Za mjerenje posjećenosti objektivno.hr koristi Google analytics. Ako želite onemogućiti da vam navedeni servis spremaju kolačiće, možete to učiniti: Google Analytics Opt-out. Objektivno koristi kolačiće u svrhu oglašavanja vlastitih proizvoda i usluga, te usluga i proizvoda svojih partnera koji bi korisnika mogli zanimati. Prikazivanje oglasa koje korisniku dostavlja objektivno.hr ili partner omogućuje se putem kolačića koje objektivno.hr, odnosno treća strana može postaviti u Web-preglednik korisnika. Korisnik uvijek može samostalno regulirati primanje kolačića putem postavki svojeg Web preglednika. Dodatne informacija oko isključivanja kolačića Trenutno postoji nekoliko web-stranica za isključivanje pohranjivanja kolačića za različite servise. http://www.allaboutcookies.org/ http://www.youronlinechoices.eu/

Close