ODVJETNIK KRISTIJAN HORVAT: Online komunikacija narušava povjerenje između odvjetnika i stranaka – bitne okolnosti se ne iznose se putem telefona ili e-maila!

Nastavak razgovora s odvjetnikom Kristijanom Horvatom, o funkcioniraju rada sudova tokom pandemije koronavirusa. Ako ste propustili prvi dio razgovora, možete ga pročitati na LINKU. Elektronička komunikacija nužna je kako bi se danas, u „novo normalnom“ plesu s koronom, omogućio daljnji rad sudova. Svaka izvanredna situacija iziskuje dodatne napore i iznalaženje odgovora, kaže Kristijan Horvat, odvjetnik […]

Nastavak razgovora s odvjetnikom Kristijanom Horvatom, o funkcioniraju rada sudova tokom pandemije koronavirusa. Ako ste propustili prvi dio razgovora, možete ga pročitati na LINKU.

Elektronička komunikacija nužna je kako bi se danas, u „novo normalnom“ plesu s koronom, omogućio daljnji rad sudova. Svaka izvanredna situacija iziskuje dodatne napore i iznalaženje odgovora, kaže Kristijan Horvat, odvjetnik partner u Odvjetničkom društvu Horvat & Zebec & Bajsić Bogović te pozdravlja pozitivna rješenja e-Komunikacija i e-Predmet u radu sudova i u komunikaciji stranaka s istima. Iako je bilo tehničkih poteškoća u korištenju e-Komunikacije, ipak bi na istome trebalo ustrajati kao pozitivnom napretku, dodaje.

Elektronička komunikacija je u primjeni na svim trgovačkim, općinskim i županijskim sudovima te na Visokom trgovačkom sudu Republike Hrvatske. Na navedeni način omogućuje se sudionicama sudskih postupaka, slati podneske i priloge sudu, zaprimati sudska pismena, omogućuje se udaljeni uvid u sudske predmete, zaprimaju upozorenje kako je nad nekom od stranaka, u predmetima u kojima su punomoćnici, otvoren stečajni postupak.

Naravno, nove su okolnosti utjecale i na rad odvjetnika, budući da su za vrijeme ograničenja u svezi suzbijanja širenja zaraze izazvane COVID-19 virusom ograničeni fizički kontakti.

„Poslovne sastanke i savjetovanje sa strankama u okviru pružanja odvjetničkih usluga održavamo i korištenjem tehnoloških rješenja i sredstava komunikacije, pri čemu se koriste razne aplikacije kojima se omogućava održavanje video konferencija i sastanaka, dok se i komunikacija sa strankama obavljala pretežno telefonom ili putem elektroničke pošte. Naravno da takva  komunikacija nije uvijek najbolje rješenje, budući da je odnos odvjetnik – stranka, odnos utemeljen na povjerenju, koje se najbolje može realizirati u osobnom kontaktu, a i stranke uvijek ne žele sve bitne okolnosti iznijeti putem telefona ili e-poruke, radi čega osobni kontakt nužno mora postojati. Izgraditi odnos povjerenja bez osobnog kontakta „oči u oči“ sigurno je teže, a u pojedinim situacijama i neizvedivo.“ – opisuje Horvat, dodajući da nužnost fizičkog kontakta sa strankom nije moguće izbjeći niti u situacijama kada se radi o kontaktu s pritvorenim osobama te da postoje situacije kada stranke jednostavno nisu u mogućnosti, kada se primjerice radi o starijim osobama, komunicirati niti putem elektroničke pošte, a ponekad nemaju niti mobilni uređaj te je u takvim situacijama jedina opcija osobni dolazak u odvjetnički ured.

Valja ukazati i na činjenicu da strani državljani uslijed mjera donesenih u njihovim matičnim državama isto tako nisu u mogućnosti doći u Republiku Hrvatsku radi eventualnog rješavanja svog pravnog problema ili uređivanje svog pravnog odnosa, a sve predmetno nije uvijek moguće riješiti isključivo i samo putem izdane punomoći.

Nastavno na trenutnu epidemiološku situaciju, centri za mirenje/medijaciju su prvi prepoznali potrebu i prilagodili svoj rad novim okolnostima, nudeći tako i mogućnost održavanja sastanaka u postupku mirenja i na daljinu korištenjem audio-vizualnih uređaja.

„Imali smo prilike i sudjelovati u jednoj takvoj online medijaciji pri Hrvatskoj udruzi za mirenje. Kao prednost online medijacije može se istaknuti da se stranke osjećaju sigurno i opuštenije u poznatom okruženju, štedi se na troškovima putovanja i lakše se organizira vrijeme potrebno za sudjelovanje u postupku, osobito kod međunarodnih sporova, kao i u slučaju kad se jedna od stranaka nalazi u inozemstvu. S druge strane, postoje i određeni nedostaci, kao što su izostanak neposredne komunikacije te izostanak praćenja neverbalne komunikacije, a tu su i moguće tehničke poteškoće u internet vezi ili tehničkoj opremljenosti sudionika.“ – kaže Horvat, čije je odvjetničko društvo nedavno nagrađeno za najuspješnije odvjetničko društvo u medijaciji.

U tzv. online medijaciji moguće je postupak okončati sklapanjem nagodbe, koja i u online medijaciji predstavlja ovršnu ispravu, a potpisivanje iste je omogućeno elektronskim potpisom.

„Trenutna situacija nužno potiče korištenje online komunikacije u kojoj se svi sve bolje snalaze, pa je tako i mogućnost online medijacije svakako dobrodošao i preporučljiv način rješavanja konflikata i sporova, koji će se vjerujem održati i nastaviti i nakon prestanka trenutne epidemiološke situacije, upravo s obzirom na istaknute prednosti, a za sudjelovanje je potrebno tek računalo s kamerom i internet veza.“ – dodaje Horvat.

Zaključno, Horvat ističe da je u ovom trenutku i situaciji prvenstveno važno osigurati kontinuirani rad sudova, a u tom smjeru i nastojanju ide i Uputa predsjednik Vrhovnog suda Republike Hrvatske o organizaciji rada sudova u trenutnim okolnostima. Tako se predviđaju dva modela rada sudova, pri čemu se rad po modelu A ima odmah organizirati, dok je model B predviđen za slučaj daljnjeg razvoja nepovoljnije epidemiološke situacije. Tako se traži organizirati rad sudova uz osiguravanje primjene epidemioloških mjera, komunikaciju s obveznim sudionicima obavljati isključivo elektroničkim putem, poštu dostavljati putem e-pošte, ograničiti primanje stranaka u zemljišnoknjižnim odjelima i sudskim registrima, prilagoditi prostornu organizaciju rada u sudu i sudnicama, po mogućnosti uvesti klizno radno vrijeme, rad u skupinama, kao i rad od kuće.

Naravno tu su već općepoznate obveze korištenja maski za lice, mjerenje temperature pri ulasku u sud, korištenje higijenskih sredstava, kao i češće čišćenje i prozračivanje radnih prostora.

„Navedene mjere, kao i omogućavanje i prihvaćanje da se sudske rasprave i pojedini dokazi izvode na daljinu, korištenjem audiovizualnih uređaja, trebalo bi osigurati da do prestanka rada sudova neće doći.“ – zaključuje Kristijan Horvat.

POPULARNE KATEGORIJE

Cookies nam pomažu pri pružanju usluga. Korištenjem naših usluga, prihvaćate naše korištenje cookies-a. Vidi više

Cookies Kolačići (COOKIES) Kako bi ova web stranica radila ispravno te da bismo bili u stanju vršiti daljnja unaprjeđenja stranice u svrhu poboljšavanja Vašega iskustva pregledavanja, ova stranica mora na Vaše računalo spremiti malenu količinu informacija (cookies) . Preko 90 % svih web stranica koristi ovu praksu, no prema odredbama Europske unije od 25. ožujka 2011. obvezni smo prije spremanja kolačića zatražiti vaš pristanak. Korištenjem web stranice pristajete na uporabu kolačića. Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, no neke njezine mogućnosti neće Vam biti dostupne. Što je kolačić? Kolačić je informacija spremljena na Vaše računalo od strane web stranice koju posjetite. Kolačići obično spremaju Vaše postavke, postavke za web stranicu, kao što su preferirani jezik ili adresa. Kasnije, kada opet otvorite istu web stranicu internetski preglednik šalje natrag kolačiće koji pripadaju toj stranici. Ovo omogućava stranici da prikaže informacije prilagođene Vašim potrebama. Kolačići mogu spremati širok raspon informacija uključujući osobne informacije (kao što je Vaše ime ili adresa e-pošte). Ipak, ova informacija može biti spremljena jedino ako Vi to omogućite – web stranice ne mogu dobiti pristup informacijama koji im niste dali i ne mogu pristupiti drugim datotekama na Vašem računalu. Zadane aktivnosti spremanja i slanja kolačića Vama nisu vidljive. Ipak, možete promjeniti postavke internetskog preglednika tako da možete sami birati hoćete li zahtjeve za spremanje kolačića odobriti ili odbiti, da pobrišete spremljene kolačiće automatski pri zatvaranju internetskog preglednika i slično. Kako onemogućiti kolačiće Isključivanjem kolačića odlučujete da li hoćete dopustiti pohranjivanje kolačića na vašem računalu. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem internetskome pregledniku. Za informacije o postavkama kolačića, odaberite internetski preglednik koji koristite. Chrome Firefox Internet Explorer 11 Internet Explorer 7, 8, 9, 10 Safari Opera Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na web stranicama Vipneta. Što su privremeni kolačići? Privremeni kolačići ili kolačići sesije uklanjaju se s računala po zatvaranju internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju privremene podatke, poput stavki u košarici za kupnju. Što su stalni kolačići? Stalni ili spremljeni kolačići ostaju na računalu nakon zatvaranja internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju podatke, kao što su ime za prijavu i zaporka, tako da se ne morate prijavljivati prilikom svakog posjeta određenom mjestu. Stalni kolačići ostat će na računalu danima, mjesecima, čak i godinama. Što su kolačići od prve strane? Kolačići prve strane dolaze s web-mjesta koje gledate, a mogu biti stalni ili privremeni. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pohraniti podatke koje će ponovo koristiti prilikom sljedećeg posjeta tom web-mjestu. Što su kolačići treće strane? Kolačići treće strane dolaze s reklama drugih web-mjesta (kao što su skočne ili bilo koje druge reklame) koje se nalaze na web-mjestu koje gledate. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pratiti korištenje interneta u marketinške svrhe. Da li objektivno.hr koristi kolačiće? Da, s primarnim ciljem kako bi naše web stranice vam omogućile bolje korisničko iskustvo. Kakve kolačiće koristi objektivno.hr i zašto Privremeni kolačići (engl. Session cookies) – to su privremeni kolačići koji ističu (i automatski se brišu) kada zatvorite internetski preglednik. Objektivno.hr ih koristi da omogući pristup sadržaju i omogući stvari koje možete učiniti kada se prijavite sa svojim podacima na objektivno.hr. Trajni kolačići (engl. Persistent cookies) – obično imaju datum isteka daleko u budućnosti te će ostati u vašem pregledniku, dok ne isteknu, ili dok ih ručno ne izbrišete. Objektivno.hr koristi trajne kolačiće za funkcionalnosti kao što su “Ostanite prijavljeni”, što korisnicima olakšava pristup stranicama kao registriranom korisniku. Također koristimo trajne kolačiće kako bi bolje razumjeli navike korisnika, tako da možemo poboljšati stranicu prema vašim navikama. Ova informacija je anonimna – ne vidimo individualne podatke korisnika. Da li na web-stranici ima kolačića treće strane? Ima nekoliko vanjskih servisa koji korisniku spremaju limitirane kolačiće. Ovi kolačići postavljeni su za normalno funkcioniranje određenih mogućnosti koje korisnicima olakšavaju pristup sadržaju. Za mjerenje posjećenosti objektivno.hr koristi Google analytics. Ako želite onemogućiti da vam navedeni servis spremaju kolačiće, možete to učiniti: Google Analytics Opt-out. Objektivno koristi kolačiće u svrhu oglašavanja vlastitih proizvoda i usluga, te usluga i proizvoda svojih partnera koji bi korisnika mogli zanimati. Prikazivanje oglasa koje korisniku dostavlja objektivno.hr ili partner omogućuje se putem kolačića koje objektivno.hr, odnosno treća strana može postaviti u Web-preglednik korisnika. Korisnik uvijek može samostalno regulirati primanje kolačića putem postavki svojeg Web preglednika. Dodatne informacija oko isključivanja kolačića Trenutno postoji nekoliko web-stranica za isključivanje pohranjivanja kolačića za različite servise. http://www.allaboutcookies.org/ http://www.youronlinechoices.eu/

Close