Saborska zastupnica Marija Selak Raspudić pozvala je u utorak Ministarstvo znanosti i obrazovanja na reakciju, nakon što su rezultati ispitivanja učenika koje je o nastavi na daljinu proveo NCVVO-o, među ostalim, pokazali da je 2,4 posto maturanata imalo suicidalne misli.
„Bliži se kraj školske godine, druge školske godine u kojoj pred učiteljima i učiteljicama, profesorima i profesoricama, u jednakoj mjeri drhte učenici i njihovi roditelji jer su ovu školsku godinu sve jednadžbe, zavisno složene rečenice, fizikalne zakone, tehničke projekte i latinske gramatičke iznimke bili prisiljeni naučiti zajedno. Stoga je došlo vrijeme da svedemo račune i kažemo što nam je ova školska godina donijela. Ovi podaci koje sam iznijela ukazuju na ozbiljne psihološke probleme mladih ljudi. Ti su podaci objavljeni na stranicama Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje i poslani resornom ministarstvu. No, Ministarstvo nikad nije reagiralo. Što čeka? Da suicidalne misli postanu konkretna djela?“, istaknula je Selak Raspudić.
Selak Raspudić je rekla kako je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja proveo pet velikih ispitivanja vezanih za nastavu na daljinu u školskoj godini 2019./2020. Dva su bila usmjerena na maturante, a tri na učitelje i roditelje u osnovnim školama. Gotovo 90% maturanata izjavilo je da im nemogućnost izravne komunikacije s nastavnicima otežava savladavanje gradiva. Oko 80% maturanata imalo je poteškoća s organizacijom vremena u uvjetima nastave na daljinu, a gotovo 90% je imalo poteškoće s koncentracijom. Čak 75% ih je izjavilo da je nastava na daljinu od njih iziskivala više napora nego uobičajena nastava. Gotovo 80% roditelja je izjavilo da je nastava na daljinu iziskivala veliki trud od njih, a više od polovice tvrdi da su djeca zbog nastave na daljinu bila pojačano napeta.
„U korona krizi nastava većinom nije postojala u kvalitativnom smislu, što nije krivnja profesora, nego nemoguće situacije u koju su dovedeni. Nagomilano gradivo često je bilo nužno obraditi u „kućnoj radinosti“, dok su se rezultati i dalje kvantificirali. Sve to dovelo do povećanja stresa i narušavanja mentalnog zdravlja učenika.
Izvor: Hina/MOST