Connect with us

Upišite traženi pojam

Članovi Farseera
Članovi Farseera
Članovi Farseera

Top Tema

INTERVJU MATIJA NAKIĆ: Srž problema je u tome što politiku kroje ljudi koji nikad nisu od jedne kune napravili dvije

Članovi brzo rastućeg hrvatskog startupa Farseer koji razvija cloud softver za financijsko planiranje i budžetiranje za srednje i velike tvrtke svoju sposobnost i perspektivnost dokazali su osvajanjem nagrada na startup natjecanjima, uspješnom akvizicijom novih klijenta te rješavanjem njihovih tehnički kompleksnih problema, kao i nezaustavljivim povećavanjem broja radnog tima Farseera.

Svoja iskustva na tom izazovnom podzetničkom putu te kako menadžerima omogućuju da više vremena troše na strategiju, a manje na mehaniku poslovnog planiranja otkriva nam direktorica i suosnivačica Farseera – Matija Nakić.

Zašto ste za tvrtku i program izabrali ime Farseer?

Farseer dolazi od engleskih riječi Far (daleko) i see (vidjeti) i znači „osoba ili instrument koji vidi budućnost“. Farseer pomaže tvrtkama da vide svoju financijsku budućnost.

Koliko je važan dizajn u stvaranju softverskog produkta?

Sedamdeset (70) ili više posto ljudske percepcije se svodi na vid. Dizajn ima i druge funkcije osim „da izgleda lijepo“. Dizajn prenosi informaciju. Što je dizajn bolji, taj prijenos je učinkovitiji. Svi smo se nagledali ružnih enterprise softvera i to je nešto što Farseer mijenja. Izgradili smo enterprise rješenje koje je moćno, ali i intuitivno. Dobar dizajn je jednostavan. Zato ga je i tako prokleto teško dobro napraviti. Mogu reći da uvijek radimo na dizajnu, i da vjerojatno nikad nećemo biti zadovoljni do kraja.

Farseerov program

Startali ste s poslovanjem u jeku pandemije koronavirusa. Koliki vam je dodatni izazov predstavljala ta činjenica te jeste li u određenom trenutku možda bili skeptični po pitanju uspješne realizacije započetog projekta?

Poduzetnici su optimisti bez pokrića. Nismo u niti jednom trenu bili skeptični jer smo vjerovali u tim, proizvod i stvarnu potrebu za ovakvim rješenjem. Bilo na je teško tijekom prvog lockdowna jer smo razvili MVP (Minimum Viable Product) i bila nam je nužna povratna informacija klijenata koju je bilo znatno teže dobiti u tom periodu. U krizi planiranje, izvještavanje i praćenje profitabilnosti na svim razinama postaje još bitnije tako da je nam je korona na neki način odradila mentalnu pripremu klijenata.

S kojim ste se sve problemima susretali na samim počecima?

Najveći problem je bio dobiti prvog klijenta. Startupima je teško dobiti i sastanak u firmama. Nemate nikakav kredibilitet i  ljudi taj sastanak vide kao gubitak vremena. Mi smo bili luđački uporni i brzo smo dokazali da možemo riješiti ozbiljne probleme velikim tvrtkama. Kad nakon godinu dana postojanja firme kažete: mi radimo s firmama X,Y i Z, stvari postaju znatno lakše.

Koji su gledano iz vaše perspektive najveći nedostaci sustava zbog kojih Hrvatska nije privlačna investitorima, naročito gledajući u kontekstu uvođenja poreza na ekstra dobit?

Slažem se s ovim što je rekla gospođa Irena Weber iz HUP-a: Poduzetnici trebaju jasna pravila igre, a ne penale u zadnjim minutama. Investitori također trebaju jasna pravila igra, a ovdje pravila nema. Cijeli sustav vezan uz gospodarstvo je užasno neefikasan i trom. Ako ću nabrajati nedostatke, trebat će nam zaseban intervju. Meni osobno je najgora kronična netransparentnost u kombinaciji s drakonskim kaznama. Ljudi u Hrvatskoj se boje poduzetništva, a to nije normalna situacija. Srž problema je u tome što politiku kroje ljudi koji nikad nisu od jedne kune napravili dvije.

Koji su vam planovi za strana tržišta? Koji su prodajni kanali koje koristite u poslovanju?

Farseer ima investitore, klijente i implementacijske partnere na stranim tržištima. U 2023. ćemo se intenzivno fokusirati na CEE regiju (Central East Europe) i na razvoj partnerskog kanala. Partneri preprodaju Farseer rješenje i implementiraju ga kod klijenata. U idućoj godini ćemo omogućiti korisnicima iz cijelog svijeta da dođu na web i počnu koristiti Farseer. Naravno, tu će uvijek biti naši partneri koji će podržavati kompleksnije implementacije. Nadamo se da će globalna dostupnost Farseer rješenja donijeti više inozemnih klijenata i našim implementacijskom partnerima.

Koje su najčešće greške i problemi u upravljanju novcem u srednjim i većim poduzećima te kako im vi pomažete u održavanju financijske slike njihovih tvrtki pod kontrolom?

Većina tvrtki na globalnoj razini još uvijek planira u Excel tablicama. To je bilo donekle i održivo dok je planiranje bilo godišnji sport. Takvu situaciju je teško održavati i postaje sve teže kako raste kompleksnost poslovanja i broj ljudi koji koristi tablice. Zbog brzih i velikih promjena na tržištu, planiranje se spušta na mjesečnu ili čak tjednu razinu. Farseer zamjenjuje ručno ažurirane i nepovezane Excel tablice centralnim višekorisničkim modelom u cloudu. Kombiniramo napredne prediktivne i optimizacijske metode s ljudskim inputom kako bi omogućili tvrtkama da planiraju točnije, detaljnije i brže u svrhu optimizacije poslovanja.

Jedina ste žena partnerica u Farseeru. Osjećate li se kao netko tko u tom pogledu ruši stereotipe u generalnoj percepciji da je IT sektor u pretežito rezerviran za muškarce?

Nadam se da generalna percepcija nije da je IT sektor rezerviran za muškarce. Nemam nikakvih posebnih osjećaja po pitanju svog spola. Mislim da je normalnim ljudima spol irelevantan, kao i sve ostale značajke dobivene rođenjem.

Koji su vam kratkoročni, a koji dugoročni ciljevi?

Kratkoročni cilj Farseera je zatvoriti investicijsku rundu koju privodimo kraju. Cilj nam je u 2023.-oj biti spremni za novu rundu investicije, odnosno Seriju A. Želimo nastaviti agresivan rast prihoda od licenci tako da ubrzano razvijamo partnersku mrežu, ali i proizvod. Početkom godine u produkciju ide DB Rama – nova verzija analitičke „in-memory“ baze koja će poboljšati performanse 10 puta i omogućiti da Farseer u stvarnom vremenu računa ogromne količine podataka.

Dugoročno, cilj nam je povećati broj globalnih klijenata. Želimo pružiti još veću vrijednost klijentima i intenzivirati korištenje proizvoda, tako da očekujem nove module i funkcionalnosti u Farseeru u bližoj budućnosti.

Ultimativni cilj je da iz korijena promijenimo način na koji se kupuje i implementira enterprise softver. Većina implementacija enteprise softvera je promašena i ne donosi vrijednost. Tržište no-code/low-code enterprise alata će rasti od današnjih $6.7 milijardi narasti na $67 milijardi u 2027.-oj. Farseer će uz druge low-code alate predvoditi taj val promjene.

Poruka za kraj: Jako nam je bitno zaposliti kvalitetne ljude. Ako voliš rješavati teške probleme i sviđa ti se naš „enterprise punk“ stil, javi se 😊.

Povezane vijesti

EU fondovi

Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije na temelju Sporazuma o financiranju za provedbu financijskog instrumenta “Fond rizičnog kapitala” započelo je novu tranšu lansiranja...

Top Tema

Dugogodišnja aktivna članica HDZ-a te predsjednica stranačke Zajednice žena Katarina Zrinski Splitsko-dalmatinske županije otkriva nam plan aktivnosti u predstojećem saborskom mandatu i komentira ostale...

Top Tema

U podužem intervjuu gradonačelnik Vukovara i predsjednik Domovinskog pokreta progovorio je o razlozima zašto je Vukovar proglašen najboljim gradom za mlade, gdje je još...

Ostale vijesti

Ministar gospodarstva i održivog razvoja dr. sc. Tomislav Ćorić posjetio je sjedište i proizvodne pogone HEINEKENA Hrvatska, jednog od predvodnika na području održivog poslovanja...

Kolačići nam pomažu pri pružanju usluga. Korištenjem naših usluga, prihvaćate naše korištenje kolačića. Vidi više


Kolačići (COOKIES)
Kako bi ova web stranica radila ispravno te da bismo bili u stanju vršiti daljnja unaprjeđenja stranice u svrhu poboljšavanja Vašega iskustva pregledavanja, ova stranica mora na Vaše računalo spremiti malenu količinu informacija (cookies) . Preko 90 % svih web stranica koristi ovu praksu, no prema odredbama Europske unije od 25. ožujka 2011. obvezni smo prije spremanja kolačića zatražiti vaš pristanak. Korištenjem web stranice pristajete na uporabu kolačića. Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, no neke njezine mogućnosti neće Vam biti dostupne.
Što je kolačić?
Kolačić je informacija spremljena na Vaše računalo od strane web stranice koju posjetite. Kolačići obično spremaju Vaše postavke, postavke za web stranicu, kao što su preferirani jezik ili adresa. Kasnije, kada opet otvorite istu web stranicu internetski preglednik šalje natrag kolačiće koji pripadaju toj stranici. Ovo omogućava stranici da prikaže informacije prilagođene Vašim potrebama.
Kolačići mogu spremati širok raspon informacija uključujući osobne informacije (kao što je Vaše ime ili adresa e-pošte). Ipak, ova informacija može biti spremljena jedino ako Vi to omogućite – web stranice ne mogu dobiti pristup informacijama koji im niste dali i ne mogu pristupiti drugim datotekama na Vašem računalu. Zadane aktivnosti spremanja i slanja kolačića Vama nisu vidljive. Ipak, možete promjeniti postavke internetskog preglednika tako da možete sami birati hoćete li zahtjeve za spremanje kolačića odobriti ili odbiti, da pobrišete spremljene kolačiće automatski pri zatvaranju internetskog preglednika i slično.
Kako onemogućiti kolačiće
Isključivanjem kolačića odlučujete da li hoćete dopustiti pohranjivanje kolačića na vašem računalu. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem internetskome pregledniku. Za informacije o postavkama kolačića, ovisi o internetskom pregledniku kojeg koristite.
Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na web stranicama Vipneta.
Što su privremeni kolačići?
Privremeni kolačići ili kolačići sesije uklanjaju se s računala po zatvaranju internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju privremene podatke, poput stavki u košarici za kupnju.
Što su stalni kolačići?
Stalni ili spremljeni kolačići ostaju na računalu nakon zatvaranja internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju podatke, kao što su ime za prijavu i zaporka, tako da se ne morate prijavljivati prilikom svakog posjeta određenom mjestu. Stalni kolačići ostat će na računalu danima, mjesecima, čak i godinama.
Što su kolačići od prve strane?
Kolačići prve strane dolaze s web-mjesta koje gledate, a mogu biti stalni ili privremeni. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pohraniti podatke koje će ponovo koristiti prilikom sljedećeg posjeta tom web-mjestu.
Što su kolačići treće strane?
Kolačići treće strane dolaze s reklama drugih web-mjesta (kao što su skočne ili bilo koje druge reklame) koje se nalaze na web-mjestu koje gledate. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pratiti korištenje interneta u marketinške svrhe.
Da li objektivno.hr koristi kolačiće?
Da, s primarnim ciljem kako bi naše web stranice vam omogućile bolje korisničko iskustvo.
Kakve kolačiće koristi objektivno.hr i zašto
Privremeni kolačići (engl. Session cookies) – to su privremeni kolačići koji ističu (i automatski se brišu) kada zatvorite internetski preglednik. Objektivno.hr ih koristi da omogući pristup sadržaju i omogući stvari koje možete učiniti kada se prijavite sa svojim podacima na objektivno.hr. Trajni kolačići (engl. Persistent cookies) – obično imaju datum isteka daleko u budućnosti te će ostati u vašem pregledniku, dok ne isteknu, ili dok ih ručno ne izbrišete. Objektivno.hr koristi trajne kolačiće za funkcionalnosti kao što su “Ostanite prijavljeni”, što korisnicima olakšava pristup stranicama kao registriranom korisniku. Također koristimo trajne kolačiće kako bi bolje razumjeli navike korisnika, tako da možemo poboljšati stranicu prema vašim navikama. Ova informacija je anonimna – ne vidimo individualne podatke korisnika.
Da li na web-stranici ima kolačića treće strane?
Ima nekoliko vanjskih servisa koji korisniku spremaju limitirane kolačiće. Ovi kolačići postavljeni su za normalno funkcioniranje određenih mogućnosti koje korisnicima olakšavaju pristup sadržaju. Za mjerenje posjećenosti objektivno.hr koristi Google analytics. Ako želite onemogućiti da vam navedeni servis spremaju kolačiće, možete to učiniti: Google Analytics Opt-out.
Objektivno koristi kolačiće u svrhu oglašavanja vlastitih proizvoda i usluga, te usluga i proizvoda svojih partnera koji bi korisnika mogli zanimati. Prikazivanje oglasa koje korisniku dostavlja objektivno.hr ili partner omogućuje se putem kolačića koje objektivno.hr, odnosno treća strana može postaviti u Web-preglednik korisnika. Korisnik uvijek može samostalno regulirati primanje kolačića putem postavki svojeg Web preglednika.
Dodatne informacija oko isključivanja kolačića
Trenutno postoji nekoliko web-stranica za isključivanje pohranjivanja kolačića za različite servise.
http://www.allaboutcookies.org/
http://www.youronlinechoices.eu/

Zatvori