Građani zabrinuti zbog društvene tolerancije zloupotrebe alkoholnih pića

Razmisli: KAD PIJEŠ, NE VOZI Ove godine veći broj građana zabrinjava tolerantnost društva prema zloupotrebi alkoholnih pića, potvrđuju ovogodišnji rezultati istraživanja o navikama konzumacije alkohola u Hrvatskoj. Prema istraživanju, više od polovine ispitanika izjavilo je da je zabrinuto zbog društvene prihvatljivosti zloupotrebe alkoholnih pića, dok se broj ispitanika koji nisu bili zabrinuti za stav društva […]

piti

Razmisli: KAD PIJEŠ, NE VOZI

Ove godine veći broj građana zabrinjava tolerantnost društva prema zloupotrebi alkoholnih pića, potvrđuju ovogodišnji rezultati istraživanja o navikama konzumacije alkohola u Hrvatskoj.

Prema istraživanju, više od polovine ispitanika izjavilo je da je zabrinuto zbog društvene prihvatljivosti zloupotrebe alkoholnih pića, dok se broj ispitanika koji nisu bili zabrinuti za stav društva o toj temi smanjio u odnosu na prošlu godinu. Istraživanje, koje Zagrebačka pivovara provodi već šestu godinu u sklopu nacionalne kampanje Razmisli, predstavljeno je na okruglom stolu u Hrvatskom novinarskom društvu na kojem su sudjelovali stručnjaci iz različitih područja. Kako bi upozorili na opasnosti neodgovorne konzumacije alkohola, o rezultatima istraživanja i kampanji „Razmisli – kad piješ, ne vozi” govorili su:

• Darko Grac, prometni službenik za prometnu prevenciju iz Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a
• Damir Novak, voditelj Odjela preventive i edukacije HAK-a
• Davor Lisicin, tajnik udruge Sigurnost u prometu
• dr. Iva Pejnović Franelić, voditeljica Odjela za mentalno zdravlje i prevenciju ovisnosti HZJZ-a
• Tina Puhalo Grladinović, voditeljica Korporativnih komunikacija Zagrebačke pivovare
• Andreja Šantek, moderatorica.

Zagrebačka pivovara u suradnji s agencijom Hendal i ove je godine provela istraživanje tržišta kako bi se pratile navike građana vezane uz konzumaciju alkohola. Istraživanje je jedna u nizu aktivnosti kampanje „Razmisli – kad piješ, ne vozi” čiji slogan jasno odražava i stajalište Zagrebačke pivovare, koja konzumaciju alkohola tijekom vožnje, čak i u malim količinama, smatra neprihvatljivom. Stoga ne čudi da se u ovogodišnjem istraživanju pokazalo kako veći udio ispitanika prepoznaje nositelja kampanje o odgovornom konzumiranju te kako ih je kampanja u većem broju motivirala da razmisle o tome da ne voze nakon konzumacije alkohola.

Zagrebačka pivovara u sklopu kampanje ove je godine također poduprla akciju „Europska noć bez nesreća” kako bi dodatno pridonijela podizanju svijesti o važnosti odgovornog ponašanja kada su u pitanju konzumacija alkohola i vožnja, osobito među mladima.

Rezultati istraživanja

U istraživanju je sudjelovalo 800 ispitanika, reprezentativnih za punoljetne građane Republike Hrvatske, koji u usporedbi s prošlom godinom potvrđuju isti, visok postotak građana koji konzumiraju alkohol.

Rezultati pokazuju da 69 posto punoljetnih stanovnika Republike Hrvatske konzumira alkoholna pića, od kojih većina to čini nekoliko puta mjesečno ili rjeđe, a 11 posto svaki dan. Ujedno 65 posto konzumenata tvrdi da se prilikom konzumacije alkohola nikada ne napije.

Među ispitanicima aktivno ih vozi 71 posto. Među njima je 34 posto onih koji su barem jednom upravljali motornim vozilom pod utjecajem alkohola. Zabrinjava podatak da u usporedbi s 2012. godinom gotovo jednak broj vozača sjeda za upravljač pod utjecajem alkohola kao i mali postotak onih koji su odustali od upravljanja vozilom zbog neprihvatljive konzumacije.

Iako se nastavlja prošlogodišnji trend od 2 posto aktivnih vozača koji su uzrokovali prometnu nesreću pod utjecajem alkohola, bitno je naglasiti da je 8 posto ispitanika bilo žrtvom prometne nesreće nastale pod utjecajem alkohola, što je 2 posto manje nego prošle godine.
Važno je istaknuti i to da četvrtina ispitanika od 18 do 24 godine, kada su pod utjecajem alkohola, zove taksi, 18 posto hoda do odredišta, 17 posto izjavljuje da ih vozi netko drugi, dok se 16 posto koristi javnim prijevozom.

Ovogodišnje istraživanje također pokazuje da 43 posto ispitanika, među kojima je znatno veći postotak žena i onih u dobi od 18 do 34 godine, bira vozača za skupinu koji se dobrovoljno odriče konzumacije alkohola kako bi sve sigurno dovezao kući, dok ih 11 posto to čini povremeno.

Dosadašnje aktivnosti u sklopu kampanje Razmisli

Zagrebačka pivovara već šest godina provodi nacionalnu kampanju Razmisli čiji je osnovni cilj podignuti svijest o odgovornom i umjerenom konzumiranju alkohola. Sama kampanja Razmisli pokrenuta je 2008. godine promoviranjem neprihvatljivosti konzumacije alkohola i vožnje pod nazivom Kad piješ, ne vozi, a u 2009. godini nastavljena je drugom fazom Poštuj mlade, reci im ne koja je bila usmjerena na problem prodaje alkohola maloljetnim osobama i nepoštovanja zakonom regulirane dobne granice za prodaju alkohola s ciljem podizanja svijesti i edukacije javnosti o odgovornom konzumiranju.

U svojoj trećoj fazi kampanja Razmisli – treba znati stati bavila se problematikom prekomjernog opijanja maloljetnika.

Prošle godine, u partnerstvu s Nacionalnim programom za sigurnost cestovnog prometa, kampanja Razmisli – kad piješ, ne vozi predstavljena je i televizijskim spotom u režiji poznatog redatelja Dalibora Matanića.

Ove je godine Zagrebačka pivovara u sklopu aktivnosti kampanje donacijom alkotestova vrijednih 85 tisuća kuna poduprla akciju Europska noć bez nesreća u organizaciji međunarodne asocijacije RYD (Responsible Young Drivers) i udruge Sigurnost u prometu (SUP) te na taj način uključila zaposlenike i potrošače da zajedničkim djelovanjem i suradnjom utječu na razvoj kulture odgovornog konzumiranja alkohola. Tako je ovom kampanjom Zagrebačka pivovara još jednom upozorila javnost na opasnosti neodgovorne konzumacije i vožnje pod

POPULARNE KATEGORIJE

Cookies nam pomažu pri pružanju usluga. Korištenjem naših usluga, prihvaćate naše korištenje cookies-a. Vidi više

Cookies Kolačići (COOKIES) Kako bi ova web stranica radila ispravno te da bismo bili u stanju vršiti daljnja unaprjeđenja stranice u svrhu poboljšavanja Vašega iskustva pregledavanja, ova stranica mora na Vaše računalo spremiti malenu količinu informacija (cookies) . Preko 90 % svih web stranica koristi ovu praksu, no prema odredbama Europske unije od 25. ožujka 2011. obvezni smo prije spremanja kolačića zatražiti vaš pristanak. Korištenjem web stranice pristajete na uporabu kolačića. Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, no neke njezine mogućnosti neće Vam biti dostupne. Što je kolačić? Kolačić je informacija spremljena na Vaše računalo od strane web stranice koju posjetite. Kolačići obično spremaju Vaše postavke, postavke za web stranicu, kao što su preferirani jezik ili adresa. Kasnije, kada opet otvorite istu web stranicu internetski preglednik šalje natrag kolačiće koji pripadaju toj stranici. Ovo omogućava stranici da prikaže informacije prilagođene Vašim potrebama. Kolačići mogu spremati širok raspon informacija uključujući osobne informacije (kao što je Vaše ime ili adresa e-pošte). Ipak, ova informacija može biti spremljena jedino ako Vi to omogućite – web stranice ne mogu dobiti pristup informacijama koji im niste dali i ne mogu pristupiti drugim datotekama na Vašem računalu. Zadane aktivnosti spremanja i slanja kolačića Vama nisu vidljive. Ipak, možete promjeniti postavke internetskog preglednika tako da možete sami birati hoćete li zahtjeve za spremanje kolačića odobriti ili odbiti, da pobrišete spremljene kolačiće automatski pri zatvaranju internetskog preglednika i slično. Kako onemogućiti kolačiće Isključivanjem kolačića odlučujete da li hoćete dopustiti pohranjivanje kolačića na vašem računalu. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem internetskome pregledniku. Za informacije o postavkama kolačića, odaberite internetski preglednik koji koristite. Chrome Firefox Internet Explorer 11 Internet Explorer 7, 8, 9, 10 Safari Opera Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na web stranicama Vipneta. Što su privremeni kolačići? Privremeni kolačići ili kolačići sesije uklanjaju se s računala po zatvaranju internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju privremene podatke, poput stavki u košarici za kupnju. Što su stalni kolačići? Stalni ili spremljeni kolačići ostaju na računalu nakon zatvaranja internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju podatke, kao što su ime za prijavu i zaporka, tako da se ne morate prijavljivati prilikom svakog posjeta određenom mjestu. Stalni kolačići ostat će na računalu danima, mjesecima, čak i godinama. Što su kolačići od prve strane? Kolačići prve strane dolaze s web-mjesta koje gledate, a mogu biti stalni ili privremeni. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pohraniti podatke koje će ponovo koristiti prilikom sljedećeg posjeta tom web-mjestu. Što su kolačići treće strane? Kolačići treće strane dolaze s reklama drugih web-mjesta (kao što su skočne ili bilo koje druge reklame) koje se nalaze na web-mjestu koje gledate. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pratiti korištenje interneta u marketinške svrhe. Da li objektivno.hr koristi kolačiće? Da, s primarnim ciljem kako bi naše web stranice vam omogućile bolje korisničko iskustvo. Kakve kolačiće koristi objektivno.hr i zašto Privremeni kolačići (engl. Session cookies) – to su privremeni kolačići koji ističu (i automatski se brišu) kada zatvorite internetski preglednik. Objektivno.hr ih koristi da omogući pristup sadržaju i omogući stvari koje možete učiniti kada se prijavite sa svojim podacima na objektivno.hr. Trajni kolačići (engl. Persistent cookies) – obično imaju datum isteka daleko u budućnosti te će ostati u vašem pregledniku, dok ne isteknu, ili dok ih ručno ne izbrišete. Objektivno.hr koristi trajne kolačiće za funkcionalnosti kao što su “Ostanite prijavljeni”, što korisnicima olakšava pristup stranicama kao registriranom korisniku. Također koristimo trajne kolačiće kako bi bolje razumjeli navike korisnika, tako da možemo poboljšati stranicu prema vašim navikama. Ova informacija je anonimna – ne vidimo individualne podatke korisnika. Da li na web-stranici ima kolačića treće strane? Ima nekoliko vanjskih servisa koji korisniku spremaju limitirane kolačiće. Ovi kolačići postavljeni su za normalno funkcioniranje određenih mogućnosti koje korisnicima olakšavaju pristup sadržaju. Za mjerenje posjećenosti objektivno.hr koristi Google analytics. Ako želite onemogućiti da vam navedeni servis spremaju kolačiće, možete to učiniti: Google Analytics Opt-out. Objektivno koristi kolačiće u svrhu oglašavanja vlastitih proizvoda i usluga, te usluga i proizvoda svojih partnera koji bi korisnika mogli zanimati. Prikazivanje oglasa koje korisniku dostavlja objektivno.hr ili partner omogućuje se putem kolačića koje objektivno.hr, odnosno treća strana može postaviti u Web-preglednik korisnika. Korisnik uvijek može samostalno regulirati primanje kolačića putem postavki svojeg Web preglednika. Dodatne informacija oko isključivanja kolačića Trenutno postoji nekoliko web-stranica za isključivanje pohranjivanja kolačića za različite servise. http://www.allaboutcookies.org/ http://www.youronlinechoices.eu/

Close