S kojim od poznatih brandova imate želju surađivati, a na kakav oblik suradnje nikad ne biste pristali?
Do sada sam imala prilike raditi sa svjetskim brendovima (primjerice Camila Coelho Collection, Retrofete, SKIMS, Revolve, Nadine Merabi…). Od mnogih sam fan od prije, cijenim ih i pratim te je suradnja s njima ostvarenje sna. Također, zahvalna sam i na prilici da protekle godine budem model za talijanski brand Intimissimi.
Orijentirana sam na strano tržište te maštam o mnogim suradnjama, al izdvojit ću Fenty.
Nikad ne bih pristala na suradnju s brandom čiju odjeću osobno ne bih nosila ili čiji proizvod nisam isprobala i koristila.
Koja objava Vam je u prošloj godini bila najpopularnija te gdje crpite inpiraciju za iste?
Društvene mreže stalno imaju novitete i poželjno je da s njima budete u toku. Pojavom reel videa klijenti su bili sve češće (i još uvijek su) zainteresirani za takav tip objave (jer je to relativno novitet na Instagramu) pa sam ih i ja počela objavljivati.
Jedan od mojih prvih reel videa postao je „trend“. Kad god bih objavila takav video, on bi postao viralan na Instagramu ili TikToku, a snimale su ga i druge djevojke (primjer takvog videa: https://www.instagram.com/reel/CT744S4FOwN/ ).
Na nekoliko videa imam 1-2 milijuna pregleda, a od kad sam objavila prvi takav video (pa do danas) prikupila sam malo više od 50 tisuća novih pratitelja.
Inspiraciju tražim na društvenim mrežama kod drugih influencerica na pinterestu, svuda oko sebe itd…najviše uživam kreirajući video sadržaj i jako sam sretna kada vidim da sam mnogima inspiracija za isti!
Služite li se posebnim trikovima u kreiranju kvalitetnog sadržaja te možete li nam ih otkriti?
Koristim programe adobe lightroom, photoshop i za video adobe premiere pro, kao i određene aplikacije na mobitelu. Koristim i profesionalni foto aparat. Uz to, imam jako talentirane prijatelje koji se profesionalno bave fotografijom i video montažom pa mi i oni često pomažu u kreiranju sadržaja.
Koliko vremena u prosjeku dnevno izdvojite za jednu objavu na društvenim platformama?
Koliko vremena ću izvojiti za objavu ovisi o kakvoj se objavi radi (video zahtjeva više posla, montaže i vremena od fotografije). Za svaku objavu potrebno je urediti se (šminka, frizura), isplanirati lokaciju, znati pozirati, imati kvalitetnu opremu i osobu/fotografa koji će me snimiti. Kasnije je potrebno odabrati fotku/kadrove koji najbolje odgovaraju klijentovom i mom brendu i imidžu (osobno pazim da mi se svaka objava estetski uklapa u profil po bojama, sjenama, ekspoziciji, vrsti odjeće, pozadini…moj je profil najčešće u neutralnim tonovima, a zadnjih mjesec dana ubacujem i crvenu boju radi blagdanskog ugođaja dok je npr. tijekom ljeta na mom profilu dominirala plava boja….). Nakon odabira slijedi obrada fotke ili video montaža (u početku mi je za video trebalo cca 8 sati, sad puno manje). Zatim slanje sadržaja klijentu na odobrenje, ponekad je potrebno i osmisliti tekst. Nakon što sadržaj bude odobren, dogovara se vrijeme objave. Influencer često obavlja poslove koje bi inače u marketinškim kampanjama obavljalo 5-7 osoba.
S obzirom na pozitivan odjek objava s bakom Štefy, planirate li uključiti i ostale osobe iz neposredne okoline te podržavaju li Vas u tome što radite?
Baka Štefy je pravi hit, nije ni svjesna koliko ljudi uveseljava na mom profilu. Postale smo pravi tandem, zbog nje me više ne prate samo ljudi koji vole modu nego i ljudi kojima je moja baka simpatična i zabavna. Puno pratitelja mi se javlja s lijepim porukama i govore mi da ih Štefy podsjeća na njihove bake. Često i inzistiraju na tome da ju više snimam!
Planirate li pored Instagrama i TikToka pokrenuti i vlastiti Youtube kanal ili blog?
Trenutno mi to nije u planu, vođenje Youtube kanala i bloga zahtjeva puno dodatnog vremena. Ove godine mi je uz posao content creatinga/influencing marketinga prioritet diplomirati pa ću otvaranje YouTube kanala razmotriti u nekom drugom periodu života.
Postoji li zavist i konkurencija među influencerima na hrvatskoj i regionalnoj sceni s obzirom na brojnost istih ili se pretežito međusobno podržavaju u radu? Surađujete li s nekime u tom smislu?
Imala sam zadovoljstvo upoznati puno naših i regionalnih influencera i infuencerica, sa svima se odlično slažem, a i par bliskih prijateljica mi se bavi tim poslom. Nekoliko puta sam i surađivala s nekima od njih te se veselim budućim suradnjama.
Koliko Vam znači interakcija s pratiteljima te da li radi utjecaja koji na iste imate osjećate poseban pritisak i odgovornost radi sadržaja koji objavljujete?
Interakcija s pratiteljima mi puno znači kako u poslovnom, tako i u privatnom smislu. Algoritam funkcionira tako što prati povijest interakcija te sukladno tome plasira sadržaj na naslovnu stranicu, zbog toga je bitno da sam uvijek aktivna i potičem pratitelje na interakciju. Isto tako, društven sam tip pa sam puno ljudi upoznala na Instagramu te ostala s njima dobra prijateljica!
Iako istragom još nije utvrđeno da su uzrok tragične smrti 21-godišnje influencerice Kristine Đukić brojni negativni komentari na njen račun, smatrate li da bi isto trebalo biti povod za dodatnim osvješćivanjem javnosti s kojim se sve problemima suočavaju mladi na internetu te kako isto nepovoljno utječe na njihovo mentalno zdravlje?
Mišljenja sam da osobe koje imaju bilo kakav utjecaj na društvenim mrežama imaju veliku odgovornost te da moraju paziti da njihove objave budu društveno odgovorne budući da se mnogi mladi na njih ugledaju. Utjecajne osobe bi trebale više pričati o važnim temama poput cyberbullyinga kada god se za to ukaže prilika, a ne samo kad se dogodi tragedija. Budući da sam prvostupnik psihologije, smatram ovakve teme posebno važnim.
Osim na utjecajnim profilima i portalima, o tome bi se trebalo više pričati i u školama jer je cyberbullying jedan od većih problema današnjice među mladima koji se često ne shvaća ozbiljno, a zapravo može biti opasnije od fizičkog ili psihičkog zlostavljanja uživo. (Osobe koje su fizički zlostavljane dođu kući u svoju sigurnu zonu, dok osobe koje su zlostavljane na internetu ne mogu pobjeći od toga budući je Internet svugdje i svima dostupan).
Moja poruka za čitatelje je – nemojte pisati stvari na društvenim mrežama koje nikad ne biste rekli toj osobi uživo!
Ako dobijete neki ružan komentar/uvredu nemojte to primati k srcu (imajte na umu da zdrave ličnosti ne ostavljaju takve komentare), ali nasilje na društvenim mrežama treba shvaćati ozbiljno i ako je potrebno prijaviti ga policiji (ne zaboravite da je govor mržnje kazneno dijelo).
Jeste li sami ikada bili žrtva cyberbullyinga ili svjedočili diskriminaciji po bilo kojoj osnovi prema drugima? Kako ste/biste u takvoj situaciji postupili?
Hvala Bogu nisam često na meti zlostavljača na društvenim mrežama, ali budući da imam otvoren profil i da se bavim ovim poslom nemoguće bi bilo da nikad nisam bila nečija meta. Znala sam dobivati komentare da imam preširok nos, predebele noge i slično, a to bi uvijek bili komentari ostavljeni s lažnih profila. Stav da se „poznate osobe“ moraju pomiriti s ružnim komentarima jer su same odabrale biti eksponirane je totalno kriv.
U takvoj situaciji prijetnje i ozbiljnije stvari treba prijaviti policiji, a uvrede ignorirati i ne ulaziti u rasprave.
Koliko se znanja koja ste stekli na fakultetu psihologije i ekonomije može primjeniti na trenutni posao koji je vezan uz društvene mreže te kakvi su Vam planovi za budućnost?
Stečeno znanje pomoglo mi je da od sebe stvorim brend, da svoju kreativu i ljubav prema modi pretvorim u posao. Isto tako pomoglo mi je i da svoju platformu koristim u dobre svrhe (širim svijest o važnim temama, pričam o mentalnom zdravlju, širim pozitivno raspoloženje sa smiješnim story objavama).
Trudim se imati pozitivan društveni utjecaj na svoje pratitelje i ponosna sam na dosadašnji uspjeh. Veselim se ovoj godini i nadam se da će mi se trenutni planovi, koje još neću otkrivati, i ostvariti!