Cane: ‘Muzika je najljepša stvar na svijetu koja me prikazuje boljim’

Legendarni srpski bend Partibrejkersi nastupit će u Tvornici kulture u petak, 14. veljače, donoseći ponešto drugačije Valentinovo u Zagreb “Nadamo se da ćemo ovaj put biti još bolji nego na prijašnjim koncertima, a govori se da nikad nismo razočarali”, rekao je pjevač grupe Zoran Kostić Cane. Sigurno neće niti ovaj put jer vjernu zagrebačku publiku […]

Partibrejkers

Legendarni srpski bend Partibrejkersi nastupit će u Tvornici kulture u petak, 14. veljače, donoseći ponešto drugačije Valentinovo u Zagreb

“Nadamo se da ćemo ovaj put biti još bolji nego na prijašnjim koncertima, a govori se da nikad nismo razočarali”, rekao je pjevač grupe Zoran Kostić Cane. Sigurno neće niti ovaj put jer vjernu zagrebačku publiku očekuje dvosatna paljba Partibrejkers klasika kao što su “1000 godina”, “Kreni prema meni”, “Put”, “Hoću da znam”, “Hipnotisana gomila”…

Partibrejkerse su u Beogradu 1982. osnovali godine Cane, bubnjar Goran Bulatović-Manzanera i gitaristi Nebojša Antonijević – Anton i Ljubiša Kostandinović. Nazvali su se Partibrejkers, kako su sami sebe
doživljavali. Prvi nastup imali su 4. 10. 1982. u beogradskom “Dadovu” kao predgrupa sastavu The Fifties, a svoj jedinstven spoj punka, garažnog roka i bluesa sa dvije gitare, bubnjem i glasom bez bas gitare, prvi put su predstavili pjesmom “Radio utopija” na kompilaciji “Ventilator 202” (1983).

Singl “1000 godina/Večeras” (1984) najavio je kultni album “Partibrejkers”, jedan od najboljih debija jugoslavenskog rokenrola, koji se pojavljuje u produkciji Dušana Kojića-Koje (Disciplina kičme) i benda, a donosi pored stvari sa singla niz Partibrejkers klasika kao “Ulični hodač”, “Ona živi na brdu”, “Gubitnik”, “Ako si…”

”Volim tu vrstu muzike – ritam i blues, punk rock i sve to. Osjećam se ugodno što mogu time pokazati svoju osobenost i različitost. Sve ovo radim iz mogućnosti da pričam kažem što mislim o ovom svijetu i ljudima sa kojima živim, da prikažem svoje emocije, da utješim nekog tko se osjeća jako usamljeno ili ima frku što se razlikuje od krda”, kaže danas Cane.

Ubrzo poslije izlaska prvog albuma bend nakratko prestaje sa radom, da bi se okupio krajem 1986. u novoj postavi. Ključni autorski dvojac Cane i Anton, basista Dime Todorov-Mune i bubnjar Vlada Funtek objavljuju
”Partibrejkers II” (1988) na kojiem se nalaze “Prsten”, “Put”, “Mesečeva kći” i drugi hitovi.

Sa Igorem Borojevićem za bubnjevima slijedi “Partibrejkers III” (1989), koji dovodi bend iz undergranda na prag velike popularnosti u Jugoslaviji zahvaljujući hitovima “Kreni prema meni”, “Zemljotres”, “Ono što pokušavam sad”, “Hipnotisana gomila”…

Koncertni album “Zabava još traje” (1992) je samo kazetno izdanje, na kome su i dvije studijske stvari “Svako ima pravo na mir” i “Veliki svet” gdje bubnjeve svira Borko Petrović.

U prvoj polovici devedesetih, vremenu
 ratova i sankcija, Cane i Anton nalaze snage da uz pomoć brojnih gostujućih muzičara objave još jedan sjajan album “Kiselo i slatko” (1994) na kome su “Hoću da znam”, “Molitva”, “Ja sam doktor”…

Cane i Anton okupljaju novu postavu Brejkersa u kojoj su basista Gojko Sevar, bubnjar Darko Kurjak i gitarista Srđan Graovac i snimaju najprije stvari “Ludo i brzo” i “Rođen loš” za kompilaciju “Najbolje od najgoreg” (1996), a zatim i album “Ledeno doba” sa koga se izdvajaju naslovna pjesma, “Sit gladan” i “Ne možeš mi ništa”.

”Svaka postava koja je svirala je uvijek davala maksimum. Morala je da da, bila je prinuđena da da, jer svaka svirka ti je k’o borba za život. Nitko nema pravo na grešku. Naravno, dogode se one ljudske, ali moraš pobijediti umor od putovanja, malodušnost, neku lošu atmosferu… Kad izlaziš na binu, kao da izlaziš na reanimaciju vlastitog života”, objašnjava Cane.

Ponovo kao četvorka sa novim basistom Mišom Karajankovićem Partibrejkers snimaju “Da li sam to ja” i “Krug” za novu CD kompilaciju “San i java” (1999), dok album “Gramzivost i pohlepu” (2002) na kojima su “Žurim” i “Noćas u gradu” radi uz Kurjaka i bubnjar Miloš Velimir-Buca.

Za sada posljednji studijski album “Sloboda ili ništa” objavljuju za PGP RTS 2007. godine. Sa albuma se ističu naslovna pjesma i “Dugo nema te”, a u postavi su basista Vladislav Rac i bubnjar Dejan Utvar.

Sa dva koncerta iz 3. mjeseca 2009. u Domu omladine – Beograd pojavljuje se dogoočekivani živi album benda “Krš i lom” (2010), koji pokazuje da su Cane i Anton, uz novog basistu Zlatka Veljovića-Lakija i povratnika za
bubnjeve Kurjaka, još uvijek jedan od uživo najmoćnijih bendova regije.

”Bilo je teško i zanimljivo. Raslo se i zaljubljivalo, i rađala su se djeca. Putovalo se i družilo, našli smo Boga, jedna sveukupnost. Muzika je najljepša stvar na svijetu koja te prikazuje u boljem svijetlu nego što jesi… Koliki je trud uložen u sve to, koliko se i dan danas ulaže truda, kako je to u stvari jedna uzaludna misija!
Što više razmišljam o tome, sve mi je lošije, a u stvari najvažnija je muzika i pjesme koje su ostale koje znače ljudima”, kaže Cane.

POPULARNE KATEGORIJE

Cookies Kolačići (COOKIES) Kako bi ova web stranica radila ispravno te da bismo bili u stanju vršiti daljnja unaprjeđenja stranice u svrhu poboljšavanja Vašega iskustva pregledavanja, ova stranica mora na Vaše računalo spremiti malenu količinu informacija (cookies) . Preko 90 % svih web stranica koristi ovu praksu, no prema odredbama Europske unije od 25. ožujka 2011. obvezni smo prije spremanja kolačića zatražiti vaš pristanak. Korištenjem web stranice pristajete na uporabu kolačića. Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, no neke njezine mogućnosti neće Vam biti dostupne. Što je kolačić? Kolačić je informacija spremljena na Vaše računalo od strane web stranice koju posjetite. Kolačići obično spremaju Vaše postavke, postavke za web stranicu, kao što su preferirani jezik ili adresa. Kasnije, kada opet otvorite istu web stranicu internetski preglednik šalje natrag kolačiće koji pripadaju toj stranici. Ovo omogućava stranici da prikaže informacije prilagođene Vašim potrebama. Kolačići mogu spremati širok raspon informacija uključujući osobne informacije (kao što je Vaše ime ili adresa e-pošte). Ipak, ova informacija može biti spremljena jedino ako Vi to omogućite – web stranice ne mogu dobiti pristup informacijama koji im niste dali i ne mogu pristupiti drugim datotekama na Vašem računalu. Zadane aktivnosti spremanja i slanja kolačića Vama nisu vidljive. Ipak, možete promjeniti postavke internetskog preglednika tako da možete sami birati hoćete li zahtjeve za spremanje kolačića odobriti ili odbiti, da pobrišete spremljene kolačiće automatski pri zatvaranju internetskog preglednika i slično. Kako onemogućiti kolačiće Isključivanjem kolačića odlučujete da li hoćete dopustiti pohranjivanje kolačića na vašem računalu. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem internetskome pregledniku. Za informacije o postavkama kolačića, odaberite internetski preglednik koji koristite. Chrome Firefox Internet Explorer 11 Internet Explorer 7, 8, 9, 10 Safari Opera Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na web stranicama Vipneta. Što su privremeni kolačići? Privremeni kolačići ili kolačići sesije uklanjaju se s računala po zatvaranju internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju privremene podatke, poput stavki u košarici za kupnju. Što su stalni kolačići? Stalni ili spremljeni kolačići ostaju na računalu nakon zatvaranja internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju podatke, kao što su ime za prijavu i zaporka, tako da se ne morate prijavljivati prilikom svakog posjeta određenom mjestu. Stalni kolačići ostat će na računalu danima, mjesecima, čak i godinama. Što su kolačići od prve strane? Kolačići prve strane dolaze s web-mjesta koje gledate, a mogu biti stalni ili privremeni. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pohraniti podatke koje će ponovo koristiti prilikom sljedećeg posjeta tom web-mjestu. Što su kolačići treće strane? Kolačići treće strane dolaze s reklama drugih web-mjesta (kao što su skočne ili bilo koje druge reklame) koje se nalaze na web-mjestu koje gledate. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pratiti korištenje interneta u marketinške svrhe. Da li objektivno.hr koristi kolačiće? Da, s primarnim ciljem kako bi naše web stranice vam omogućile bolje korisničko iskustvo. Kakve kolačiće koristi objektivno.hr i zašto Privremeni kolačići (engl. Session cookies) – to su privremeni kolačići koji ističu (i automatski se brišu) kada zatvorite internetski preglednik. Objektivno.hr ih koristi da omogući pristup sadržaju i omogući stvari koje možete učiniti kada se prijavite sa svojim podacima na objektivno.hr. Trajni kolačići (engl. Persistent cookies) – obično imaju datum isteka daleko u budućnosti te će ostati u vašem pregledniku, dok ne isteknu, ili dok ih ručno ne izbrišete. Objektivno.hr koristi trajne kolačiće za funkcionalnosti kao što su “Ostanite prijavljeni”, što korisnicima olakšava pristup stranicama kao registriranom korisniku. Također koristimo trajne kolačiće kako bi bolje razumjeli navike korisnika, tako da možemo poboljšati stranicu prema vašim navikama. Ova informacija je anonimna – ne vidimo individualne podatke korisnika. Da li na web-stranici ima kolačića treće strane? Ima nekoliko vanjskih servisa koji korisniku spremaju limitirane kolačiće. Ovi kolačići postavljeni su za normalno funkcioniranje određenih mogućnosti koje korisnicima olakšavaju pristup sadržaju. Za mjerenje posjećenosti objektivno.hr koristi Google analytics. Ako želite onemogućiti da vam navedeni servis spremaju kolačiće, možete to učiniti: Google Analytics Opt-out. Objektivno koristi kolačiće u svrhu oglašavanja vlastitih proizvoda i usluga, te usluga i proizvoda svojih partnera koji bi korisnika mogli zanimati. Prikazivanje oglasa koje korisniku dostavlja objektivno.hr ili partner omogućuje se putem kolačića koje objektivno.hr, odnosno treća strana može postaviti u Web-preglednik korisnika. Korisnik uvijek može samostalno regulirati primanje kolačića putem postavki svojeg Web preglednika. Dodatne informacija oko isključivanja kolačića Trenutno postoji nekoliko web-stranica za isključivanje pohranjivanja kolačića za različite servise. http://www.allaboutcookies.org/ http://www.youronlinechoices.eu/

Close