ALLIANZOV BAROMETAR RIZIKA ZA 2016. GODINU

Potencijalni rizici s kojima se suočavaju kompanije uvelike se mijenjaju u 2016. godini. Dok su kompanije manje zabrinute zbog učinka tradicionalnih industrijskih rizika poput prirodnih katastrofa ili požara, raste njihova zabrinutost u pogledu učinka ostalih problematičnih događaja (disruptive events), žestoke konkurencije na njihovim tržištima te cyber incidenata. Riječ je o ključnim zaključcima Allianzova barometra rizika […]

Potencijalni rizici s kojima se suočavaju kompanije uvelike se mijenjaju u 2016. godini. Dok su kompanije manje zabrinute zbog učinka tradicionalnih industrijskih rizika poput prirodnih katastrofa ili požara, raste njihova zabrinutost u pogledu učinka ostalih problematičnih događaja (disruptive events), žestoke konkurencije na njihovim tržištima te cyber incidenata. Riječ je o ključnim zaključcima Allianzova barometra rizika za 2016. godinu, petog godišnjeg ispitivanja o korporativnim rizicima koje objavljuje Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS), a u kojem je sudjelovalo više od 800 menadžera za upravljanje rizicima i stručnjaka za osiguranje iz više od 40 zemalja.

Prema Allianzovu barometru rizika zastoj u poslovanju i opskrbnom lancu i dalje je četvrtu godinu zaredom glavni rizik za kompanije na globalnoj razini. Međutim, brojne kompanije zabrinute su da će gubici povezani sa zastojem u poslovanju, koji su obično posljedica štete na imovini, biti u sve većoj mjeri prouzročeni cyber napadima, tehničkim kvarovima ili geopolitičkom nestabilnošću kao novim uzrocima tzv. nematerijalne štete. Istodobno se u ovogodišnjem Allianzovu barometru rizika među prva tri korporativna rizika prvi put ističu dva rizika koja su ostvarila najveći pomak, tj. kretanja na tržištu na drugom mjestu, odnosno cyber incidenti na trećem. Cyber incidenti također se navode kao najvažniji dugoročni rizici za kompanije u sljedećih deset godina. S druge strane, prirodne katastrofe pale su za dva mjesta, na četvrto mjesto u odnosu na prethodnu godinu, odražavajući činjenicu da su u 2015. gubici prouzročeni prirodnim katastrofama dosegli najnižu razinu od 2009. godine.

„Spektar korporativnog rizika mijenja se jer brojni industrijski sektori prolaze kroz temeljitu preobrazbu”, objašnjava izvršni direktor AGCS-a, Chris Fischer Hirs. „Nove tehnologije i povećana digitalizacija mijenjaju potrošačko ponašanje, industrijsko poslovanje i poslovne modele donoseći brojne mogućnosti, ali i podižući svijest o potrebi za reakcijom na nove izazove na razini cijelog poduzeća. Kao osiguravatelji moramo surađivati sa svojim korporativnim klijentima kako bismo im pomogli suočiti se s novim oblicima stvarnosti na sveobuhvatan način.”

U Europi su prva tri poslovna rizika zastoj u poslovanju i opskrbnom lancu, kretanja na tržištu (nestalnost, žestoka konkurencija, stagnacija tržišta) i cyber napadi (cyber kriminal, curenje informacija, tehnički kvarovi povezani s IT tehnologijom)

U Hrvatskoj pak uz kretanja na tržištu kao najčešće prepoznat rizik na visokom drugom mjestu liste rizika nalaze se promjene zakona i regulative te krađe, prijevare i korupcija na trećoj poziciji. Uz prirodne katastrofe među top pet rizika na hrvatskoj ljestvici nalaze se i makroekonomski trendovi (programi štednje, inflacija/deflacija)

“Ovakav redoslijed rizika u dijelu istraživanja koje se odnosi na Hrvatsku odraz je trendova i specifične ekonomske situacije na hrvatskome tržištu. I ovo istraživanje, uz ostalo, ukazuje koliko su stalne promjene zakonodavnog i regulatornog okvira rizične za poslovanje. Nestabilnost i nepredvidljivost uvjeta poslovanja, prijevare, korupcija i pravna nesigurnost destimulativni su za razvoj poslovanja i nove investicije.” , komentirao je Kristijan Buk, član Uprave za financije u Allianzu Zagreb.

Izazovno tržišno okruženje

Više od trećine ispitanika (34 %) navelo je kretanja na tržištu kao što je pojačana konkurencija ili nestalno/stagnirajuće tržište kao jedan od tri najvažnija poslovna rizika za 2016. godinu, navodeći tu novu kategoriju iz ispitivanja kao drugu najvažniju opasnost na globalnoj razini. Kretanja na tržištu posebno zabrinjavaju u području strojarstva, financijskih usluga, proizvodnje, brodogradnje i pomorstva te u sektorima farmacije i prijevoza, gdje taj rizik zauzima položaj među prva tri poslovna rizika. Nadalje, taj rizik predstavlja jedan od dva glavna razloga za zabrinutost u Europi, azijsko-pacifičkoj regiji, Africi i na Bliskom istoku.

Brojne kompanije suočavaju se s rastućim brojem izazova koji dovode u opasnost njihovu profitabilnost i potencijalno njihove poslovne modele. „Poduzeća moraju stalno pomno pratiti situaciju, nuditi nove proizvode, usluge ili rješenja kako bi ostala relevantna kupcima i kako bi ostvarila uspjeh u promjenjivom i globalno konkurentskom okruženju”, objašnjava Bettina Stoob, voditeljica Odjela inovacija u AGCS-u. „Ciklusi inovacija ubrzano se skraćuju; ruše se prepreke ulascima na tržište; potrebno je brzo usvojiti povećanu digitalizaciju i nove ometajuće tehnologije (disruptive technologies) dok potencijalno agilnije start-up tvrtke ulaze u igru.” Kompanije istodobno moraju poštovati propise koji se mijenjaju ili koji se već provode, povećane zahtjeve u odnosu na sigurnost ili ograničenja u odnosu na uvoz/izvoz.

Povećana sofisticiranost cyber napada

Još jedno područje povećane zabrinutosti za poduzeća na globalnoj razini jesu cyber incidenti koji uključuju cyber kriminal ili curenje informacija te tehničke kvarove povezane s IT tehnologijom. Cyber incidenti ostvarili su dodatnih 11 postotnih bodova u odnosu na prethodnu godinu te su se prvi put pomaknuli s petog mjesta među prva tri rizika (28 % odgovora). Prije pet godina cyber incidenti utvrđeni su kao rizik, ali u prvom Allianzovu barometru rizika navelo ih je samo 1 % ispitanika. Sudeći prema odgovorima, gubitak ugleda (69 %) glavni je uzrok ekonomskog gubitka za poduzeća nakon cyber incidenta, nakon čega slijedi zastoj u poslovanju (60 %) te odštetni zahtjevi nakon povrede podataka (52 %). Prema Allianzovu barometru rizika kompanije su sve zabrinutije zbog rastuće sofisticiranosti cyber napada. „Hakerski napadi sve su više usmjereni na određene mete, dulje traju i uzrokuju neprestano probijanje”, objašnjava Jens Krickhahn, stručnjak za računalno osiguranje u AGCS-u. Rastu učestalost i težina računalnih napada, stoga poduzeća ne bi smjela podcijeniti učinak zastoja u radu u današnjim visoko digitalnim i povezanim industrijama. „Jednostavan tehnički kvar ili korisnička pogreška mogu dovesti do velikog zastoja u IT sustavu te poremetiti opskrbne lance ili proizvodnju”, kaže Volker Muench, AGCS-ov stručnjak za imovinsko osiguranje. „Potrebno je implementirati sustave ranog upozoravanja i bolje sustave praćenja kako bi se spriječili veliki gubici kao posljedica zastoja u poslovanju zbog cyber napada”, kaže Krickhahn.

Geopolitička nestabilnost uzrokuje poremećaje

Zastoj u poslovanju i dalje je s 38 % odgovora glavna opasnost u Allianzovu barometru rizika četvrtu godinu zaredom. Gubici prouzročeni zastojem u poslovanju rastu zauzimajući mnogo veći udjelu ukupnom gubitku nego prije deset godina te često znatno premašuju izravan gubitak imovine, kako pokazuje AGCS-ova analiza potraživanja od osiguranja. Na temelju odgovora zaključuje se da su glavni uzroci zastoja u poslovanju kojih se većina kompanija pribojava prirodne katastrofe (51 %), nakon kojih slijedi požar/eksplozija (46 %). Međutim, na temelju zaključaka ispitivanja vidljivo je da su multinacionalne kompanije sve više zabrinute zbog razornog učinka geopolitičke nestabilnosti jer bi rat ili prevrat mogao utjecati na njihove lance opskrbe ili bi osoblje ili imovina mogli biti pogođeni terorizmom.

„Kompanije moraju biti spremne za veći broj razornih sila u poslovanju u 2016. i dalje u budućnosti”, istaknuo je Axel Theis, član Upravnog odbora Allianza SE. „Povećani učinci globalizacije, digitalizacije i tehnoloških inovacija predstavljaju temeljne izazove.”

Konkretni profili rizika za regije i sektore

Uz regionalnu analizu u Allianzovu barometru rizika također se istražuju rizici povezani s konkretnim sektorom, na primjer za sektor proizvodnje, sektor pomorstva i brodogradnje te za ostale velike industrije.

POPULARNE KATEGORIJE

Cookies nam pomažu pri pružanju usluga. Korištenjem naših usluga, prihvaćate naše korištenje cookies-a. Vidi više

Cookies Kolačići (COOKIES) Kako bi ova web stranica radila ispravno te da bismo bili u stanju vršiti daljnja unaprjeđenja stranice u svrhu poboljšavanja Vašega iskustva pregledavanja, ova stranica mora na Vaše računalo spremiti malenu količinu informacija (cookies) . Preko 90 % svih web stranica koristi ovu praksu, no prema odredbama Europske unije od 25. ožujka 2011. obvezni smo prije spremanja kolačića zatražiti vaš pristanak. Korištenjem web stranice pristajete na uporabu kolačića. Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, no neke njezine mogućnosti neće Vam biti dostupne. Što je kolačić? Kolačić je informacija spremljena na Vaše računalo od strane web stranice koju posjetite. Kolačići obično spremaju Vaše postavke, postavke za web stranicu, kao što su preferirani jezik ili adresa. Kasnije, kada opet otvorite istu web stranicu internetski preglednik šalje natrag kolačiće koji pripadaju toj stranici. Ovo omogućava stranici da prikaže informacije prilagođene Vašim potrebama. Kolačići mogu spremati širok raspon informacija uključujući osobne informacije (kao što je Vaše ime ili adresa e-pošte). Ipak, ova informacija može biti spremljena jedino ako Vi to omogućite – web stranice ne mogu dobiti pristup informacijama koji im niste dali i ne mogu pristupiti drugim datotekama na Vašem računalu. Zadane aktivnosti spremanja i slanja kolačića Vama nisu vidljive. Ipak, možete promjeniti postavke internetskog preglednika tako da možete sami birati hoćete li zahtjeve za spremanje kolačića odobriti ili odbiti, da pobrišete spremljene kolačiće automatski pri zatvaranju internetskog preglednika i slično. Kako onemogućiti kolačiće Isključivanjem kolačića odlučujete da li hoćete dopustiti pohranjivanje kolačića na vašem računalu. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem internetskome pregledniku. Za informacije o postavkama kolačića, odaberite internetski preglednik koji koristite. Chrome Firefox Internet Explorer 11 Internet Explorer 7, 8, 9, 10 Safari Opera Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na web stranicama Vipneta. Što su privremeni kolačići? Privremeni kolačići ili kolačići sesije uklanjaju se s računala po zatvaranju internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju privremene podatke, poput stavki u košarici za kupnju. Što su stalni kolačići? Stalni ili spremljeni kolačići ostaju na računalu nakon zatvaranja internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju podatke, kao što su ime za prijavu i zaporka, tako da se ne morate prijavljivati prilikom svakog posjeta određenom mjestu. Stalni kolačići ostat će na računalu danima, mjesecima, čak i godinama. Što su kolačići od prve strane? Kolačići prve strane dolaze s web-mjesta koje gledate, a mogu biti stalni ili privremeni. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pohraniti podatke koje će ponovo koristiti prilikom sljedećeg posjeta tom web-mjestu. Što su kolačići treće strane? Kolačići treće strane dolaze s reklama drugih web-mjesta (kao što su skočne ili bilo koje druge reklame) koje se nalaze na web-mjestu koje gledate. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pratiti korištenje interneta u marketinške svrhe. Da li objektivno.hr koristi kolačiće? Da, s primarnim ciljem kako bi naše web stranice vam omogućile bolje korisničko iskustvo. Kakve kolačiće koristi objektivno.hr i zašto Privremeni kolačići (engl. Session cookies) – to su privremeni kolačići koji ističu (i automatski se brišu) kada zatvorite internetski preglednik. Objektivno.hr ih koristi da omogući pristup sadržaju i omogući stvari koje možete učiniti kada se prijavite sa svojim podacima na objektivno.hr. Trajni kolačići (engl. Persistent cookies) – obično imaju datum isteka daleko u budućnosti te će ostati u vašem pregledniku, dok ne isteknu, ili dok ih ručno ne izbrišete. Objektivno.hr koristi trajne kolačiće za funkcionalnosti kao što su “Ostanite prijavljeni”, što korisnicima olakšava pristup stranicama kao registriranom korisniku. Također koristimo trajne kolačiće kako bi bolje razumjeli navike korisnika, tako da možemo poboljšati stranicu prema vašim navikama. Ova informacija je anonimna – ne vidimo individualne podatke korisnika. Da li na web-stranici ima kolačića treće strane? Ima nekoliko vanjskih servisa koji korisniku spremaju limitirane kolačiće. Ovi kolačići postavljeni su za normalno funkcioniranje određenih mogućnosti koje korisnicima olakšavaju pristup sadržaju. Za mjerenje posjećenosti objektivno.hr koristi Google analytics. Ako želite onemogućiti da vam navedeni servis spremaju kolačiće, možete to učiniti: Google Analytics Opt-out. Objektivno koristi kolačiće u svrhu oglašavanja vlastitih proizvoda i usluga, te usluga i proizvoda svojih partnera koji bi korisnika mogli zanimati. Prikazivanje oglasa koje korisniku dostavlja objektivno.hr ili partner omogućuje se putem kolačića koje objektivno.hr, odnosno treća strana može postaviti u Web-preglednik korisnika. Korisnik uvijek može samostalno regulirati primanje kolačića putem postavki svojeg Web preglednika. Dodatne informacija oko isključivanja kolačića Trenutno postoji nekoliko web-stranica za isključivanje pohranjivanja kolačića za različite servise. http://www.allaboutcookies.org/ http://www.youronlinechoices.eu/

Close