MONITORING OBRAZOVANJA: Ambiciozne reforme

Europska je komisija objavila Pregled obrazovanja i osposobljavanja za 2018. u kojem se analiziraju i uspoređuju najvažniji izazovi koji stoje pred obrazovnim sustavima. U godišnjem je izvještaju Komisije naglašeno, kako su u Hrvatskoj pokrenute “ambiciozne reforme nakon dugogodišnjih odugovlačenja uzrokovanih političkim prijeporima”. Uz kurikularnu reformu, koja je napokon u učionicama zaživjela u 74 škole u […]

Europska je komisija objavila Pregled obrazovanja i osposobljavanja za 2018. u kojem se analiziraju i uspoređuju najvažniji izazovi koji stoje pred obrazovnim sustavima. U godišnjem je izvještaju Komisije naglašeno, kako su u Hrvatskoj pokrenute “ambiciozne reforme nakon dugogodišnjih odugovlačenja uzrokovanih političkim prijeporima”.

Uz kurikularnu reformu, koja je napokon u učionicama zaživjela u 74 škole u eksperimentalnoj fazi i uvođenje informatike kao obveznog predmeta u 5. i 6. razrede osnovnih škola, Komisija je istaknula važnost zakonskih izmjena u strukovnom obrazovanju, kojima su stvorene mogućnost za reformu strukovnog obrazovanja, koje je, kažu u izvještaju, dugi niz godina u Hrvatskoj suočeno s problemima kvalitete i povezanosti s tržištem rada. U sklopu reforme strukovnog obrazovanja, podcrtavaju kako je uvođenje dualnog obrazovanja u pilot-projektu te uspostava 25 Regionalnih centara kompetentnosti vrijednih milijardu kuna dobar reformski smjer.

Također je apostrofiran “značajan napredak” u ostvarivanju jednakih prilika po pitanju dostupnosti visokog obrazovanja za studente slabijeg socioekonomskog statusa zbog dvostruko većeg broja stipendija te je pohvaljeno donošenje odluke vlade o programskom financiranju visokih učilišta kojom će se financijski stimulirati sveučilišta koja otvaraju deficitarne studijske programe te ostvaruju kvalitetne i mjerljive rezultate.

Komisija je Hrvatskoj dala i dodatne preporuke, oko povećanja obujma učenja građanskog odgoja u školama, koji se na državnoj razini trenutačno implementira kao međupredmetna tema kroz eksperimentalnu fazu kurikularne reforme, dok su pojedini osnivači samostalno uveli građanski odgoj kao fakultativni program. Uz to, u izvještaju je navedeno, kako postoji prostor za povećanje financiranja sustava obrazovanja i kako Hrvatska mora snažnije raditi na promociji i provedbi cjeloživotnog obrazovanja te predškolskog odgoja i obrazovanja.

POPULARNE KATEGORIJE