Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO) zapošljava 127 osoba. Od tih “osoba”, svi redom dobivaju redovito plaću, a da ne znaju niti izvještaj o radu napisati.
Kako je AZOO obavijestio učenike i javnost da neće organizirati svečanu dodjelu “Oskara znanja” državnim prvacima, tvrdeći kako nisu osigurana financijska sredstva, te kako nema financijskih mogućnosti za izradu kipića i troškove kako bi se nagradili najbolji učenici, državni prvaci, u iznosu od oko 150 tisuća kuna, Ministar Mornar ostao je “mrtav ‘ladan” na tu vijest i “lagano” prebacio na AZOO svu nadležnost, ne poznavajući Zakon i Pravilnike o Agenciji, te tko je odgovoran za rad iste.
No kako je Tijelovo “padalo” u četvrtak, tako su i u Agenciji, vjerojatno spojili i petak s vikendom, te dobili četiri dana odmora, od silnog (ne)rada.
Kako je AZOO već donio prošle godine Plan korištenja godišnjih odmora za 2014., u lipnju prošle godine, sukladno odredbama Zakona o radu, Kolektivnog ugovora za javne službenike i namještenike, Pravilnika o radu i ugovorima o radu, radnici koji koriste u navedeno vrijeme godišnji odmor od prošle godine, dužni su ga iskoristiti do 30. lipnja 2015., što je još jedna notorna glupost, ovoga puta ne Agencije već države i Pravilnika o radu i ugovorima, jer radnik bi trebao moći iskoristiti svoj godišnji kada god želi i prenijeti ga u slijedeću godinu, ili nadalje – jer se radi o njegovom zajamčenom pravu sve dok je u radnom odnosu. Ali to je već druga priča ove slučajne države, Agencija, Ministarstva i posve slučajnih ljudi koji rade u državnim službama.
Kako je osnivač Agencije Republika Hrvatska, a prava i dužnosti osnivača obavlja Ministarstvo nadležno za poslove obrazovanja, a stručni nadzor nad radom Agencije obavlja stručno povjerenstvo koje imenuje ministar, stoji u članku 16. Agencije, to je ministar i te kako dužan pozvati na red stručno povjerenstvo, koje nije obavilo svoj posao oko osiguravanja materijalnih troškova za dodjelu “Oskara znanja”. No njemu to ne pada na pamet, jer očito ne zna što bi trebao učiniti, tj. ministar ne zna svoj posao. Da pročita, da ga upoznamo s njegovim zadacima kao ministra i Ministarstva, stavit ćemo link na stranicu Zakona o AZOO-u. Možda nekome u nekom trenutku bude od koristi, kad već ministar sam nije, baš kao niti Agencija.
http://www.azoo.hr/images/AZOO/Zakon_AZOO.pdf
Nadalje u članku 22. stoji “Za obveze Agencije solidarno i neograničeno odgovara osnivač”, to jest Republika Hrvatska i Ministarstvo obrazovanja, te bi u skladu s time na razni države trebalo riješiti ovaj problem. Inače je Agencija 18. ožujka ove godine raspisala natječaj za devet radnih mjesta većinom viših savjetnika, i u planu je organizacija 62 stručna skupa u trajanju od jednog do sedam dana, diljem Hrvatske.
No na stranici 48. o Svjetskom danu matematike, stoji u izvješću za prošlu godinu, (a što je vjerojatno “vrlo važno” u podnošenju izvještaja o radu), koji vjerojatno nitko niti ne čita – stoji “broj PI” tj. 3.14, te da se slavi kao rođendan Alberta Einsteina, ako pišemo, što u Hrvatskoj nije praksa, (dan,mjesec), anagramno, mjesec, dan, 14.3. Izvještaj je inače napisan i vjerojatno ne bi prošao ispit iz hrvatskog jezika u osnovnoj školi, vrvi gramatičkim pogreškama i tuđicama, a koje nisu uopćene u hrvatskom jeziku. Netko u AZOO-u ne zna niti izvještaj o radu napisati. Od 100 i kusur ljudi zaposlenih s višom stručnom spremom. A niti onaj tko ga je potpisao, nije baš puno vispreniji, kada je stavio svoj potpis pod “sastavak”, jer nije jasno zašto je rođendan Alberta Einsteina u izvještaju o radu Agencije bitan i kome?
http://www.azoo.hr/images/AZOO/Izvjesce_o_radu_AZOO_14.pdf
Slučajno ili ne u ljetnim mjesecima stručni skupovi održavat će se u Postirama na Braču, Vodicama, Malom Lošinju, Zadru, a prva polovica srpnja u trajanju tjedan dana “Ljetna škola SEMEP-a”, održat će se na Komiži na Visu. U kolovozu u Splitu, Rijeci, Zagrebu i Sinju. U rujnu u Puli, Zagrebu, Rijeci i Primoštenu, a u listopadu, osim Zagreba, mjesta će se naknadno ustanoviti, ali se zna da se jedno od stručnih usavršavanja održava u Mariji Bistrici i Zagrebu, a za druga usavršavanja će se naknadno donijeti odluka. Za primjetiti je kako Agencija ima novaca za putovanja što više sliči “Upoznaj domovinu da bi je više volio”, nekadašnja akcija u Jugoslaviji, negoli za učenike o kojima i te kako treba voditi brigu.
Nije poznato koliko koštaju stručni skupovi i koliko je ljudi prisutno na njima, kao i ukupan iznos stručnih skupova, koji se od siječnja održavaju i u Zagrebu, Trogiru, Splitu, Varaždinu, Opatiji, Zadru, Rovinju, Poreču, Osijeku, itd… Izvještaj je stavku o transparentnosti trošenja, vješto izbjegao, hotimice ili ne, ali je nema, stoga se ne zna koliko je potrošeno na stručna usavršavanja, organizacije i samu Agenciju.
Dakle, kao osnivač Agencije od zaposlenih 127 radnika koji su spojili godišnji sa Tijelovom, Republika Hrvatska i Ministarstvo obrazovanja itekako su odgovorni za njen rad. Ministar Mornar mogao bi pročitati Zakon o Agenciji, te se ravnati po njemu, ili je pak i on jedan od “onih” koji referentno zastupaju obrazovanje, ne znajući ništa o osnivačkim pravima i obvezama, te tko je odgovoran za nedodjelu “Oskara znanja” mladim i nadarenim učenicima. Upravo Republika Hrvatska i “njegovo” Ministarstvo. No što ćemo kad čovjek ne pozna Zakone, te da je on odgovoran za “nemanje” izrade kipića mladih, sposobni i pametnijih, za razliku od mnogobrojnih koji za ovaj javašluk još i dobivaju plaću, zajedno s AZOO-om.
http://www.azoo.hr/images/razno/Pravilnik_o_naknadama_putnih_trokova.pdf
(obratiti pažnju na iznos dnevnog troška pod člankom 25., o predujmu i dnevnoj visini troška u iznosu od 5 tisuća kuna).
Država također solidarno i neograničeno odgovara za ovaj propust. Biti će lijepo gledati, uskoro će izbori, kako će se svi “zaklinjati” u mladost i budućnost, s figom u džepu. No ovo će im se podastrijeti i neće baš tako olako zaboraviti. Do tada, neka Mornar plovi bespućima neznanja o svom poslu i obavezama. Već nasukan, za pretpostaviti je, obzirom kako pozna svoje obaveze – da niti ne zna da je zagrebao dno dna, pa ne može dalje. Ako netko vidi Mornara da vesla, neka mu poruči da je primjer “sisanja” istoga, dok učenici i javnost – nisu. U dobroj vjeri.