EVALUACIJA KURIKULARNE REFORME: Da smo dobili peticu, ne bi nam ni trebala eksperimentalna Škola za život

Nakon prvog polugodišta provedbe eksperimentalnog programa “Škola za život” u 74 osnovne i srednje škole, ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak predstavila je rezultate evaluacije – analize povratnih informacija učitelja, rezultate savjetničkih posjeta i analize razine zadovoljstva sudionika i učenika. Ministrica je istaknula da poanta ove evaluacije nije hoće li se iduće godine primjenjivati u svim […]

Nakon prvog polugodišta provedbe eksperimentalnog programa “Škola za život” u 74 osnovne i srednje škole, ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak predstavila je rezultate evaluacije – analize povratnih informacija učitelja, rezultate savjetničkih posjeta i analize razine zadovoljstva sudionika i učenika.

Ministrica je istaknula da poanta ove evaluacije nije hoće li se iduće godine primjenjivati u svim školama, nego u kojem obliku – s obzirom da je ovaj program svojevrstan test primjenjivosti novih kurikuluma, metoda rada i nastavničkih sredstava.

– Cilj eksperimentalnog programa je provjera novih kurikuluma i metoda rada te novih nastavnih sredstava, prema Zakonu o odgoju i obrazovanju, a da bi se povećale kompetencije učenika u rješavanju problema, kao i njihovo zadovoljstvo radom u školi te motivacija njihovih učitelja i nastavnika. Svi prikupljeni rezultati odmah se upotrebljavaju za unapređenje pripreme za frontalno uvođenje cjelovite kurikularne reforme u sve škole u rujnu 2019. godine – naglasila je ministrica, dodavši – Ravnatelji i ostali sudionici programa “Škola za život”, dali su čistu četvorku, a da smo dobili peticu to bi značilo da eksperimentalna faza nije potrebna, a to bi teško bilo moguće, s obzirom da je ovo prvi veliki reformski korak do sada..

Preliminarna analiza je pokazala da je 95 posto svih sudionika (ravnatelja, nastavnika, učenika…) u potpunosti ili uglavnom sasvim zadovoljno promjenama koje donose predmetni kurikulumi. Analiza je pokazala da 83 posto ravnatelja misli da je kurikulum ostvariv u realnim uvjetima u njihovoj školi. U anketi su sudjelovala 53 ravnatelja, a, s obzirom da je anketa još traje, sad nema odgovora njih 20.

Ipak, traži se najviše bolje usavršavanje oko vrednovanja i ocjenjivanja, zatim kod upotrebe digitalne tehnologije te ishoda učenja i njihovih primjena.

Sljedeće godine će se raditi u ciklusima veljača, travanj, srpanj, na uvjetima za primjenu novih kurikuluma u praksi, metodama rada i nastavnim sredstvima.

POPULARNE KATEGORIJE