Danijel Koletić: “Danas dobro posluju oni koji imaju dobre političke veze”

Danijel Koletić, jedan je od najpokretljivijih kreatora i menadžera tržišnih komunikacija u Hrvatskoj, i izvan nje. Čovjek od ideja, nezavršenog studija teologije, koji je počeo s 21 godinom kao menadžer, ali glazbeni, kako sam kaže, gotovo slučajno. To je priča iz vremena sasvim drukčijih od danas Nije to slučajno, samo tako izgleda. Još dok sam […]

Danijel Koletić, jedan je od najpokretljivijih kreatora i menadžera tržišnih komunikacija u Hrvatskoj, i izvan nje. Čovjek od ideja, nezavršenog studija teologije, koji je počeo s 21 godinom kao menadžer, ali glazbeni, kako sam kaže, gotovo slučajno. To je priča iz vremena sasvim drukčijih od danas

Nije to slučajno, samo tako izgleda. Još dok sam bio u srednjoj školi, htio sam pokrenuti neki posao. To je 1991. godina, drugo vrijeme. U to sam i krenuo s prijateljima, srednjoškolci smo bili – govori Koletić, kao i svaki onaj s mladenačkim snovima.

– I mi smo, ni više niti manje, počeli s organizacijom koncerata i izbora ljepote pa s organizacijom teniskih turnira. Sponzorski smo sve pokrili, ali ja sam petkom subotom i nedjeljom konobario, služio sam direktore i poslovne ljude, i onda bih s njima dogovorio sastanke i išao za poslom.

Obišao je svijet,, a za njime je danas 27 godina iskustva na tržištu odnosa s javnošću.

– Možda nekad ne mogu ni povjerovati do kuda sam stigao – kaže.

Danas je Danijel Koletić uspješni menadžer, mnogo šire od hrvatskih okvira, od zemalja okruženja do Londona, Istanbula i Dohe.

– Apriori World je realizacija jedne vizije koja se temelji na jednakosti i sinergiji znanja i različitosti. Vjerujem da će ova mreža privući i agencije s drugih kontinenata. Sve treba svoje vrijeme, pa tako i Apriori World vizija.

Tržište odnosa s javnošću i promocije razvilo se strelovito i pomalo neočekivano, tako da je unekoliko i krivo shvaćeno.

– U Hrvatskoj je mnogo stručnjaka koji djeluju unutar privatnog i javnog sektora, koji vole svoj posao te ga obavljaju predano i čestito, nastojeći lansirati pozitivne teme i priče. To je ujedno područje koje otvara mogućnosti za nova zapošljavanja. Bez odnosa s javnošću koji se provode sukladno etičkim načelima nema ni uspjeha. Potrebno je struku pokazati u najboljem svjetlu, objasniti da nismo prodavači magle niti višak na troškovnoj strani tvtrke, nego potreba koja donosi rezultate. PR je dobar pokretač stvaranja profita.

Često se zanemaruje potreba za radom, nadogradnjom i usavršavanjem, a ne pridaje dovoljno važnosti mogućnosti razvoja.

– Čovjek za svog života, u poslovnom smislu, sebe nadograđuje. Nažalost, sve ima svoje dobre i loše strane. Da li će nova energija novoj generaciji oduzeti emocije, pokazat će vrijeme. Sigurno je da je planet Zemlja ukoračila u vrijeme umjetne inteligencije. Unatoč razvijenim zajednicama postoje, ne države – nego kontinenti, na kojima je nova energija samo san, a nove tehnologije tek trebaju zakoračiti u širu zajednicu – kaže Koletić.

Studenti moraju poštovati starije, a stariji moraju razumijeti mlade, Danijelovo je mišljenje. Kad se govori o generacijama u poslu, nameće se gotovo samo od sebe mišljnje o njihovoj smjeni. No, to nije nužno, treba mnogo više sklada ili kako se to popularno kaže, međusobne sinergije. Ali, koliko god to tražili, gdje su ta nova lica, gdje su novi savjetnici? Neka stariji čovjek koji ima znanja i iskustva savjetuje mlađeg, ali dajte mlađeg ispred toga. Ne možemo i ne smijemo zanemariti starije ljude, ali dolazi jedna nova energija i trebaju pokazati.

– Zaista se svijet gleda kroz interese i brojke i to zbog nove frekvencije brzog načina i stila života te konstantne globalne manipulacije, kao što ste i rekli. Naravno da se bez novaca ne mogu ostvariti neki snovi te da se mora puno raditi. Jednostavno smatram da na život, koji je pun svakakvih izazova, čovjek mora pokušati gledati i razmišljati pozitivno. Možda to proizlazi iz činjenice da moj životni put u poslovnom smislu duboko podupire moja supruga, moj sin i ljudi koji razumiju da je sve ovo samo jedno putovanje. Nikome nije lako, ali to je život.

Promjene su najčešće spominjne, ne samo u izborno vrijeme, kao ona mantra bez koje se ne može

– Danas dobro posluju oni koji imaju političke veze, kontakte s upravama velikih kompanija ili oni koji su već godinama snažno prisutni na tržištu – kaže Koletić i zaključuje, kako je PR potreban bez obzira na krizu. To znanje vam je najvažnija postavka. PR vam govori kako biti obučen, kako napisati biografiju. Iza PR-a se skrivaju riječi, kako se ponašati, kako držati ruke, kako sjediti. PR je nešto što vas okružuje, kao i priroda, priznali mi to ili ne, od retorike govora do izraza lica do boje kose, noktiju, sve je to PR.

– Teško bismo mogli zaključiti, da se odnose s javnošću tako i shvaća, osim u trenucima kad nije dobra situacija, i bez ozbiljnog PR-a ne može se raditi, a još manje svoj rad i rezultate predstaviti javnosti. Ono što, na prvi pogled, ne izgleda tako važno, ako se propusti, nije lako nadoknaditi.  Druga je strana, pretjerana agresivnost u javnosti, koja vrlo brzo odbija ljude pa na kraju ni ne znaju o čemu se radi u toliko nastupa.

– Ovaj gospodarski pomak i brojke koje sad Hrvatska ima, nisu zasluga Vlade, nego samoodržavanja, žrtvovanja i ljubavi prema nekom poslu koji radite, ali i neke kreacije. Ne može se reći, da u tome nisu postojala poticajna sredstva, ali njih je imala i prethodna vlada i ona vlada prije nje, samo je pitanje kako se njima upravljalo. Ali, ono što je dobro u Hrvatskoj, da su nositelji gospodarstva velikim dijelom, prije dvije godine, spoznajući da ne mogu računati na nikoga nego samo na sebe, učinili ono što treba kako bi opstali.

Izbori su dominantna tema, kao da ni drugih nema, gotovo da život stane dok izbori ne prođu, a obećanja je toliko mnogo, da bi se moglo i zaboraviti tko je što rekao

– Smatram da je odanost nekoj od stranaka vezana za radna mjesta i – podjelu sredstava, kao i za taj tradicionalni kôd pripadanja. Jedino što prvi put se pojavljuje, da unutar stranaka imamo neopredjeljene ljude. Ali, u svemu se zapravo radi o posve tipičnom punjenju ega. Osobno nemam ništa protiv Tomislava Karamarka ni Zorana Milanovića, svaki čovjek ima svoje vrline i mane, ali isto tako i svoj limit. Nije presudno na kojem će mjestu biti, svatko ima neko mjesto, no pokažite da ono što govorite ‘’pije vodu’’. Ako govorite da želite imati stručni kadar, onda im dajte to povjerenje i radite s njima. Prošlu Vladu održalo je samo jedno: ulazak Hrvatske u Europsku uniju i otvaranje fondova. Nešto se pokušavalo, ali svatko pokušava, no bitno je kakvi su rezultati. Primjer mogu iznaći iz naše agencije, vlastiti primjer. Vlada je otvorila u Dohi ured, a tamo Aprirori World ima također svoj katarski ured, odluči se na jak strateški potez, a riječ je o potpunoj ne-viziji Vlade. Koliko je u tom uredu ljudi iz gospodarstva? Nijedan! U zemlji koja otvara vrata svima i gdje su svi dobrodošli… Još u doba jedne od prošlih vlada, rekao sam u jednom intervjuu, da bi samo grad Zagreb trebao imati poslovnu zgradu u kojoj bi radilo četiristo ljudi samo na projektima EU. U prvoj bi godini možda bili trošak, ali u toj bismo godini napravili pedeset projekata od kojih bi se taj trošak vratio. Isto tako, to nije nikakva tajna, da bismo sredstvima iz EU fondova mogli smanjiti minus BDP-a i smanjiti financijsku nestabilnost.

Medijsko se tržište jako mnogo promijenilo i to je prilično tektonska promjena, koja se ne samo u ovoj izbornoj kampanj, nego i onoj prije, snažno iskazuje

– Treba se zapitati, koji je medijski doseg komunikacijskih poruka. Za mene su današnje analize i ankete nerelevantne, a osnovni je razlog za to, što su dovedene u sumnju. One su korisne, ali im je vjerodostojnost dovedena u sumnju. Na analitici se, uostalom, temelje lansiranja novih proizvoda. Ali, u političkim pogledima, one su upitne.

Ankete ispitivanja javnog mnijenja prilično se često objavljuju, gotovo pravilnim ritmom pojavljivanja u medijima…

– To je zato, jer nema kreative u komunikacijskim kampanjama. Je li netko danas predstavio forenziku kandidata na izborima? Je li netko napravio forenziku birača? I to online… Još uvijek, radi onih koji odlučuju, nemamo ono što je realno postojeće i potrebno. Jer, kako će netko, tko ne prati facebook, twitter, ne upotrebljava linkedIn, ne zna snagu određenih poruka tih svih medija, kako da netko takav koji sjedi u izbornom stožeru naruči istraživanje. Oni su čuli za to, i onda dođu iz agencije koja to može prodati, onda će napraviti dobru web stranicu, uzeti upravljanje facebookom, zakupit ćemo banere, a to je sve što će svatko moći prodati. No, ključno je ono, što je u back upu.

Moderni su i jako traženi u politici, strani konzultanti…

– Nemam ništa protiv stranih konzultanata, ni na jednom području. Ali, ono bitno, što se često propušta je to, da svaka teorija ‘’ne pije vodu’’ na svakom tržištu. To je preozbiljan posao za ‘’dođi, malo savjetuj i uzmi novac’’. Morate osjetiti bilô društvenog okoliša i na to morate paziti, ako vam je stalo do stručnosti. Pitanje je kako se odnosite prema tom poslu. Ono što me zabrinjava s komunikacijskog stajališta, nedostatak je pozitivnih komunikacijskih smjernica, nismo ih čuli. To je predstava, u kojoj se ne nazire pozitivno rješenje. Nijedna strana nije dovoljno mudra, da prestane odgovarati drugoj, i da se fokusira na sebe, odnosno na građane…

A slogani koji se koriste su kao da ni nismo došli do 21. stoljeća.

– Slogan danas mora biti jedna riječ, mora biti pojam, zbog društvenih mreža. Jednostavnost i inovativnost, frekvencija društvenog okoliša i navika jako su se promijenile. No, razgovarati o sloganu je relativno, mnogo više treba razgovarati o strategiji. Nakon dvadeset pet godina, mi smo još uvijek na nacionalizmu, ali i na dva i pol mjeseca turizma!

Bili smo svjedoci žestoke izborne kampanje…

– Ovo je bila vjerojatno, najagresivnija i najneetičnija kampanja do sada. Atmosfera je bila kao da gledamo dva dječja vrtića, u jednim političkim olimpijskim igrama. U kojima su, čak oni sami definirali sportske igre u kojima se natječu, kao Rat svjetova u svim nastavcima – kaže Koletić.

POPULARNE KATEGORIJE

Cookies nam pomažu pri pružanju usluga. Korištenjem naših usluga, prihvaćate naše korištenje cookies-a. Vidi više

Cookies Kolačići (COOKIES) Kako bi ova web stranica radila ispravno te da bismo bili u stanju vršiti daljnja unaprjeđenja stranice u svrhu poboljšavanja Vašega iskustva pregledavanja, ova stranica mora na Vaše računalo spremiti malenu količinu informacija (cookies) . Preko 90 % svih web stranica koristi ovu praksu, no prema odredbama Europske unije od 25. ožujka 2011. obvezni smo prije spremanja kolačića zatražiti vaš pristanak. Korištenjem web stranice pristajete na uporabu kolačića. Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, no neke njezine mogućnosti neće Vam biti dostupne. Što je kolačić? Kolačić je informacija spremljena na Vaše računalo od strane web stranice koju posjetite. Kolačići obično spremaju Vaše postavke, postavke za web stranicu, kao što su preferirani jezik ili adresa. Kasnije, kada opet otvorite istu web stranicu internetski preglednik šalje natrag kolačiće koji pripadaju toj stranici. Ovo omogućava stranici da prikaže informacije prilagođene Vašim potrebama. Kolačići mogu spremati širok raspon informacija uključujući osobne informacije (kao što je Vaše ime ili adresa e-pošte). Ipak, ova informacija može biti spremljena jedino ako Vi to omogućite – web stranice ne mogu dobiti pristup informacijama koji im niste dali i ne mogu pristupiti drugim datotekama na Vašem računalu. Zadane aktivnosti spremanja i slanja kolačića Vama nisu vidljive. Ipak, možete promjeniti postavke internetskog preglednika tako da možete sami birati hoćete li zahtjeve za spremanje kolačića odobriti ili odbiti, da pobrišete spremljene kolačiće automatski pri zatvaranju internetskog preglednika i slično. Kako onemogućiti kolačiće Isključivanjem kolačića odlučujete da li hoćete dopustiti pohranjivanje kolačića na vašem računalu. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem internetskome pregledniku. Za informacije o postavkama kolačića, odaberite internetski preglednik koji koristite. Chrome Firefox Internet Explorer 11 Internet Explorer 7, 8, 9, 10 Safari Opera Ako onemogućite kolačiće, nećete moći koristiti neke od funkcionalnosti na web stranicama Vipneta. Što su privremeni kolačići? Privremeni kolačići ili kolačići sesije uklanjaju se s računala po zatvaranju internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju privremene podatke, poput stavki u košarici za kupnju. Što su stalni kolačići? Stalni ili spremljeni kolačići ostaju na računalu nakon zatvaranja internetskog preglednika. Pomoću njih web-mjesta pohranjuju podatke, kao što su ime za prijavu i zaporka, tako da se ne morate prijavljivati prilikom svakog posjeta određenom mjestu. Stalni kolačići ostat će na računalu danima, mjesecima, čak i godinama. Što su kolačići od prve strane? Kolačići prve strane dolaze s web-mjesta koje gledate, a mogu biti stalni ili privremeni. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pohraniti podatke koje će ponovo koristiti prilikom sljedećeg posjeta tom web-mjestu. Što su kolačići treće strane? Kolačići treće strane dolaze s reklama drugih web-mjesta (kao što su skočne ili bilo koje druge reklame) koje se nalaze na web-mjestu koje gledate. Pomoću tih kolačića web-mjesta mogu pratiti korištenje interneta u marketinške svrhe. Da li objektivno.hr koristi kolačiće? Da, s primarnim ciljem kako bi naše web stranice vam omogućile bolje korisničko iskustvo. Kakve kolačiće koristi objektivno.hr i zašto Privremeni kolačići (engl. Session cookies) – to su privremeni kolačići koji ističu (i automatski se brišu) kada zatvorite internetski preglednik. Objektivno.hr ih koristi da omogući pristup sadržaju i omogući stvari koje možete učiniti kada se prijavite sa svojim podacima na objektivno.hr. Trajni kolačići (engl. Persistent cookies) – obično imaju datum isteka daleko u budućnosti te će ostati u vašem pregledniku, dok ne isteknu, ili dok ih ručno ne izbrišete. Objektivno.hr koristi trajne kolačiće za funkcionalnosti kao što su “Ostanite prijavljeni”, što korisnicima olakšava pristup stranicama kao registriranom korisniku. Također koristimo trajne kolačiće kako bi bolje razumjeli navike korisnika, tako da možemo poboljšati stranicu prema vašim navikama. Ova informacija je anonimna – ne vidimo individualne podatke korisnika. Da li na web-stranici ima kolačića treće strane? Ima nekoliko vanjskih servisa koji korisniku spremaju limitirane kolačiće. Ovi kolačići postavljeni su za normalno funkcioniranje određenih mogućnosti koje korisnicima olakšavaju pristup sadržaju. Za mjerenje posjećenosti objektivno.hr koristi Google analytics. Ako želite onemogućiti da vam navedeni servis spremaju kolačiće, možete to učiniti: Google Analytics Opt-out. Objektivno koristi kolačiće u svrhu oglašavanja vlastitih proizvoda i usluga, te usluga i proizvoda svojih partnera koji bi korisnika mogli zanimati. Prikazivanje oglasa koje korisniku dostavlja objektivno.hr ili partner omogućuje se putem kolačića koje objektivno.hr, odnosno treća strana može postaviti u Web-preglednik korisnika. Korisnik uvijek može samostalno regulirati primanje kolačića putem postavki svojeg Web preglednika. Dodatne informacija oko isključivanja kolačića Trenutno postoji nekoliko web-stranica za isključivanje pohranjivanja kolačića za različite servise. http://www.allaboutcookies.org/ http://www.youronlinechoices.eu/

Close