BUDUĆNOST ULJANIKA: Europska komisija odgovorila Objektivu, a Vlada šuti. Zašto!?

I dok je situacija s Uljanikom privremeno utihnula isplatom plaće za srpanj, tako neće biti vječno. Točnije, uskoro će na red doći i plaća za kolovoz za koju  treba izdvojiti i do 50 milijuna kuna. Da bi brodogradilište nastavilo s radom potrebno je pronaći 40 miliuna kuna za deblokadu računa, a potom bi se društvo […]

I dok je situacija s Uljanikom privremeno utihnula isplatom plaće za srpanj, tako neće biti vječno. Točnije, uskoro će na red doći i plaća za kolovoz za koju  treba izdvojiti i do 50 milijuna kuna.

Da bi brodogradilište nastavilo s radom potrebno je pronaći 40 miliuna kuna za deblokadu računa, a potom bi se društvo moralo restrukturirati.

Kako će se to odigrati još se ne zna, no zna se da radnici, mali dioničari zajedno drže 47 posto vlasništva posrnulog brodogradilišta, pokazuju podaci iz srpnja. Među ostalim vlasnicima najveći pojedinačni vlasnik je osiguravateljska kuća Croatia osiguranje s gotovo deset posto, a Adris grupa u čijem je vlasništvu Croatia osiguranje drži još 2,4 posto pa kompanija kojoj je na čelu Ante Vlahović neizravno ima 12,4 posto udjela u Uljaniku.

Ostali vlasnici su Centar za restrukturiranje i prodaju (CERP) sa 10,01 posto dionica te HZZO sa 3,88 posto dionica, dok HPB ima oko 10 posto a ostale banke manje od pet posto Adikko i Splitska banka).

Pitali smo Vladu što namjerava učiniti, no odgovore još nismo dobili. U svakom slučaju riječ je o golemom novcu potrebnom za podizanje na noge posrnulog brodogradilišta u većinskom privatnom vlasništvu.

Međutim, odgovore je Objektivu dala Europska komisija: pitali smo ih ima li kakvih novosti po pitanju rješavanja problema u Uljaniku, a odgovorili su sljedeće:

„Pozorno pratimo razvoj događaja i intervencija od strane hrvatske Vlade koja se obvezala na isplatu plaća i garanciju za otkazane narudžbe. Svjesni smo da je brodogradilište Uljanik dulji niz godina u problemima, zahvaljujući lošem utjecaju financijske krize na sektor brodogradnje te činjenice da postoje teškoće u zadovoljavanju narudžbi novih brodova unutar potpisanih rokova…“

„.. kako bi se očuvali poslovi u Istri na održivoj osnovi, plan restrukturiranja  mora biti vjerodostojan i održavati tržišno povjerenje da Uljanik drugoročno može opstati bez državnih potpora. To moraju prije svega pokazati dionici na tržištu ili tvrtke koja pridonosi planiranim troškovima restrukturiranja. Konačno, plan mora održavati načela poštenog natjecanja. U ovoj fazi Komisija je dobila nacrt plana restrukturiranja brodogradilišta Uljanik i u bliskom kontaktu smo s hrvatskim vlastima. Rasprave uključuju složena pitanja, a ne možemo prejudicirati ishod naše procjene u tijeku ili vremenski raspored mogućih sljedećih koraka.”

POPULARNE KATEGORIJE